Ajax Door Protect Plus installeren in een verzonken voordeur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3d3r
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 03-01-2023
Ik wil graag een magnetische openingsdetector op mijn voordeur installeren, maar er is niet veel ruimte voor de sensor op het kozijn. Is het mogelijk om het apparaat te demonteren en de magneet op het frame te lijmen of in plaats daarvan een dunne magneet te gebruiken? Ik wil het frame zo mogelijk niet beitelen. Om het even welke ideeën?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gSfW7gG-8jm3ThiKVyhcG7BFRws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BdYV3ioX5c0iEl1ZKc4hPuQM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qC0gIroAZukMa_N6B9C3ZNvltk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mpN2su9k9jawI0Rw17QIusgJ.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Gaat het om een draadloze versie? Dan zou je het ook om kunnen draaien en de zender op de deur kunnen plakken en het magneet-deel op het kozijn.

[edit]Zie nu pas in de titel dat het om een Ajax Door Protect Plus gaat, die is inderdaad wel erg lomp :o

[ Voor 27% gewijzigd door Septillion op 03-01-2023 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:41
En aan de bovenkant monteren ipv zijkant?

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl) (Local control)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-07 15:05
Aangezien je een DoorProtect Plus hebt gaat het om een kantel kiepraam neem ik aan?

Volgens mij moet die wel verticaal gemonteerd worden om het tilt gedeelte te laten werken. Je kunt hem dus wel aan de bovenkant monteren, maar dan heb je niks aan het tilt gedeelte.
De schok sensor is natuurlijk nog wel zinvol dus je hoeft niet noodzakelijk terug naar een gewone DoorProtect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3d3r
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 03-01-2023
Het is me gelukt. Ze leveren twee magneten/ontvangers. De kleine was klein genoeg om op het frame te passen.