Toon posts:

PS5 zorgt voor uitval thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• manoontje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-01 09:02
Hulp gezocht voor netwerkproblemen icm PS5;

Ik heb 3 TP-LINK Deco P9's, 1 per verdieping in een nieuwbouwhuis. Alle Deco's zijn aangesloten met een internetkabel.

Na constant uitvallen van het netwerk bij veel verbonden apparaten ben ik gaan googelen en heb ik de router er tussenuit gehaald. De P9 op de begane grond fungeert nu ook als router en sindsdien zijn internet en het netwerk eigenlijk perfect geweest (meerdere maanden).

Het enige probleem is dat als ik mijn ps5 opstart of aan heb staan het hele internet uitvalt en ik gelijk een boze vriendin heb die roept dat ze haar werk zo niet kan doen.

Heeft iemand een idee waar dit probleem (internet, niet mijn boze vriendin) vandaan komt en hoe ik het zou kunnen verhelpen?

Veel dank voor het meedenken :)

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40

lier

MikroTik nerd

Kan je wat meer info geven over de internet provider (naam, medium en snelheid) en de apparatuur (modem/router/etc.) die zij geleverd hebben?
Hoe is de PS5 verbonden, via Wifi of met een draad?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• manoontje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-01 09:02
lier schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:31:
Kan je wat meer info geven over de internet provider (naam, medium en snelheid) en de apparatuur (modem/router/etc.) die zij geleverd hebben?
Hoe is de PS5 verbonden, via Wifi of met een draad?
Hoi lier,

we hebben een T-Mobile thuis 1 gbit glasvezel aansluiting, internet komt binnen op een Genexis gigabit modem en de router die ze meegeleverd hebben is een Zyxel t-50 (maar die heb ik er dus tussenuit gehaald)

De ps5 is verbonden via Wifi, maar het is een goede aanrader om die natuurlijk een keer met draad te verbinden en te kijken of ik hetzelfde probleem heb, thanks!

[Voor 3% gewijzigd door manoontje op 03-01-2023 16:40]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:58
Treedt het probleem enkel op bij het opstarten van de PS5 of is het continue als deze is ingeschakeld?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk ook even naar lokale IP-adressen van P9 router en PS5. Je hebt je router gewijzigd, mogelijk dus ook het IP-adres van je router. Als de PS5 zelfde IP-adres heeft als de nieuwe (P9) router, dan weet verkeer dat naar internet moet niet meer welke kant het op moet en kun je deze symptomen krijgen. Zeker als IP handmatig in beide ingesteld is gaat dit geheid fout.

Soittakaa Paranoid!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:11

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Maak je toevallig gebruik van een POA?

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee