Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PIR uit alarm-systeem verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Mijn vraag
Door een verbouwing hangt er een PIR in de weg. Deze willen we dus verwijderen. Kan ik de aansluiting op de centrale gewoon overbruggen (NC of OC, nog te meten). Of zijn er betere oplossingen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben heel voorzichtig met dingen proberen op het alarm, omdat er een directe doorschakeling opzit. Ik wil eerst jullie ervaringen weten alvorens te gaan lopen rommelen.

[ Voor 69% gewijzigd door g1n0 op 03-01-2023 12:41 ]

Beste antwoord (via g1n0 op 03-01-2023 18:19)

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-11 15:35
Normaal gesproken is dat niet NO/NC maar met een weerstandsconfiguratie. Dus dan zul je in rust bijv. 4,7kohm meten op de detector. Maar je gaat sowieso een alarm krijgen als je de kast opent zonder het systeem eerst in onderhoud te zetten.
Veruit het eenvoudigst is de ingang overbruggen op het bediendeel. Waarschijnlijk kun je dat ook zelf, bel je installateur even om advies te vragen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-11 15:35
Normaal gesproken is dat niet NO/NC maar met een weerstandsconfiguratie. Dus dan zul je in rust bijv. 4,7kohm meten op de detector. Maar je gaat sowieso een alarm krijgen als je de kast opent zonder het systeem eerst in onderhoud te zetten.
Veruit het eenvoudigst is de ingang overbruggen op het bediendeel. Waarschijnlijk kun je dat ook zelf, bel je installateur even om advies te vragen.

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Thanks voor de hint van de kast. Uiteindelijk de PIR kunnen overbruggen en verwijderen. Thanks