vloerverwarming aftakken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielsweb
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-07 18:32
Beste Tweakers,

Helaas dient de verbouwing mogenlijk het probleem aan dat me nieuwe vvw verdeler eerder moet hangen dan dat de radiator verdeler weg moet.

ik ben van plan er twee t stukken te plaatsen.
1tje op de aanvoer vanuit cv ketel
1tje op de retour richting expansievat.

nu is dit het idee
op de t stukken plaats ik op beide aftakking een kogelkraan.
richting de verdelers, de aftakking van de radiator verdeler wil ik later hergebruiken om de badkamer radiator te voorzien van warm water.

is dit dan een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:08
Een kogelkraan heeft als die open staat geen vernauwing, dus is geen probleem om deze ertussen te zetten. Vloerverwarming heeft graag grote flow (zeker als je naar lage temperaturen toe gaat), dus probeer deze zo weinig mogelijk bochten te laten maken en zo groot mogelijke diameter te geven.
Als je later naar een warmtepomp overschakelt, ga je in de badkamer ook voldoende vermogen willen op lage temperatuur, dus een radiator met veel teveel vermogen (en eventueel de retour door de vloer, zie "RTL ventiel" in google) geeft je nu comfort (supersnel warm) en later voldoende vermogen op lagere temperaturen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.