AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB
Vraag
Alle reacties
Je hebt natuurlijk wel de gebruikelijke onderdelen nodig.
Director, Storefront, XenApp hosts etc.
Hoe heb je je user profiles ingesteld? roaming profiles, Citrix UPM of FSLogix?
Alles netjes van een (trial) licentie voorzien?
I reject your reality and substitute my own
Citrix Cloud, nooit mee gewerkt. Alleen on-premise.
Maar, kan je vanuit de Cloud wel bij je VDA komen die in de VSphere omgeving draait?
En indien je vanuit de Cloud werkt, heb je dan wel daar de (mogelijk ander benoemde) Director en StoreFront draaien?
Standaard on-premise deployment ben je (naast AD) een VDA nodig, Delivery Controller en StoreFront nodig.
Dit is dan zonder enige andere vorm van optimalisatie zoals (door Nelizmastr ook al benoemd) user profile management.
En ja, licentie. Die ben je ook nodig. Tenminste een licentieserver die ook geldige licenties moet hebben.
Cloud connectors netjes aangemaakt? Alle DaaS configuratie aangemaakt als machine catalogs/ delivery groups etc?
Denk dat je beter een partij/consultant kan zoeken als je je deadline wilt halen
Cloud connecties zitten in mijn DC. Ik zie ook alles en krijg een bureaublad als ik inlog op de workspaceapp. Echter krijg ik de melding bron niet beschikbaar. Vanavond verder zoeken.Endpoint schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:52:
Als je zonder kennis voor 10 januari een omgeving uit grond moet stampen, good luck.
Cloud connectors netjes aangemaakt? Alle DaaS configuratie aangemaakt als machine catalogs/ delivery groups etc?
Denk dat je beter een partij/consultant kan zoeken als je je deadline wilt halen
AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB
Director heb ik, storefront krijg ik niet en Xenapp is allemaal Restricted dus dit lukt niet..nelizmastr schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:42:
Hoe ziet je Citrix deployment eruit?
Je hebt natuurlijk wel de gebruikelijke onderdelen nodig.
Director, Storefront, XenApp hosts etc.
Hoe heb je je user profiles ingesteld? roaming profiles, Citrix UPM of FSLogix?
Alles netjes van een (trial) licentie voorzien?
Ik heb het domein in mijn citrix staan, dus hij maakt verbinding daarmee, net als meerdere servers die ik kan vinden. dus zover alles goed.. storefront krijg ik niet voor elkaar.[Mad Max] schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:56:
Toch regelmatig iets met Citrix Desktops gedaan, maar hier kan ik weinig van maken.
Citrix Cloud, nooit mee gewerkt. Alleen on-premise.
Maar, kan je vanuit de Cloud wel bij je VDA komen die in de VSphere omgeving draait?
En indien je vanuit de Cloud werkt, heb je dan wel daar de (mogelijk ander benoemde) Director en StoreFront draaien?
Standaard on-premise deployment ben je (naast AD) een VDA nodig, Delivery Controller en StoreFront nodig.
Dit is dan zonder enige andere vorm van optimalisatie zoals (door Nelizmastr ook al benoemd) user profile management.
En ja, licentie. Die ben je ook nodig. Tenminste een licentieserver die ook geldige licenties moet hebben.
Dit inderdaad. En als het een studieopdracht is wordt daar doorgaans echt wel materie voor geleverd hoe je e.e.a. in de basis moet klaarzetten. Als het voor een zakelijke toepassing is.....echt eerst een Citrix cursus gaan doen. Even navragen bij werkgever in dat geval.Endpoint schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:52:
Als je zonder kennis voor 10 januari een omgeving uit grond moet stampen, good luck.
I reject your reality and substitute my own
Kom dichterbij.. iemand hier toevallig ervaringen mee? lijkt wel of die niet kan verbinden met degene wat het bureaublad virtualiseerd. is overigens gewoon een windows 10 machine in vSphere wat in het domein zit..
Regelmatig gehad dat die blijft hangen als niet de nieuwste updates geïnstalleerd is.