Hallo allen.
Vriendelijk verzoek of jullie eens mee willen denken/kijken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In short hoop ik nog eea te kunnen hergebruiken uit mijn huidige rig, maar toch de komende jaren mee te kunnen gaan qua nieuwe games. Naast een aantal MMO's speel ik vooral RPG's. Titels als Cyberpunk 2077 en de komende Mass Effect en Dragon Age doen het hem voor mij.
Cyberpunk draait niet lekker op mijn huidige rig (performance/graphics). Dit en de komende games die er aan komen brengen me er toe om eens te gaan kijken naar upgrades.
Ik heb tot dusverre altijd 1080p 60hz gehanteerd. Ik heb nu het idee om naar 1440p te gaan.
Het hoeft niet het beste van het beste zijn. Ik zou wellicht de wens om naar 1440p te gaan los kunnen laten, als dat veel verschil zou maken qua uiteindelijke prijs van. Ik ben vooral benieuwd naar opties.
Waar zou het kosten technisch op neer komen als ik naar 1440p zou willen en dezelfde vraag voor als ik op 1080p zou blijven.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max rond de 1500€. Assemblage neem ik voor mezelf. Als het voor minder kan is dat natuurlijk altijd fijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik gebruik momenteel onderstaande rig. Ik neem aan (met mijn zeer beperkte kennis) dat de CPU, GPU en evt PSU zullen moeten worden vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals aangegeven verwacht ik dat het zal gaan om CPU en GPU en evt PSU. Mij werd door een buddy het volgende aangeraden. Ik hoor echter graag 2nd/3rd opinions. Het werd me tevens zo snel niet duidelijk of onderstaande CPU wel compatible zou zijn met mijn huidige MOBO.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In principe geen voorkeuren. Al hoeven de energie kosten ook niet ineens met 100€ de maand omhoog te gaan.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Gelieve advies voor zowel mijn 1440p als 1080p scenario.
Alvast vielen dank!
Vriendelijk verzoek of jullie eens mee willen denken/kijken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In short hoop ik nog eea te kunnen hergebruiken uit mijn huidige rig, maar toch de komende jaren mee te kunnen gaan qua nieuwe games. Naast een aantal MMO's speel ik vooral RPG's. Titels als Cyberpunk 2077 en de komende Mass Effect en Dragon Age doen het hem voor mij.
Cyberpunk draait niet lekker op mijn huidige rig (performance/graphics). Dit en de komende games die er aan komen brengen me er toe om eens te gaan kijken naar upgrades.
Ik heb tot dusverre altijd 1080p 60hz gehanteerd. Ik heb nu het idee om naar 1440p te gaan.
Het hoeft niet het beste van het beste zijn. Ik zou wellicht de wens om naar 1440p te gaan los kunnen laten, als dat veel verschil zou maken qua uiteindelijke prijs van. Ik ben vooral benieuwd naar opties.
Waar zou het kosten technisch op neer komen als ik naar 1440p zou willen en dezelfde vraag voor als ik op 1080p zou blijven.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max rond de 1500€. Assemblage neem ik voor mezelf. Als het voor minder kan is dat natuurlijk altijd fijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik gebruik momenteel onderstaande rig. Ik neem aan (met mijn zeer beperkte kennis) dat de CPU, GPU en evt PSU zullen moeten worden vervangen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 189,- | € 189,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 406,27 | € 406,27 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master HAF 500 Black | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 54,85 | € 54,85 |
1 | Voedingen | Corsair RM650 (2019) | € 94,95 | € 94,95 |
1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 1TB | € 139,- | € 139,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.023,97 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals aangegeven verwacht ik dat het zal gaan om CPU en GPU en evt PSU. Mij werd door een buddy het volgende aangeraden. Ik hoor echter graag 2nd/3rd opinions. Het werd me tevens zo snel niet duidelijk of onderstaande CPU wel compatible zou zijn met mijn huidige MOBO.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X3D Boxed | € 389,90 | € 389,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G (rev. 2.0, LHR) | € 999,- | € 999,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.388,90 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In principe geen voorkeuren. Al hoeven de energie kosten ook niet ineens met 100€ de maand omhoog te gaan.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Gelieve advies voor zowel mijn 1440p als 1080p scenario.
Alvast vielen dank!