Toon posts:

TV voor grootouders

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• GERMEY
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een tv voor mijn grootouders. Ze zijn verhuisd en zitten nu verder van hun tv af dus zoeken ze een groter model, 50 à 55inch moet volstaan denk ik. Ze hebben geen internet dus smart gedeelte is niet belangrijk! Geluid moet ook redelijk zijn aangezien ze geen soundbar hebben/willen.

Wat is je budget?
Als ik zelf zou kiezen zou ik voor +/- €1000 voor een iets betere kwaliteit, maar budget ligt idealiter rond de €500 - €600

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf ben ik vooral bekend in het hoger segment (LG C2, Samsung QN95B,...), in het lager segment heb ik niet veel kennis en vind het moeilijk met vaak uiteenlopende reviews bij dezelfde modellen. Volgende modellen heb ik zelf gevonden:
- https://tweakers.net/pric...s-55pus7607-12-zwart.html
- https://tweakers.net/pric...lg-50qned826qb-zwart.html
- https://tweakers.net/pric...tu7020-55-inch-zwart.html

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:12

_Apache_

For life.

Denk dat het ook wel goed is om de afstandsbediening mee te nemen in je afweging.
Een eenvoudig model, of zelfs direct vervangen met een universeel ding is we bepalend in de 'gebruikservaring'.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:41
Neem ze mee naar de media markt en laat ze er een uitkiezen die ze leuk vinden?

Denk niet dat het veel moeilijker hoeft te wezen.

[Voor 25% gewijzigd door Nopheros op 03-01-2023 13:06]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:08

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Eigenlijk kun je met een filter al snel een goede TV vinden, want ik heb niet het idee dat je grootouders veel geven om de kwaliteit.

Hoe kijken ze TV? Met extern kastje?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:08

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

_Apache_ schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:15:
Denk dat het ook wel goed is om de afstandsbediening mee te nemen in je afweging.
Een eenvoudig model, of zelfs direct vervangen met een universeel ding is we bepalend in de 'gebruikservaring'.
Dit is wel een goed punt. Sommige TVs komen met een zogenaamde eenvoudige AB, die eigenlijk niet zo eenvoudig is. Samsung doet dit bijvoorbeeld met een simplistische afstandsbediening, maar voor een paar tientjes heb je er een gewone Samsung AB bij.

• GERMEY
  • Nu online
Bedankt voor de super snelle reacties!

Inderdaad belangrijk dat de bediening gemakkelijk is! Meeste tv springen automatisch aan bij het opzetten van de digibox van telenet, dan kunnen ze de afstandsbediening van telenet gebruiken...
Met vava naar de mediamarkt zit er helaas niet meer in, maar met moemoe zou dit nog wel moeten lukken!

Kwaliteit is inderdaad niet super belangrijk, gewoon wat groter en redelijk geluid! Maar ze zitten wel wat uren per dag voor de tv, wil dus gewoon best "bang for the buck" zodat ze een leuke kijkervaring hebben...

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:14

Honesty

kattenneus!

Wij hebben toch mijn schoonouders 70 werden een goede philips gekocht(met ambilight). Die oudjes geloven nog in de oude merken en dat het een Nederlands merk is en je moet toch geluk hebben.. Onze eerste lg lcd heeft het 10 jaar gedaan onze tweede had binnen een paar jaar een kapotte backlight.

festina lente

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-02 16:26
GERMEY schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:13:
Geluid moet ook redelijk zijn aangezien ze geen soundbar hebben/willen.
Onderschat dit aspect niet. Moderne TV's hebben vrijwel allemaal matig geluid, vooral op de midden toon waar spraak zich bevind.

Voor mijn eigen grootouders, van beide kanten, heb ik dan ook een losse soundbar geregeld.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• GERMEY
  • Nu online
Soundbar is misschien iets voor later, nog wat gezocht en iemand ervaring met volgende tv?
https://www.coolblue.be/n...crystal-uhd-55au7040.html
Honesty schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:22:
Wij hebben toch mijn schoonouders 70 werden een goede philips gekocht(met ambilight). Die oudjes geloven nog in de oude merken en dat het een Nederlands merk is en je moet toch geluk hebben.. Onze eerste lg lcd heeft het 10 jaar gedaan onze tweede had binnen een paar jaar een kapotte backlight.
Tv's kopen blijft een beetje een loterij denk ik, zelf in het duurdere segment...

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:38
Vaak zitten ouderen niet recht voor de tv, een tv met IPS paneel is dan een goede keuze.

Sony biedt de beste kijkhoeken met hun IPS implementatie en over het algemeen is de geluidskwaliteit ook net iets beter/ gebalanceerder vergeleken met de andere A merken.

De Sony 55X81K is dan de beste keus, heeft GoogleTv maar hier hoef je je niet druk om te maken aangezien je de tv zo kunt instellen dat bij het aanzetten automatisch de HDMI source gepakt wordt.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Nopheros schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:15:
Neem ze mee naar de media markt en laat ze er een uitkiezen die ze leuk vinden?

Denk niet dat het veel noeilijker hoeft te wezen.
Ja, heb ik ook zo gedaan met de familie van mijn vrouw die advies wilden van mij. Uiteindelijk maakt het allemaal niet zo veel uit en kiezen ze toch zelf maar ze vinden het fijn als er iemand mee gaat.

[Voor 5% gewijzigd door Marzman op 03-01-2023 13:00]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:01
Hoe zit het met de digitale TV aansluiting? Een mediabox?

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:06
Roderiktweaker schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:51:
Hoe zit het met de digitale TV aansluiting? Een mediabox?
Staat in een van zijn/haar reacties de digibox van telenet

• GERMEY
  • Nu online
Tv vandaag geleverd, het is de sony kd-43x81k geworden! Morgen gaan installeren!

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee