Toon posts:

Home Menu naar eigen inzicht inrichten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• peetnas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-01 06:05
Hoe kan ik mijn Home Assisant overzicht tabbladen groter en kleiner maken
...

Relevante software en hardware die ik gebruik is home versie 2022.12.9
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb erop geklikt maar er gebeurd niets
...
Is hier een Video over te zien voor beginners...?

Alle reacties

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 13:24
In homewizard kun je een nieuw dashboard aanmaken met een bepaalde lay-out, links bovenin naast "overzicht" op het plusje drukken

• peetnas

[Voor 67% gewijzigd door peetnas op 03-01-2023 12:59]

• peetnas
In welk tabblad bedoeld u...?

• DeDooieVent
Oh ik dacht dat dit homewizard was, je openings post is niet heel erg duidelijk.

Maar dit gaat over Home assistant, dat is wat anders, en nu begrijp ik je al helemaal niet.

Voor HA zijn talloze instructiefilmpjes etc te vinden

Edit:

Nou j a, ik was wel wat kortaf, dus...
peetnas schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 06:21:
Is hier een Video over te zien voor beginners...?
YouTube: Take Back Control Of Your Home Assistant Dashboard!

Hier, meteen met HACS en Custom Cards, maar dan ben je ook meteen door de wol geverfd, iets wat je naar mijn idee wel moet zijn wil je echt met Home Assistant aan het werk.

Bereid je voor op een steile leercurve, ik draai HA zelf een week of 6 en ben nog steeds druk bezig te begrijpen hoe alles in elkaar steekt.

Dus, succes

En nog 1 tip, je startpost was echt bijzonder matig, zowel de titel als het bericht zelf. Wanneer je wil dat Tweakers je helpen wordt wat meer inspanning van je verwacht vind ik. Een duidelijk probleemomschrijving om bijvoorbeeld te beginnen.

Naja, enniewee... succes

[Voor 67% gewijzigd door DeDooieVent op 03-01-2023 09:13. Reden: goed humeur]

• peetnas
Bedankt.

Toen de vraag in mijn opkwam was ik nog niet goed wakker.

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:46
Zoals hierboven eigenlijk al aangegeven. Wat is precies je vraag? Je screenshot lijkt vanaf een smartphone, logisch dat het beeld zich aanpast aan het formaat scherm wat je op dat moment gebruikt. Op de PC is dit weer veel groter.

Maar nogmaals, ik betwijfel of ik je vraag begrepen heb.

Overigens: Het lijkt er niet op dat je je energy devices goed hebt ingesteld.

[Voor 12% gewijzigd door Slinkos op 03-01-2023 13:13]

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl)

• peetnas
Hoe krijg ik de controle over mijn Home Assistant-dashboard

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 14:30
peetnas schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:15:
Hoe krijg ik de controle over mijn Home Assistant-dashboard
Wat versta je onder 'de controle'? Je zal echt véél meer informatie moeten geven om duidelijk te maken wat je nou precies wilt bereiken.

The devil is in the details.

• Slinkos
Je screenshot is van je energy dashboard deze is zoals hij is. Maar in lovelace kan je je eigen dashboards maken.

• DeDooieVent
@Peetnas

Kijk dat filmpje dat ik je linkte even, die kerel heeft een relaxte stem en rustige stijl. Je hoeft niet eens meteen HACS te instaleren om te kijken wat hij doet

Een nieuw dashboard aanmaken
Kaarten toevoegen

Ik denk dat je zo al een eind komt, al denk ik dat meteen HACS meepakken geen gek idee is.

• peetnas
Zeker ga dit filmpje bekijken.

Maar ik dacht misschien heeft er al iemand een simpele aanwijzing.

Aangezien ik er pas vanaf begin dec mee begonnen ben, loop je tegen dingen aan die niet te vinden zijn.

Graag zou ik een overzicht als onderstaand willen maken.

Bovenstaand voorbeeld heb ik van internet afgeplukt. O-)

• Slinkos
Rechtsboven op de 3 puntjes klikken, en dan voor "Configure" en dan "Take control" kiezen.
Dan kan je de dashboards inrichten zoals je wilt.

Kijk vooral wat voor jou wenselijk is, en zo nodig op hoe dit moet. Ideeën opdoen van dit soort voorbeeldjes is altijd goed natuurlijk, maar hou je daar niet te veel aan vast. Zorg dat het werkbaar voor je is en dat je er bekend mee raakt. Dan wordt het vanzelf beter met de tijd.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee