Toon posts:

Het aantal digits aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• anasje10
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 30-01 11:48
Hallo,

Ik heb twee digits zoals jullie kunnen zien. Ik wil graag alleen de laatste vier getallen laten zien dus min de '45'.
Wat is de juiste formule hiervoor zodat ik dit bij alle digits kan doen in de dataset?

Nu:
451899
451475

Gewenst:
1899
1475

Dank alvast!

Beste antwoord (via anasje10 op 31-01-2023 09:16)

• Plumo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:34
anasje10 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:49:
Het gaat hierbij om PowerBI. Sorry!
Gaat het nu om Power BI of Excel? Binnen Power BI kun je dit doen in de Power Query-editor onder het tabblad Transformeren:

Vervolgens geef je op hoeveel tekens je wilt extraheren. In jouw geval dus 4.

Alle reacties

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
=rechts(a1;4)

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:09

g0tanks

Moderator CSA
Zou je de volgende keer willen aangeven in welk programma je werkt en wat je zelf al hebt gevonden? We verwachten ook een stukje eigen inzet. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• anasje10

• anasje10
Hey, allereerst bedankt!

Sorry voor de nogal late reactie, maar ik heb dus deze formule geprobeerd en het volgende kwam eruit:

Hieronder zie je om wat voor cijfer het gaat. De gewenste situatie is dus dat dit cijfer veranderd naar 1439.
https://tweakers.net/i/EmHd3T1uAeJy4lpiuNy8eCfLgfs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XnWkO0YJxKbaccLscHjsjXjQ.png?f=user_large

Ik heb jouw formule gebruikt zoals je hier kunt zien.

En dit is de uitkomst die ik krijg:
https://tweakers.net/i/BtPGiYFCcvMKkHT6ea0z0E9dOEs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/voh3QZ8noa7Oh3F8Fe02vi4p.png?f=user_large
En als ik nu het volledige cijfer (101439) wil invoeren dan gaat de hele formule weg en staat er weer 101439 in de cel. Het ligt hoogstwaarschijnlijk aan mijn Excel skills, maar ik kom niet echt verder.
Zou je mij verder willen helpen? :) Dankjewel alvast!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je hebt waarschijnlijk een Engelse versie van excel (rechts is Nederlands). Maar als het een getal is, kan je beter MOD(D7,1e4) gebruiken.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:08

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik gebruik geen excel maar mogelijk werkt right alleen met strings?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Zirc86
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-01 16:11
Als ik je foutmelding zie denk ik aan taalinstellingen.
In welke taal staat je excel? Als engels moet je geen RECHTS gebruiken maar RIGHT dacht ik.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Plumo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:34
anasje10 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:49:
Gaat het nu om Power BI of Excel? Binnen Power BI kun je dit doen in de Power Query-editor onder het tabblad Transformeren:

Vervolgens geef je op hoeveel tekens je wilt extraheren. In jouw geval dus 4.

• anasje10
Zirc86 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:25:
Als ik je foutmelding zie denk ik aan taalinstellingen.
In welke taal staat je excel? Als engels moet je geen RECHTS gebruiken maar RIGHT dacht ik.

[Afbeelding]
Dankjewel! :D

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Met een beetje goede wil had je daar zelf op kunen komen. ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee