Toon posts:

Upgrade van PC - ITX met nieuwe CPU, RAM, Mobo, case en M.2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:02
Een systeem uit 2014 met RX 470 videokaart wil ik gaan upgraden naar een nieuwere CPU en moederbord met goede Wifi/bluetooth ondersteuning. Op zolder is 100/100Mbps wifi maar geen bedraad ethernet. Er zal mee worden ge-gamed op 1440p, spellen zoals Age of Empires IV, Tropico 6, Northgard, Elder scrolls Online e.d.

Dit wil ik er voor gaan kopen:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600 Boxed€ 145,20€ 145,20
1MoederbordenASRock A520M-ITX/ac€ 114,09€ 114,09
1BehuizingenJonsbo C2 Zwart€ 43,-€ 43,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 43,67€ 43,67
1Solid state drivesWD Blue SN570 1TB€ 73,26€ 73,26
Totaal€ 419,22

Dit is wat er nu in zit:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Athlon X4 860K Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenMSI A78M-E45€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenXFX AMD Radeon RX 470 4GB Single Fan Triple X€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenWD Blue 3,5" (CMR, 64MB cache, 7200rpm), 1TB€ 36,55€ 36,55
1BehuizingenCooltek G3€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCrucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 0,-€ 0,-
1VoedingenAntec VPF Series 450W€ 80,44€ 80,44

De voeding, GPU en 1TB HDD wil ik dus opnieuw gebruiken, keuze voor CPU komt uit BBG, ik heb slecht gekeken naar wat alternatieven zijn.

M'n vragen:
- Is dit moederbord een geschikte keuze? Met het filter op mini-ITX, AM4 en wifi komen er 2 ASRock borden naar boven, met dit filter nog iets meer:
categorie: Moederborden
- Is de CPU een goede keuze en gaat het 'direct' goed met het moederbord? Volgens PCPartpicker zou ik mogelijk eerst een BIOS upgrade met oudere generatie CPU moeten doen, terwijl de Reichelt site vermeld "Ondersteunt de desktopprocessors AMD AM4-socket Ryzen™ van serie 3000, 4000 G, 5000 en 5000 G"
- Zijn er nog videokaarten als upgrade aan te raden of zijn deze nog steeds redelijk overpriced? Qua budget zou ik dan tot E350,- denken

Edit: inmiddels al wat besteld.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee