Excel cel in 2 delen splitsen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilsewes
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 03-01-2023
Mijn vraag
In een jaaroverzicht met alle data/maanden valt op 1 data, 2 afspraken. Ik wil daarom 1 excel cel splitsen in 2 kleinere cellen zodat ik beide afspraken er in kwijt kan. Beide afspraken hebben een andere kleur. Op deze manier hoop ik dus ook beide afspraken hun eigen kleur te kunnen geven.

Ik kom er helaas niet uit.. Iemand die kan helpen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 09:21

Goku33

Ownage!

Kun je misschien een screenshot of voorbeeldbestand plaatsen? Op basis van de omschrijving is het mij niet duidelijk in ieder geval. Indien er tussen de 2 afspraken een bepaald teken staat, of altijd een vast aantal getallen kun je via Gegevens > Tekst naar kolommen proberen de afspraken van elkaar te splitsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:12
Een cel opsplitsen kan niet. Twee cellen samenvoegen wel. Kortom: de cel die je zou willen opsplitsen worden dus twee rijen (twee cellen) en de overige kolommen worden elk twee rijen hoog die je per kolom moet samenvoegen tot 1 cel.

Of je houdt alles op 1 rij en zorgt dat beide afspraken (teksten) gescheiden worden met een CHAR10 en CHAR13 ertussen. Dan krijg je twee rijen tekst in binnen je cel. Alleen twee kleuren geven wordt dan lastiger.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Geen idee wat dit in VAO doet. Kickje naar CSA

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilsewes
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 03-01-2023
Bedankt voor jullie reacties, Ik heb het opgelost met kleuren overgang dit werkt voor mij duidelijk genoeg.