veel problemen TV-out

Pagina: 1
Acties:

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb mijn PC nu aan een tv hangen om zo wat meer ontspannen filmpjes te kunnen kijken. Die Divx-films zijn vaak in breedbeeld, en dan krijg je op je PC scherm gewoon 2 zwarte banden onder en boven het beeld. Op de tv zijn deze banden paars. En dat is dus wel vrij stoorend.
Is daar iets aan te doen ?

tips graag :)

is dit het goede forum ?

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
iemand ?

Geen inspiratie

• sypie
  • Niet online
kun je op je tv niet instellen dat het beeldformaat zich aanpast??

of is het een oud beessie?

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik speel films altijd af via NiceMC (www.nicemcmedia.com) en dan kun je "restore aspect ratio" aanzetten waarbij het beeld gewoon uitgerekt wordt. Vind ik zelf niet mooi, maar is wel wat je bedoelt.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 14:29
Op donderdag 30 augustus 2001 15:54 schreef Conquistador het volgende:
Ik speel films altijd af via NiceMC (www.nicemcmedia.com) en dan kun je "restore aspect ratio" aanzetten waarbij het beeld gewoon uitgerekt wordt. Vind ik zelf niet mooi, maar is wel wat je bedoelt.
Volgens bedoelt ie gewoon hoe hij ipv paarse banden zwarte banden krijgt. Zijn alleen deze banden paars, of is al het zwart paars? Want dan moet je waarschijnlijk iets doen aan je kleurinstellingen bij beeldschermopties. Anders zou ik het niet weten.

• memphis
  • Laatst online: 15:10

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Mogelijk een bugje in je driver, probeer eens een andere driver.

Verders kan het mogelijk zijn om een overscan in te schakelen of probeer daarvoor eens tvtool of zoiets.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:19
Neem een Matrox G450 kaartje, dan heb je er geen last meer van.

Er is ook een tooltje voor dit probleem, kijk eens op www.divxdigest.com ofzo.
Daar staat vast wel iets..

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

heb je de software waarmee je je tvout regelt wel op PAL staan en niet op NTSC ofzo?

want dan zijn de kleuren ook nie goed, maar das over het algemeen een rode gloed,....

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
zijn die balken bij alle films?
zo ja dan lijkt het inderdaad een driver probleem.
Wanneer die balken er niet zijn bij bijvoorbeeld DVD's of een aantal DivX-jes, dan heb je mischien wat aan de g400-patch
deze helpt voor een hoop kaarten.
Wat 'ie doet is heel simpel. Wanneer je een filmpje wilt bekijken wat een resolutie heeft die geen veelvoud van 32 is, vult dit filter het aan tot zo'n veelvoud met zwarte pixels.
hiermee kun je problemen omzeilen met een hoop drivers van videokaarten.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26
Als ik instel op NTSC en kijk op mijn (breedbeeld) TV, dan krijg ik ipv zwart ook paars gedeeltelijk, dus het zal daar wel aan liggen.

Voor de rest kan ik je alleen maar aanraden een breedbeeld TV te kopen. Als je een beetje van films kijken houd dan geniet je er 10x extra van, zeker in combinatie met een surround setje erbij.

No production networks were harmed during this posting

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Het is geen verkleuring, het zijn 2 keurig nette, heldere,scherpe, maar helaas fel paarse balken.
Ik draai een van de nieuwste drivers van de Radeon. En ik was niet van plan mijn Radeon 64 MB DDR VIVO in te ruilen voor een G400.
Ik ga dat progje eens proberen die de randen opvult.

Kan iemand me uitleggen waar ik die breedbeeld instellingen kan vinden, die balken opzich maken me niet uit, als ze maar niet zo fel paars waren.

Ik hou best van een filmpje op zijn tijd. Maar ik ben ook maar student, dus een breedbeeld TV met surround boxjes kan er, hoe mooi ik dat ook vind, voorlopig niet vanaf.

Geen inspiratie

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Via een softwaretrucje gaat zoiets heel gemakkelijk als je een Matroxkaart hebt, anders weet ik niet of het zomaar kan.

Verwijderd

probeer tvtool anders eens!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
weet dat dit niet mag. Maar ik wil iedereen die me hier zo lief heeft geholpen vragen om even in mijn andere topic in dit forum te kijken, want ik krijg de TV helemaal niet meer ingeschakeld.

Geen inspiratie

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 21:05

Arno

PF5A

--> [forum=8] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ok, na een heel gedoe met topics. Ik mag geen nieuwe openen van de bazen hier dus ik leg het probleem even uit.

Ik heb dus gister voor het eerst met mijn TV-OUT gespeeld.
Ik had de PC uitstaan, stopte de kabel erin, ik zet hem aan en HOPS, ik had beeld.
Nu heb ik gister avond in de instelling de TV-OUT uitgeschakeld. Omdat ik niet graag een hele avond surf op een desktop van 800x600@50hz.
Nu wil ik vandaag weer verder met de TV-OUT. Dus ik ga weer naar de instelling, en nu krijg ik de TV-OUT niet meer aan.
Hij zegt dat de TV niet is aangesloten. Terwijl die stekkers er nogsteeds inzitten, daar is niks mee gebeurd.

Hoe krijg ik hem nu weer aan ?

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik wilde graag een film op video zetten om vannavond te kunnen kijken met mijn vriendin :+
Das toch een goede reden om mij even snel te helpen :)

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
:'( snik

Geen inspiratie

Pagina: 1