Voor onze club gebruiken we een oude PC om muziek en een slide show af te spelen. Dat hoeft dus geen snelheidsmonster te zijn. Nu had de huidige PC wat software kuren dus Windows opnieuw geïnstalleerd. Nu gaat er iets mis met W10 activatie (hij herkent de sleutel niet, en volgens mij was het wel een legale versie - PC is ooit gekregen en van voor mijn tijd dus weet de geschiedenis niet). Enfin, ik heb nog een oud systeem liggen uit ongeveer dezelfde periode, dus zit te denken om deze twee te combineren. Ik kon niet alle onderdelen in de PW terugvinden, maar de belangrijkste staan er in (zit nog een Nvidia GT 420 GPU in PC 2 maar die lijkt me niet nodig).
PC 1
PC 2
Nu vraag ik me af welke combinatie het beste is. PC 1 is een kleiner formaat, en daarom praktischer (neemt minder ruimte in onder de bar). Daarom overweeg ik om de CPU over te zetten (i5 vs i3, 1 generatie verschil), tezamen met de SSD want snelheid. RAM is sowieso al beter in PC 1. Verder betwijfel ik of er een extra schijf nodig is, want er staat niet veel data op naast een setje foto's. Zal er even om spannen, maar dan zou de 500 GB HDD sowieso voldoende moeten zijn.
Mijn vragen: is dit de meest logische setup? Kan ik de W10 licentie van PC 2 werkend krijgen op PC 1 als ik het moederbord niet overzet, maar wel de processor en SSD / eventueel HDD?
PC 1
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i3 3220 Boxed | € 50,34 | € 50,34 |
1 | Moederborden | MSI H61I-E35 (B3) | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | HGST Travelstar Z5K500 3GB/s, 500GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Crucial CT102464BA160B | € 166,95 | € 166,95 |
Totaal | € 217,29 |
PC 2
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5 2310 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (SMR, 256MB cache, 5400rpm), 2TB | € 50,23 | € 50,23 |
1 | Geheugen intern | Transcend JM1333KLN-4GK | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Kingston SSDNow V300 60GB | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 50,23 |
Nu vraag ik me af welke combinatie het beste is. PC 1 is een kleiner formaat, en daarom praktischer (neemt minder ruimte in onder de bar). Daarom overweeg ik om de CPU over te zetten (i5 vs i3, 1 generatie verschil), tezamen met de SSD want snelheid. RAM is sowieso al beter in PC 1. Verder betwijfel ik of er een extra schijf nodig is, want er staat niet veel data op naast een setje foto's. Zal er even om spannen, maar dan zou de 500 GB HDD sowieso voldoende moeten zijn.
Mijn vragen: is dit de meest logische setup? Kan ik de W10 licentie van PC 2 werkend krijgen op PC 1 als ik het moederbord niet overzet, maar wel de processor en SSD / eventueel HDD?
When life throws you a curve, lean into it and have faith!