Kosten SSD behuizingen voor 12+16 pins SSD's (Macbook)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget_freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20-07-2023
Hallo forum,

Mijn vraag is waarom de Macbook SSD behuizingen (NVMe 12+16 pins SSD) zoveel duurder zijn dan de gewone M2 behuizingen.
Op Amazon kom ik bijv. de JMT Aluminium USB-C naar 16+12 Pin behuizing tegen die zo'n 110 euro kost, terwijl NVMe M2 M-key of B + M-key behuizingen zo rond de 25 euro zijn (of zelfs goedkoper).

Ik heb nog een 16+12 pins 128GB SSD liggen die ik voor backup wil kunnen aansluiten via USB (gewoon een tweede leven geven) maar de behuizing is bijna net zo duur, zo niet duurder dan de SSD. Imao buitenproportioneel.

Hopelijk kan iemand me hier wat uitleg over geven. En mss wat opties geven wat te doen met de SSD. Bedankt alvast.

Groet, Patrick

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:02
Weet je zeker dat die goedkope ook echt nvme ondersteunen, b+m klinkt mij als sata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Buitenproportioneel wordt het vrees ik toch al snel. De goedkope m.2-adapters met nvme moeten het wat betreft prijs al afleggen tegen USB-sticks van 256GB, en zijn daarmee prijstechnisch al vaak niet meer de betere oplossing ten opzichte van een nieuwe totaaloplossing. Voor een behuizing met een merkspecifieke aansluiting wordt het verhaal sowieso niet beter.
hcQd schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 01:31:
Weet je zeker dat die goedkope ook echt nvme ondersteunen, b+m klinkt mij als sata.
Niet specifiek b+m, maar wel alles met nvme in de pricewatch: categorie: Externe HDD/SSD behuizingen . De goedkoopste valt in de genoemde price range en werkt uit eigen ervaring prima met een nvme-ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget_freak
hcQd schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 01:31:
Mss heb ik het fout, hoor. Ik kan door de bomen het bos niet helemaal zien.
Bottomline: ik heb een Macbook Air 2013 SSD 12+16 pins en zoek een behuizing. En wat ik dan tegenkom is 5x zo duur als goedkopere behuizingen (maar ja, daar past mijn ssd niet in).

Maar iig bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget_freak
dcm360 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:19:
Buitenproportioneel wordt het vrees ik toch al snel. De goedkope m.2-adapters met nvme moeten het wat betreft prijs al afleggen tegen USB-sticks van 256GB, en zijn daarmee prijstechnisch al vaak niet meer de betere oplossing ten opzichte van een nieuwe totaaloplossing. Voor een behuizing met een merkspecifieke aansluiting wordt het verhaal sowieso niet beter.

[...]

Niet specifiek b+m, maar wel alles met nvme in de pricewatch: categorie: Externe HDD/SSD behuizingen . De goedkoopste valt in de genoemde price range en werkt uit eigen ervaring prima met een nvme-ssd.
Ach, ik ben een beetje tegen het klakkeloos weggooien, dus wil ik zo'n SSD graag gebruiken als backup. Maar niet tegen zulke kosten.. Dan wordt het idd een USB stick van dezelfde grootte. Maar wel zonde.

De behuizingen waar je naar verwijst zijn dus niet voor 12+16 pins, daar wringt de schoen. Maar iig bedankt voor het doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robni7
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-06 16:09
Er zijn tevens adapters verkrijgbaar om deze Apple-SSD’s in een gewone M.2-sleuf in te bouwen. De eerste de beste van Google is toevallig precies degene die ik heb. Werkt ook puik, maar dan niet per se als externe SSD.

Anders kan je zo’n 128 GB SSD’tje nog wel verpatsen voor pak-’m-beet €20, dus dan ben je ook al aardig op weg voor een USB-stick o.i.d. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door robni7 op 05-01-2023 06:43 ]

Pagina: 1