Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanKM
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-03 09:37
Ik heb op dit moment de volgende tv en surround set op het oog

- LG CS 55" Zwart voor 939,-
- Samsung Cinematic Q-series Soundbar HW-Q990B voor 748,- _/-\o_

Nou vroeg ik me alleen af of ik niet beter voor een samsung oled tv kan kiezen.
Ik zie online wat voorbij komen dat mensen niet optimaal gebruik kunnen maken van atmos zolang ze geen samsung tv gebruiken. Ook zie ik positieve verhalen langs komen van Q-symphony waarbij ook het geluid van de tv gebruikt wordt in de set.

Heeft iemand ervaring met de combinatie van LG en een samsung set en/of ervaring met Q-symphony en de meerwaarde daarvan?

Als ik nog niet voldoende vragen heb kwam ik er met nog een :S
Nou zag ik ook nog philips tv's voorbij komen met android tv. Nou zou ik dit kunnen gebruiken voor steamlink maar vraag me af wat de kwaliteit hier van is en/of dit de moeite waard is. Vindt dit niet het belangrijkste maar zou het wel graag willen meenemen in mijn overweging.

Mijn budget?
Rond de 1500 tot 2000 euro

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat wil je bereiken met de soundbar?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanKM
Graag zou ik een mooie ruimtelijke ervaring willen creëren voor het kijken van films en series via voornamelijk streamingsdiensten. Voor het luisteren van muziek heb ik bookshelf speakers en een koptelefoon dus daar is het niet voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:24
StanKM schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:45:
Graag zou ik een mooie ruimtelijke ervaring willen creëren voor het kijken van films en series via voornamelijk streamingsdiensten. Voor het luisteren van muziek heb ik bookshelf speakers en een koptelefoon dus daar is het niet voor nodig.
Een soundbar is ook niet geschikt voor muziek. Kun je het geld niet in de zak houden en je bookshelfs ook gebruiken voor het geluid van de tv?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:24
StanKM schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:25:
Nou zag ik ook nog philips tv's voorbij komen met android tv. Nou zou ik dit kunnen gebruiken voor steamlink maar vraag me af wat de kwaliteit hier van is en/of dit de moeite waard is. Vindt dit niet het belangrijkste maar zou het wel graag willen meenemen in mijn overweging.
Philips tv's zou ik links laten liggen, tenzij je perse ambilight wil.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

StanKM schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:45:
Dat gaat met een soundbar maar heel beperkt lukken. Zoals @Hulleman al zegt; kan je de bookshelf speakers niet hiervoor gebruiken als deel van een betere oplossing (receiver + losse speakers)?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanKM
Een receiver met losse speakers was in het begin ook mijn plan.
Echter komt dit niet door de wife aproval voor in de woonkamer ;) .

Zoals het er nu op lijkt ga ik voor bovenstaande tv en surround set.
Ik heb al meerdere reviews gezien waarbij ze de surround set combineren met een LG Oled tv.

Dan vroeg ik me nog uit interesse af, waarom zo zeker geen philips tv?
Pagina: 1