Printer die niet uitdroogt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik print nauwelijks, maar vind het wel handig om een printer in huis te hebben voor als ik toch iets moet printen. Het is in de afgelopen jaren toch een paar keer voorgekomen dan ik nog even last minute een toegangsticket of foto oid moest printen waarbij het niet kon wachten tot ik weer op het werk was om te kunnen printen.

Heb daarom een paar jaar geleden een goedkope HP Envy 5644 gekocht. Echter, omdat ik zo weinig print (eens in de paar maanden) drogen de cartridges steeds uit. De prints zijn dan streperig of helemaal leeg. Soms helpt het een beetje om de cartridge af te spoelen onder een warme kraan en met een wattenstaafje de inktopening wat schoon te maken, maar de prints blijven dan streperig. De schoonmaakfunctie van de printer helpt ook niks.

Ik koop dan elke keer een nieuwe set cartridges, waarmee ik dan per set misschien 1 of 2 printjes doe. Dure hobby dus :X ;)

Was daarom benieuwd naar ervaringen van andere (merken) printers die het wellicht beter doen op dit vlak? Heb ook gekeken naar een goedkope laserprinter, maar die zijn dan weer niet in kleur. En het is dan ook de vraag of een laserprinter niet uitdroogt bij weinig gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

@Palomar
Hierom heb ik een Epson Eco-Tank printer gekocht.

[ Voor 11% gewijzigd door NaN op 03-01-2023 15:51 ]

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Inkt van een inkjet is vloeibaar, en droogt inderdaad bij weinig gebruik uit.

Een laserprinter werkt met poeder, en niet met vloeibare inkt, dus het probleem van uitdrogen hebt je niet met een laserprinter.

Dus een laserprinter is sowieso een slimme zet bij weinig gebruik.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:16
Kort antwoord, laserprinter.

Wij zijn van een inkjet overgestapt op een laserprinter om exact jouw reden.
Grap is nu wel, dat we meer printen, maar dat maakt niet uit, want het is nog goedkoper ook. Alleen foto's qua kwaliteit kan een laserprinter niet aan tippen, maar goed, dat laat ik dan wel afdrukken bij een centrale als dat nodig is.
Ik raadt wel aan als je kleur wilt, toch daar het geld voor neer te leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:14
Ze noemen het een laserprinter.

Ook in kleur niet echt duur meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Dank voor de reacties. Dan ga ik mij toch eens oriënteren op een laserprinter. Twijfel dan alleen nog of het een zwart-wit of kleurenprinter wordt. Kleurenprinters zijn wel een stuk duurder. Foto's kun je ook wel bij Kruidvat oid met een USB-stickje laten afdrukken. Heb alleen wel opgroeiende kinderen (oudste gaat na de zomer naar groep 3). Hebben kinderen tegenwoordig voor de basisschool ook een printer nodig, waardoor het misschien handig zou kunnen zijn om een goede kleurenprinter te nemen?

Qua merk heb ik tot nu toe alleen ervaring met HP. Huidige HP printer kan ook heel makkelijk via de mobiel printen (wifi direct oid). Zoek dus een printer die net zo makkelijk werkt. Zijn er nog aanraders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 15:20
Ik heb jaren geleden voor een zwart-wit laserprinter gekozen (van Brother), en heb er nog geen spijt van gehad.
Het enige wat ik print zijn Tekst, Tickets en Verzendlabels. Wat je zegt over foto's die je bij de Kruidvat, Hema kunt laten afdrukken dat was ook precies mijn gedachte toen.

Ik heb mijn ouders ook blij kunnen maken met een Brother laserprinter. Die hadden vaak hetzelfde probleem met uitgedroogde inkt. Ik heb daar vorig jaar pas voor het eerst een nieuwe toner geinstalleerd, ze hebben jaren lang met de "start" toner (die je meegeleverd krijgt) kunnen printen.

Ik heb deze printer uitvoering: Brother MFC-L2730DW en ben er erg tevreden over. Deze bevat namelijk ook de functie om direct vanaf je smartphone te kunnen printen. Neem je genoegen met iets minder luxe dan is dit ook een optie: uitvoering: Brother MFC-L2710DW

[ Voor 26% gewijzigd door Saeverix op 04-01-2023 09:34 ]

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 15-05 14:36
Palomar schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:25:
Dank voor de reacties. Dan ga ik mij toch eens oriënteren op een laserprinter. Twijfel dan alleen nog of het een zwart-wit of kleurenprinter wordt. Kleurenprinters zijn wel een stuk duurder. Foto's kun je ook wel bij Kruidvat oid met een USB-stickje laten afdrukken. Heb alleen wel opgroeiende kinderen (oudste gaat na de zomer naar groep 3). Hebben kinderen tegenwoordig voor de basisschool ook een printer nodig, waardoor het misschien handig zou kunnen zijn om een goede kleurenprinter te nemen?

Qua merk heb ik tot nu toe alleen ervaring met HP. Huidige HP printer kan ook heel makkelijk via de mobiel printen (wifi direct oid). Zoek dus een printer die net zo makkelijk werkt. Zijn er nog aanraders?
HP staat niet bekend om hun goede reputatie met printers in combinatie met inkt/toners van andere merken.
Brother of een Epson daarintegen is wel prima.

Ik zou wel gaan voor een led printer ipv laser. Verbruikt wat minder en heeft minder uitstoot. Foto's afdrukken is niet zo handig met een laser/led printer en Kruitvat of een Hema is dan een betere optie.

Als je een laser./led printer haalt met scan functie, dan zou ik zeggen om meteen de kleurenversie te halen. Het is toch een aanschaf die meerdere jaren mee zal gaan. Wellicht is tweedehands ook een optie.
Van Brother weet ik dat die Airprint ondersteund voor Apple apparaten maar werkte vroeger ook met mijn Android telefoon.

Iets in deze richting:
https://tweakers.net/prin...jdR07DbbobmLsY3lz8JIfu_Q8.

Van Brother weet je zeker dat je daar goedkopere toners kan kopen van 123inkt.nl bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-05 19:10
Ik heb een simpele Brother L2310-D (zwart/wit)laserprinter, prima als je weinig print. 100 euro en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
com2,1ghz schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:36:
[...]

HP staat niet bekend om hun goede reputatie met printers in combinatie met inkt/toners van andere merken.
Brother of een Epson daarintegen is wel prima.

Ik zou wel gaan voor een led printer ipv laser. Verbruikt wat minder en heeft minder uitstoot. Foto's afdrukken is niet zo handig met een laser/led printer en Kruitvat of een Hema is dan een betere optie.

Als je een laser./led printer haalt met scan functie, dan zou ik zeggen om meteen de kleurenversie te halen. Het is toch een aanschaf die meerdere jaren mee zal gaan. Wellicht is tweedehands ook een optie.
Van Brother weet ik dat die Airprint ondersteund voor Apple apparaten maar werkte vroeger ook met mijn Android telefoon.

Iets in deze richting:
https://tweakers.net/prin...jdR07DbbobmLsY3lz8JIfu_Q8.

Van Brother weet je zeker dat je daar goedkopere toners kan kopen van 123inkt.nl bijvoorbeeld.
Ledprinter had ik nog nooit van gehoord, dank! Die zijn ook niet eens zo duur. Ik ga daar ook eens even naar kijken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als je zo weinig print hoe je niet op compatibiliteit met merkloze toners letten, die koop je dan toch maar eens in de tien jaar ofzo. :P Dat printers goedkoop worden verkocht en er wordt verdiend op dure toner, is in jouw geval een voordeel.

[ Voor 32% gewijzigd door TBTL op 04-01-2023 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-05 08:36
Kijk bij de merk keuze ook naar de prijs van een nieuwe toner.
HP is vaak duur.
Zelf ben ik erg tevreden met mijn Brother laserprinter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:37
Alles is al gezegd ongeveer, maar ik ben erg blij met mijn kleuren Xerox. Na bijna 10 jaar nog steeds met de starttoner aan het printen. Ik moet zeggen dat zelfs foto's er prima uit zien, maar ja dat moet je gewoon bij een professionele toko doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• com2,1ghz
TBTL schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:40:
Als je zo weinig print hoe je niet op compatibiliteit met merkloze toners letten, die koop je dan toch maar eens in de tien jaar ofzo. :P Dat printers goedkoop worden verkocht en er wordt verdiend op dure toner, is in jouw geval een voordeel.
Na 3 jaar staat de printer bij het vuil omdat die originele toners 300 euro kosten. Hoe vaak dat wel niet voorkomt bij een huis tuin en keuken printer.
Een hele set van merkloze zwart en kleuren toners kost je ~125 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:34
Palomar schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:25:
. Heb alleen wel opgroeiende kinderen (oudste gaat na de zomer naar groep 3). Hebben kinderen tegenwoordig voor de basisschool ook een printer nodig, waardoor het misschien handig zou kunnen zijn om een goede kleurenprinter te nemen?
Twee kinderen hier. Eén van 9 en één van 6. Voor school wordt niets meer uitgeprint. Ik verwacht dat het bij de middelbare school misschien wel nog nodig is.
Enige wat ik voor de jongens uitprint zijn kleurplaten en die wil je nou net niet in kleur hebben ;)
Ik heb ooit bij Coolblue deze (uitvoering: Canon i-Sensys MF645Cx) als tweedekans kunnen kopen voor een schappelijke prijs.
Heerlijk apparaat! Maar kan me voorstellen dat het voor jou overkill zou zijn. Is het voor mij namelijk ook O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

com2,1ghz schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:51:
[...]

Na 3 jaar staat de printer bij het vuil omdat die originele toners 300 euro kosten. Hoe vaak dat wel niet voorkomt bij een huis tuin en keuken printer.
Een hele set van merkloze zwart en kleuren toners kost je ~125 euro.
Ligt ook een beetje aan het printermerk. Voor mijn brother heb ik een set van 4 toners voor 70 euro liggen. Dat zijn dan wel niet de hoge capaciteitstoners, maar gewoon normale. Gezien de hoeveelheid die ik print, kan ik daar toch jaren mee vooruit. Misschien per print niet de allergoedkoopste oplossing. Maar ik heb er tot dusver geen spijt van, gezien de hoeveelheid prints die ik maak.

En het werkt altijd. Ik heb in de 6 jaar dat ik dat ding heb staan nog geen gezeik gehad met niet werkende cartridges, wat ik wel iedere keer had met een inkjet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05 16:15

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wat je bij printers als de pest moet vermijden is het goedkope consumentenspul, want dat zijn de apparaten waar fratsen op zitten als dat ze geen huismerkinkt/-toners accepteren of je abonnementen proberen aan te smeren. Een laserprinter kan makkelijk 20 jaar mee en om die reden koop ik ze graag tweedehands. Je kunt dan het echt deftige enterprisespul kopen, soms voor wat de gek er voor geeft.

Ik heb zelf een Laserjet CP5225DN, een A3-kleurenlaser die dubbelzijdig kan printen. Gekocht voor €150 op Marktplaats.

Als je de allergoedkoopste afdruk wilt kun je best een A4 zwartwitlaser kopen, de toners daarvoor zijn goedkoper dan voor een A3-kleurenlaser zoals ik die heb. Aan de andere kant is laserprinten dusdanig goedkoop dat de kosten van (huismerk)toner niet interessant zijn op het totaalplaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
com2,1ghz schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:36:
Ik zou wel gaan voor een led printer ipv laser. Verbruikt wat minder en heeft minder uitstoot.
Dit is volgens mij niet juist: Led heeft een aantal voordelen boven laser, maar niet het verbruik, omdat beiden met toners werken die op het papier gesmolten moet worden. Het dominante deel van het energieverbruik is het opwarmen van de fixeereenheid, die op zo'n 200° gebracht moet worden om af te drukken. Het afdrukken van één velletje op een laserprinter is daarom redelijk inefficiënt, zodra je meer velletjes gaat afdrukken daalt het energieverbruik per velletje evenwel enorm, omdat het op temperatuur houden van de fixeereenheid niet zoveel elektriciteit kost en led-/laserprinters een hoge afdruksnelheid halen.

Om die reden zijn inkjetprinters verreweg het zuinigst. Dat betekent niet dat ze ook het milieuvriendelijkst zijn: Omdat je ze inkt zo vaak moet vervangen kosten het transporteren van de inkt doorgaans meer energie dat het verbruik van een led-/laserprinter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

dmantione schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:57:
Wat je bij printers als de pest moet vermijden is het goedkope consumentenspul, want dat zijn de apparaten waar fratsen op zitten als dat ze geen huismerkinkt/-toners accepteren of je abonnementen proberen aan te smeren. Een laserprinter kan makkelijk 20 jaar mee en om die reden koop ik ze graag tweedehands. Je kunt dan het echt deftige enterprisespul kopen, soms voor wat de gek er voor geeft.

Ik heb zelf een Laserjet CP5225DN, een A3-kleurenlaser die dubbelzijdig kan printen. Gekocht voor €150 op Marktplaats.

Als je de allergoedkoopste afdruk wilt kun je best een A4 zwartwitlaser kopen, de toners daarvoor zijn goedkoper dan voor een A3-kleurenlaser zoals ik die heb. Aan de andere kant is laserprinten dusdanig goedkoop dat de kosten van (huismerk)toner niet interessant zijn op het totaalplaatje.
Ja dat klopt wel, ik heb heel lang een Deskjet 720P gehad en die heeft meerdere printers (ik denk 3 uit de 600 reeks en nog een totaal andere printer) van mijn ouders overleefd terwijl ik veel meer printe. En er konden goedkope cardridges in. Het ding was gewoon veel zwaarder uitgevoerd (metaal binnenwerk ipv alles van plastic). Ik heb ergens spijt dat ik die weg heb gedaan, maar ja hij hing al met een lpt1 naar usb converter aan de computer en een all-in-one met wifi is dan toch gemakkelijker. Ik kan nu ook rechtstreeks vanaf mijn telefoon printen en scannen of gewoon op de printer zelf. Maar de cardridges zijn helemaal niks, er kunnen alleen dure HP cardridges nog in (toen hij nieuw was werkte het wel met andere cardridges) waar te weinig inkt in zit voor te veel geld.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 14:06
NaN schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:51:
@Palomar
ik ben heel blij met mijn eco-tank, maar nu-ie wat ouder is, is de print-kwaliteit zeker niet meer wat het was

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:16
BvZwolle schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:58:
[...]

Twee kinderen hier. Eén van 9 en één van 6. Voor school wordt niets meer uitgeprint. Ik verwacht dat het bij de middelbare school misschien wel nog nodig is.
Enige wat ik voor de jongens uitprint zijn kleurplaten en die wil je nou net niet in kleur hebben ;)
Ik heb ooit bij Coolblue deze (uitvoering: Canon i-Sensys MF645Cx) als tweedekans kunnen kopen voor een schappelijke prijs.
Heerlijk apparaat! Maar kan me voorstellen dat het voor jou overkill zou zijn. Is het voor mij namelijk ook O-)
Ik heb de MF3210CN van (ongeveer dat nummer). Heel fijn apparaat, mist alleen dubbelzijdig, maar dat kan ik gewoon zelf nog. Maar een volgende wordt met dubbelzijdig ondersteuning.
Gebruik zelf alleen de driver en niet alle andere software meuk er omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 23:46
Precies om deze een reden heb ik 9 jaren geleden een kleuren laserprinter Samsung Xpress C460fw gekocht. Voor mij was de afmeting van belang omdat de printer in een kast kwam te staan. Maar wat een verademing was dat. Geen last meer van indrogen en strakke print. Slikt gewoon eigenmerk te toners, stabiele netwerk verbinding. Zo blij dat ik van een inktjet naar laser ben gegaan. Het was de extra investering meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:13
Hou bij het geval van een laserprinter er wel rekening mee dat je hem even achter een aan/uitknop zet ivm het energieverbruik. 24/7 laten brullen zal je niet blij van worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

torretje2012 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:41:
Hou bij het geval van een laserprinter er wel rekening mee dat je hem even achter een aan/uitknop zet ivm het energieverbruik. 24/7 laten brullen zal je niet blij van worden ;)
Moderne laserprinters gaan gewoon in standby en verbruiken dan bar weinig.
Maargoed, sluipverbruik is met alle apparaten in standby een dingetje natuurlijk, dus opzich is het wel handig om t ding gewoon uit te zetten. De meeste laserprinters hebben nog een fysieke stroom onderbrekende aan/uit knop, in tegenstelling tot de meeste inkjets.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-05 17:50
Piebas schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:42:
Kijk bij de merk keuze ook naar de prijs van een nieuwe toner.
HP is vaak duur.
Zelf ben ik erg tevreden met mijn Brother laserprinter.
"Zijn vaak duur" is een wat kort door de bocht redenering... waar je bij een laserprinter naar moeten kijken is de gemiddelde kosten per print. Sowieso is aanschaf van toner hoger dan inkjet en dan heb je ook nog te maken met hoeveel gram toner de cartridges gevuld zijn wat vaak grote verschillen in prijzen van toners kan verklaren... een toner voor een Canon printer kost misschien 80 euro en voor HP 100 euro... dan lijkt HP een stuk duurder, maar als jij uit de toner van die Canon 2000 prints haalt en uit die van HP 2500 dan is het prijsverschil per print nagenoeg nihil.

Maar onder de streep zal een laserprinter sowieso altijd goedkoper zijn per afdruk dan een inkjet, alleen de initiële aanschaf is een flink stuk hoger.

[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 04-01-2023 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Laatst online: 15-05 10:43
Hier net als vele andere in dit topic na het verslijten van meerdere dure inktjet AIO printers door uitgedroogde inkt een investering gedaan en een Brother AIO kleuren LED/laser printer aangeschaft. De DCP9020CDW, net voordat hij uit het assortiment zou gaan waren er flinke kortingen hierop. En allereerst uitgezocht of huismerktoner er in kon, ja dus, en dat scheelt een hoop geld tov van de originele toners.
Iedere keer een dure inkjet weggooien is uiteindelijk duurder O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Laserprinter, zelfs (of beter: zeker) bij weinig printen. Gaat een eeuwigheid mee en voor de tonerkosten hoef je t niet te laten. Ik heb na 12 jaar een HP laserjet in 2021 deze zwart-wit/dubbelzijdige Brother aangeschaft . Meteen een extra (aftermarket) toner erbij (39 euro) en ik kan er vast weer 10 jaar tegen. Ik zit na 14 maanden op 322 pagina's geprint....

Kleur heb ik niet voor gekozen, met dubbelzijdig zit je dan al snel op 400 euro+. Kant waard zijn maar het aantal keren dat zwart-wit niet acceptabel is komt op minder dan 5x per jaar.

Neem iig iets dat zelfstandig dubbelzijdig kan printen. Ik had ooit een Epson inkjet maar die droogde uit vanwege te weinig gebruik. Laserjet met 100-500 vel op voorraad gebruik je sneller en de kosten pp zijn laag. Epson cartrigdes waren (toen) 25 euro/stuk * 4. Reken maar uit als ze weer eens uitgedroogd zijn. Dan liever een keertje naar t kruidvat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardG
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15-05 15:01
Ik heb zelf inmiddels al een paar jaar een HP Color LaserJet M254dw om exact dezelfde reden. Elke keer als ik iets moest printen (maar dat gebeurde niet heel vaak) moest ik weer een inktpatroon vervangen.
Ik heb er toen iets van €185 voor betaald.
Voor deze printer koop ik de huismerk cartridges van 123Inkt.nl, waar ik tot op heden geen problemen mee heb.
Ik denk niet meer dat dit type nog te koop is, maar het is een eenvoudige kleurenprinter met duplex printen en zowel een bekabelde als draadloze verbinding.

Ik had nog wel zitten twijfelen over een all-in-one (ook laser), maar zo heel vaak gebruikte ik dat toch niet. Dus dat was het prijsverschil niet waard (voor mij dan).
Als ik tegenwoordig iets moet scannen, maak ik toch vaker gebruik van de mogelijkheden van een smartphone om de documenten te fotograferen en op te slaan als PDF. Hier heb ik bijvoorbeeld het koopcontract en de hypotheekakte van mijn huis mee doorgestuurd, wat zonder problemen is geaccepteerd.

[ Voor 2% gewijzigd door RichardG op 04-01-2023 13:55 . Reden: Prijs toegevoegd ]

At the end of each great post, there is a disappointing signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-05 10:31
Is het niet een idee om na het printen met een inktjet de cartridge eruit te halen en het (vaak oranje) dopje met het rubbertje er weer op te klikken waar hij ook mee in de verpakking zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:53
Ook hier al een paar jaar een laserprinter. Ja, je kan geen kleur meer printen (althans, die units zijn heel duur) maar verder alleen maar voordelen. Uiteindelijk print ook ik voornamelijk tickets, verzendlabels en een keer een sinterklaasgedicht :+
Die toners gaan ook eeuwig mee en drogen dus nooit uit. En ze zijn snel :D

Heb een unit van HP die zo'n 80 euro kostte destijds, kan het iedereen adviseren :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Paar jaar geleden voor 376 euro een HP all-in-one kleurlaserprinter gekocht. Ja, het is even "duur" (al vind ik dat wel meevallen) maar je doet zolang met de toner.
Verder dubbelzijdig afdrukken én je kan scannen, dubbelzijdig, eventueel met een feeder. Wifi/LAN de hele bups zit erop. Nou duizend keer liever dan zo'n crap inktjet.
Zelfs de toner kan je allemaal apart vervangen.

En bij problemen (de incidentele papierblokkade) krijg je op het display haarfijne instructies wat je moet doen. Top apparaat.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

torretje2012 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:41:
Mijn Brother 3150 doet <1 W in standby. Natuurlijk, als je iets heel lang niet gebruikt zou ik 'm uitzetten, maar zo bizar is dat gebruik gelukkig niet :)
Richh schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:05:
Ook hier al een paar jaar een laserprinter. Ja, je kan geen kleur meer printen (althans, die units zijn heel duur)
Ook dat valt mee, voor 200 euro heb je al iets dat best prima kleur doet. Als je dat afzet tegen de 3 tientjes die een inkjet kost, dan is het inderdaad heel duur. Maar als je het afzet tegen de levensduur is het ineens niet zo'n heel gekke investering meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
BlueSS50 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:02:
Is het niet een idee om na het printen met een inktjet de cartridge eruit te halen en het (vaak oranje) dopje met het rubbertje er weer op te klikken waar hij ook mee in de verpakking zat?
Ten eerste vraag ik me af of dat helpt. Bij HP is het overigens alleen maar een plakkertje. Maar daarnaast mis ik dan ook een beetje het gebruiksgemak. Als ik eerst de hele printer in elkaar moet zetten om iets printen dan wacht ik wel even tot ik weer op kantoor ben om te kunnen printen ;) Dan kan ik dus net zo goed geen printer hebben ;) Al is het inderdaad voor als je de printer alleen in noodgevallen gebruikt wel een goede optie idd. Ik heb op die manier ook eens een nieuwe cartridge maanden in de verpakking gelaten net zo lang totdat ik weer iets moest printen. Dat was de enige manier om te zorgen dat ie niet uitdroogt...

Al tikkende vroeg ik mij ook ineens af waarom die printers niet een automatisch onderhoudsprogramma hebben zodat ze niet uitdrogen. Lijkt me niet zo moeilijk in te bouwen. Maar de fabrikanten zijn er natuurlijk ook weer bij gebaat dat men nieuwe cartridges koopt...

Maar ik ga iig de komende tijd aanbiedingen van laser-/ledprinters in de gaten houden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Het is ook een stukje gemak/bedrijfszekerheid wat je koopt. Nooit meer mislukte prints omdat weer eens een kleur is uitgedroogd. Geen tijd verdoen met reinigingsprogramma's die na opnieuw printen toch niet zo goed werkten als verwacht.
Altijd een perfecte afdruk.

Het enige waar inktjet's echt beter in zijn zijn afdrukken in kleur. Maar dat is alleen echt relevant als je (glans)foto's wil afdrukken, voor alle overige kleurenprints zijn lasers meer dan goed genoeg.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05 18:21
Het is hier niet gezegd (denk ik), maar ik heb onlangs iemand met een gelijkaardige vraag HP Instant Inkt (https://instantink.hpconnected.com/nl/nl/l/) gesuggereerd.
Is weliswaar een abonnement maar voor €1 / maand kan je dan 10 pagina's afdrukken (dit mogen ook foto's in kleur zijn) en HP zorgt ervoor dat je altijd inkt hebt. Er zijn andere tariefplannen (als je meer afdrukt) en je kan (in beperkte mate) niet gebruikte pagina's cumuleren. Lees vooral de voorwaarde moest het je boeien.

Misschien wel het beste van al, het kan perfect op je huidige printer (althans ik heb de HP ENVY 5644 e-All-in-One Printer gezien als compatibel). Als je voor €100 een geheel nieuwe lasterprinter moet gaan aankopen moet je al lang doen voordat die terugverdient is.

Dit is overigens geen eigen ervaring. Ik heb beslist om mijn HP laserjet 5 na 25 jaar dienst buiten te gooien (laatste 5+ jaar begon die zeer moeilijk te doen en papier te verkreuken) en doe nu het printwerk (ik gok 2 A4-tjes per jaar ofzo) op het werk.
Aankoop van een laserprinter zal op (lange) termijn waarschijnlijk goedkoper zijn, maar als die het rapper begeeft dan valt heel het financieel plan in het water ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
SMGGM schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:24:
Het is hier niet gezegd (denk ik), maar ik heb onlangs iemand HP Instant Inkt (https://instantink.hpconnected.com/nl/nl/l/) gesuggereerd.
Is weliswaar een abonnement maar voor €1 / maand kan je dan 10 pagina's afdrukken (dit mogen ook foto's in kleur zijn) en HP zorgt ervoor dat je altijd inkt hebt. Er zijn andere tariefplannen (als je meer afdrukt) en je kan (in beperkte mate) niet gebruikte pagina's cumuleren. Lees vooral de voorwaarde moest het je boeien.

Misschien wel het beste van al, het kan perfect op je huidige printer (althans ik heb de HP ENVY 5644 e-All-in-One Printer gezien als compatibel). Als je voor €100 een geheel nieuwe lasterprinter moet gaan aankopen moet je al lang doen voordat die terugverdient is.
Klinkt leuk, maar ik vraag me af of je bij een uitgedroogde cartridge een nieuwe krijgt opgestuurd. Dat instant ink werkt gewoon op basis van het inktniveau in de cartridge. Die staat bij mij nog gewoon op 80% ofzo (en HP gaat je een nieuwe sturen als ie <10% oid komt). Dat het is opgedroogd en niet meer eruit wil weet HP Instant Ink dan weer niet lijkt me....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:06
Zet dit bedrag eens tegen het aantal euro dat is uitgegeven aan uitgedroogde inkt? Stel dat je een 3x per jaar een pagina print en je moet elke keer nieuwe inkt bestellen a 23 euro per stuk dan zit je na iets minder dan twee jaar toch al aan de terugverdien tijd? Als je meer print dan gaat het sneller. Dus ik zou zelf voor en laserprintertje gaan.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05 18:21
Palomar schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:28:
[...]

Klinkt leuk, maar ik vraag me af of je bij een uitgedroogde cartridge een nieuwe krijgt opgestuurd. Dat instant ink werkt gewoon op basis van het inktniveau in de cartridge. Die staat bij mij nog gewoon op 80% ofzo (en HP gaat je een nieuwe sturen als ie <10% oid komt). Dat het is opgedroogd en niet meer eruit wil weet HP Instant Ink dan weer niet lijkt me....
Het is een abonnement dus het is HP hun probleem.

Idee erachter is dat HP gaat bekijken wat de stand is van je inkt niveau en uitdroging. Als uitdroging nadert, dan is het aan HP om een nieuwe op te sturen. Kan dus perfect zijn dat ze nieuwe sturen die < 10% hebben om er na 6 maand opnieuw eentje te sturen.
Natuurlijk zou ik de suggestie geven dat je pas zou starten met die formule als je inkt weer opgedroogd is.

En inderdaad, laserprinter zal op (lange) termijn waarschijnlijk wel goedkoper zijn. Maar dat ding kan ook vroegtijdig de geest geven (zeker als je gaat voor een cheapass model of 2dehands begint te shoppen) en vereist een (hoge) investering.
Je gaat die instant inkt formule inderdaad ook moeten vergelijken met gewoon inkt kopen. Als je ook (vaak) kleur afdrukt is het wel een bijkomend voordeel tov zelf nog inkt kopen.

Soit, het is een suggestie en je kiest maar wat het best past uiteraard. Toch een aantal dingen die je moet overwegen zoals de initiële investering (terwijl die instant ink formule amper iets kost en dus zeer laagdrempelig is om mee te starten).
Daarnaast, je huidige printer heeft ook een scanner dus als je dat (vaak) gebruikt en de laserprinter heeft dit niet dan zit je met 2 toestellen (of je moet een laserprinter gaan zoeken die ook kan scannen).

[ Voor 19% gewijzigd door SMGGM op 04-01-2023 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Laatst online: 15-05 22:53
Tja, is het nou echt zo moeilijk om (minimaal) een keer per maand een testafdruk door je inktjetprinter te laten maken? Ik neem tenminste aan dat de computer vaker aan staat dan een keer per maand. En dat zal met kinderen op de basisschool alleen maar vaker worden. Geef je een van hen een taak, 1 x per maand testje draaien, leren ze meteen verantwoordelijkheid.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Yaksa schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:46:
Tja, is het nou echt zo moeilijk om (minimaal) een keer per maand een testafdruk door je inktjetprinter te laten maken? Ik neem tenminste aan dat de computer vaker aan staat dan een keer per maand. En dat zal met kinderen op de basisschool alleen maar vaker worden. Geef je een van hen een taak, 1 x per maand testje draaien, leren ze meteen verantwoordelijkheid.
Topidee! Voordat ik dit topic startte was dat idd ook de oplossing die ik voor ogen had (in de agenda zetten, of misschien windows taak die automatisch elke maand iets print, maar dan moet je wel checken of ie dat gedaan heeft). Alleen is dat wel een beetje symptoombestrijding en mijn ervaring met zulk soort dingen is dat het er toch uiteindelijk weer bij in sluipt. Zo heb ik ook in mijn agenda staan dat ik elke x weken het doucheputje schoon moet maken, filter van de wasmachine schoonmaken, filter vervangen van het koffieapparaat, meterstanden in een excelletje zetten etc. etc. waarvan ik altijd genoeg redenen heb om ze over te slaan. Ik wil eigenlijk van dit soort taakjes af en daarom liever een apparaat dat gewoon goed werkt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
Palomar schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:03:
[...]Topidee! Voordat ik dit topic startte was dat idd ook de oplossing die ik voor ogen had (in de agenda zetten, of misschien windows taak die automatisch elke maand iets print, maar dan moet je wel checken of ie dat gedaan heeft). Alleen is dat wel een beetje symptoombestrijding en mijn ervaring met zulk soort dingen is dat het er toch uiteindelijk weer bij in sluipt. Ik wil eigenlijk van dit soort taakjes af en daarom liever een apparaat dat gewoon goed werkt ;)
Een beetje Tweakert automatiseert zo'n taak via home automation en een scriptje: Begin task - Check datum - if datum = 1e dag van de maand - switch on printer - print test print - switch printer off - send spoken message to Siri: "Your test page has been printed" - end task. >:)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:19

inhico

pw

Hier zeer tevreden met mijn Brother HL-L3270 (LED-printer): kleur, tweezijdig printen, ethernet/wifi. In combinatie met toner van 123-inkt huismerk prima betaalbaar en mooie prints.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Palomar schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:03:
[...]

Topidee! Voordat ik dit topic startte was dat idd ook de oplossing die ik voor ogen had (in de agenda zetten, of misschien windows taak die automatisch elke maand iets print, maar dan moet je wel checken of ie dat gedaan heeft). Alleen is dat wel een beetje symptoombestrijding en mijn ervaring met zulk soort dingen is dat het er toch uiteindelijk weer bij in sluipt. Zo heb ik ook in mijn agenda staan dat ik elke x weken het doucheputje schoon moet maken, filter van de wasmachine schoonmaken, filter vervangen van het koffieapparaat, meterstanden in een excelletje zetten etc. etc. waarvan ik altijd genoeg redenen heb om ze over te slaan. Ik wil eigenlijk van dit soort taakjes af en daarom liever een apparaat dat gewoon goed werkt ;)
Ik snap niet welk probleem dat maandelijkse testprintje gaat oplossen. Op het moment dat je de sticker van de cartridge eraf haalt dan tikt de klok. Of de cartridge is voortijdig op, of hij zal uitdrogen.
Of je nou wel of niet print maakt niets uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs22
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-02-2023
com2,1ghz schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:52:
[...]

Ik snap niet welk probleem dat maandelijkse testprintje gaat oplossen. Op het moment dat je de sticker van de cartridge eraf haalt dan tikt de klok. Of de cartridge is voortijdig op, of hij zal uitdrogen.
Of je nou wel of niet print maakt niets uit.
Als je de printer met regelmaat gebruikt zal de inkt niet in de nozzles uitdrogen. Lost het probleem van de vraagsteller op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman55
  • Laatst online: 08-05 16:54
Jaren geleden de 2e HP Laserjet die al na 4 jaar dienst de geest gaf, ingeruild voor een Xerox workstation 6605DN. Die heeft sinds 2012 al ruim 17.500 A4 prints gedraaid en nog steeds geen enkel probleem. Verbruik van toner (ook kleur) is minimaal. Waste toner box staat nog op 100% en de Imaging Unit Kit nog op 80%. En beiden zijn nog origineel (en dus al 10 jaar oud). Tot nu heeft het me alleen de toner en A4 gekost in die 10 jaar.
Als deze de geest gaat geven komt er zeker weer een nieuwe Xerox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Mathijs22 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:54:
[...]

Als je de printer met regelmaat gebruikt zal de inkt niet in de nozzles uitdrogen. Lost het probleem van de vraagsteller op.
Sec gezien beantwoordt dat de vraag van TS inderdaad (hoewel een laserprinter die vraag ook beantwoordt, net als geen printer of een printer op kantoor), maar reken maar van yes dat de printer alsnog voor het printer de kop schoonmaakt en je dus wat inkt verliest. Dan heb je dus een minder snel drogende cartridge maar daartegenover een sneller leeglopende unit.

Linksom of rechtsom heb je bij weinig printen nooit voordeel bij een inktjet, maar dat is hierboven ook al meerdere keren gezegd :).

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 04-01-2023 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs22
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-02-2023
br00ky schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:05:
[...]

Sec gezien beantwoordt dat de vraag van TS inderdaad (hoewel een laserprinter die vraag ook beantwoordt, net als geen printer of een printer op kantoor), maar reken maar van yes dat de printer alsnog voor het printer de kop schoonmaakt en je dus wat inkt verliest. Dan heb je dus een minder snel drogende cartridge maar daartegenover een sneller leeglopende unit.
Maar wat maakt dat uit voor de 20 pagina's hij per jaar print? Die extra kosten voor een nieuwe laserpinter krijgt de vraagsteller en gewoon in geen 30 jaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Plus dat de printresolutie van een laserprinter (meestal) lager ligt dan van een beetje goede inkjetprinter. Zeker wanneer je af en toe schema's (met dunne lijntjes en kleine lettertjes), bar- of QR codes of foto's afdrukt ben je beter af met een inkjet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Mathijs22 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:07:
Maar wat maakt dat uit voor de 20 pagina's hij per jaar print? Die extra kosten voor een nieuwe laserpinter krijgt de vraagsteller en gewoon in geen 30 jaar uit.
Als we met één inktcassette per jaar rekenen, dan haalt hij de kosten er meerdere malen in 30 jaar uit. Maar... de suggestie om een 2e hands laserprinter te overwegen deed ik niet voor niets, je kunt op Marktplaats voor soms ruim onder 50 euro een laserprintertje op de kop tikken. Dan is het over en uit wat goedkoper is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Yaksa schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:18:
Plus dat de printresolutie van een laserprinter (meestal) lager ligt dan van een beetje goede inkjetprinter. Zeker wanneer je af en toe schema's (met dunne lijntjes en kleine lettertjes), bar- of QR codes of foto's afdrukt ben je beter af met een inkjet.
Wat een onzin! De resolutie van een inkjet is hoger, maar voor schema's, kleine lettertjes en streepjes-/QR-codes speelt dat geen enkele rol. Foto's wel een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Barcodes die tegen de grens in resolutie van een laser/ledprinter aanlopen bestaan niet bij huis/tuin en keuken gebruik, dan zou de scanner die ze scant ook iets van 1200/2400 dpi moeten doen, en dan wordt de scanner zo duur dat het niet commercieel interessant is om uberhaupt een barcode te gebruiken 8)7..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyletk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05 09:23
NaN schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:51:
@Palomar
Ik ook, na enkele maanden even uitlijnen en onderhoud printje doen en terug gaan zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten69
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Hp all in one laser, al 7 jaar met max 1x mnd een print. Dure inkt, maar bervang ze nooit.

[ Voor 3% gewijzigd door Maarten69 op 04-01-2023 18:24 ]

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 2x Marstek 5,12kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Printresolutie is pas een probleem voor foto's.

Voor dunne lijntjes lettertjes QR codes die je opnoemt heeft de laserprinter helemaal geen last van. Daar is dat ding ook bedoeld voor omdat heel de kantoorwereld niets anders doet dan het printen van dit soort documenten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oh? Dan doen mijn werkgevers het sinds jaar kruik duidelijk verkeerd en is het mij, collega's en klanten nooit opgevallen :+

Low-end inkjets printen wazig, high-end fotoprinters erg strak, maar alleen met juiste papier, en zowel printer, papier en inkt zijn in die gevallen peperduur.

Nu, als je vol fotokwaliteit nodig hebt bij iedere print is een high-end inkjet inderdaad aan te raden, maar voor gewoon uitdraai van Excel-diagrammen voldoet een degelijke laserprinter prima. Sterker nog, we hebben zat foto's met onze Samsung CLX-3175FN geprint. Speciifek dat model zou ik afraden, afwijkende toner en op gegeven moment is na jaar of 5 binnenwerk zodanig in de prut gedraaid dat zelfs nieuwe drum+fuser niet hielp om schone prints te krijgen. Ben sindsdien over op een Brother HL-L2360D. Simpel zwart-wit en heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Mbt printen en school: das war Einmal. Alles wordt tegenwoordig digitaal ingeleverd. Geen docent die met stapel al dan niet door hond opgegeten papieren wil zitten. Mocht er toevallig iets op papier moeten gebeuren, dan is zwart-wit prima. En die ene keer dat je op A0 posterformaat iets moet presenteren ga je dat toch niet met je huis-tuin-keukenapparaat kunnen doen, ongeacht tech.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het grootste verschil bij foto's maak je door i.p.v. normaal A4-papier, glanspapier te gebruiken. Stop glanspapier in een laserprinters en foto's komen er prima uit. Het dan lamineren met kaftfolie maakt het resultaat nog beter. Als je dan nog niet tevreden bent (en resolutie speelt hier dan een grote rol), op dat moment kan een goede inkjetprinter helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb inmiddels een Brother DCP-L2530DW Laserprinter besteld. Kan ik voor 150 euro denk ik geen buil aan vallen ;) Ook nog wel gekeken naar kleurenlaser- en ledprinters, maar dan gaat het al snel over de 300 euro, wat ik weer teveel vindt voor die 5 printjes per jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Palomar schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:26:
Heb inmiddels een Brother DCP-L2530DW Laserprinter besteld. Kan ik voor 150 euro denk ik geen buil aan vallen ;) Ook nog wel gekeken naar kleurenlaser- en ledprinters, maar dan gaat het al snel over de 300 euro, wat ik weer teveel vindt voor die 5 printjes per jaar ;)
Dat valt mee die prijs :) Ook eens naar kijken als mijn inkt op is, 500 pagina's printen met HP 301 inkt kost ongeveer hetzelfde :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:51:
[...]
Dat valt mee die prijs :) Ook eens naar kijken als mijn inkt op is, 500 pagina's printen met HP 301 inkt kost ongeveer hetzelfde :p
Viel mij idd ook nogal mee. Als je dan wat rondzoekt heb je natuurlijk weer goed, beter, best, premium etc.. maar dit model had prima reviews en om een printer te kopen van 500 euro die ik nauwelijks gebruik kan ik voor mezelf ook niet echt verantwoorden ;)

Reden dat ik hem gelijk heb besteld is dat ik weer iets moet printen en die HP cartridge dus uitgedroogd is. Moet dus een nieuwe kopen en dan zit je zo weer op 40 euro. Met dat bedrag ben je al een eindje op weg voor een nieuwe laserprinter, dus leek dit me toch een betere besteding van dat geld ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb die Brother DCP-L2530DW inmiddels binnen en neergezet. Eerste indruk (na 3 testprintjes ;)) is goed. Was even bang, omdat ik hem op mijn (wel vrij ruime) bureau heb staan, dat in het de praktijk nogal een bakbeest is, maar dat valt best mee. De 'voetafdruk' is denk ik zelfs nog iets kleiner dan mn oude HP Envy inktjet. Hij is alleen iets hoger. Ik ik heb bewust de versie zonder auto document feeder genomen, omdat ik nu een vlakke scannerklep heb. Daar heb ik (net zoals bij mijn vorige printer) mijn dichtgeklapte laptop op staan. Met een ADF-exemplaar had dat niet gepast en had ik een andere plek voor mijn laptop moeten bedenken (en zou dat ADF ding misschien ook vol stof komen).
Qua werking doet ie het ook goed. Ik las reviews dat het menuutje te spartaans zou zijn, maar dat ervaar ik niet en het werkt veel sneller/duidelijker dan het kleuren touchscreen van mijn oude HP. Het is gewoon een kleinere versie van de printer/kopieerapparaatje zoals op kantoor zonder verdere poespas.

Vooralsnog tevreden dus. Hopelijk op de lange termijn ook ;)
Pagina: 1