Toon posts:

Citrix bureaublad en apps pushen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:42
Mijn vraag
Ik heb een kleine netwerk omgeving gemaakt met een Domain controller, thermonal server en een workstation om een situatie te creëren waar ik een onderzoek naar aan het doen ben.
Nu is het zo dat ik het vanuit citrix wil benaderen en alles lukt echter als ik inlog krijg ik geen apps of een bureaublad te zien.

de servers zijn gemaakt in Vsphere en dus allemaal virtual machines.
deze draaien op windows server 2019 en windows 10

Nu is eigenlijk concreet mijn vraag:
Hoe maak ik een bureaublad in citrixcloud zodat als ik ergens inlog ik dat bureaublad krijg?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb alles ingesteld in de cloud van citrix. echter zal ik iets vergeten zijn.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
heel internet afgespeurd..

Ik heb 10 jan een deadline vandaar dat ik nu toch wel hoop dat iemand me hier kan helpen _/-\o_

Edit:

na het doorklikken toch een bureaublad kunnen zien echter de volgende melding:
De bron is momenteel niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw.

Transactie-id: 00c311cb-4f78-4f55-9421-2a3d6fb8c9ee

Op internet staat iets met een Xenapp.. ben benieuwd

[Voor 20% gewijzigd door thomas1750 op 02-01-2023 23:01]

AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:41

nelizmastr

Goed wies kapot

Hoe ziet je Citrix deployment eruit?

Je hebt natuurlijk wel de gebruikelijke onderdelen nodig.

Director, Storefront, XenApp hosts etc.

Hoe heb je je user profiles ingesteld? roaming profiles, Citrix UPM of FSLogix?

Alles netjes van een (trial) licentie voorzien?

I reject your reality and substitute my own

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:21
Toch regelmatig iets met Citrix Desktops gedaan, maar hier kan ik weinig van maken.
Citrix Cloud, nooit mee gewerkt. Alleen on-premise.

Maar, kan je vanuit de Cloud wel bij je VDA komen die in de VSphere omgeving draait?
En indien je vanuit de Cloud werkt, heb je dan wel daar de (mogelijk ander benoemde) Director en StoreFront draaien?

Standaard on-premise deployment ben je (naast AD) een VDA nodig, Delivery Controller en StoreFront nodig.
Dit is dan zonder enige andere vorm van optimalisatie zoals (door Nelizmastr ook al benoemd) user profile management.

En ja, licentie. Die ben je ook nodig. Tenminste een licentieserver die ook geldige licenties moet hebben.

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13:47
Als je zonder kennis voor 10 januari een omgeving uit grond moet stampen, good luck.

Cloud connectors netjes aangemaakt? Alle DaaS configuratie aangemaakt als machine catalogs/ delivery groups etc?

Denk dat je beter een partij/consultant kan zoeken als je je deadline wilt halen

• thomas1750
Endpoint schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:52:
Als je zonder kennis voor 10 januari een omgeving uit grond moet stampen, good luck.

Cloud connectors netjes aangemaakt? Alle DaaS configuratie aangemaakt als machine catalogs/ delivery groups etc?

Denk dat je beter een partij/consultant kan zoeken als je je deadline wilt halen
Cloud connecties zitten in mijn DC. Ik zie ook alles en krijg een bureaublad als ik inlog op de workspaceapp. Echter krijg ik de melding bron niet beschikbaar. Vanavond verder zoeken.

AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB

• Endpoint
VDA is geregistreerd?

• thomas1750
nelizmastr schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:42:
Hoe ziet je Citrix deployment eruit?

Je hebt natuurlijk wel de gebruikelijke onderdelen nodig.

Director, Storefront, XenApp hosts etc.

Hoe heb je je user profiles ingesteld? roaming profiles, Citrix UPM of FSLogix?

Alles netjes van een (trial) licentie voorzien?
Director heb ik, storefront krijg ik niet en Xenapp is allemaal Restricted dus dit lukt niet..

• thomas1750
[Mad Max] schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:56:
Toch regelmatig iets met Citrix Desktops gedaan, maar hier kan ik weinig van maken.
Citrix Cloud, nooit mee gewerkt. Alleen on-premise.

Maar, kan je vanuit de Cloud wel bij je VDA komen die in de VSphere omgeving draait?
En indien je vanuit de Cloud werkt, heb je dan wel daar de (mogelijk ander benoemde) Director en StoreFront draaien?

Standaard on-premise deployment ben je (naast AD) een VDA nodig, Delivery Controller en StoreFront nodig.
Dit is dan zonder enige andere vorm van optimalisatie zoals (door Nelizmastr ook al benoemd) user profile management.

En ja, licentie. Die ben je ook nodig. Tenminste een licentieserver die ook geldige licenties moet hebben.
Ik heb het domein in mijn citrix staan, dus hij maakt verbinding daarmee, net als meerdere servers die ik kan vinden. dus zover alles goed.. storefront krijg ik niet voor elkaar.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:41

nelizmastr

Goed wies kapot

Endpoint schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:52:

Dit inderdaad. En als het een studieopdracht is wordt daar doorgaans echt wel materie voor geleverd hoe je e.e.a. in de basis moet klaarzetten. Als het voor een zakelijke toepassing is.....echt eerst een Citrix cursus gaan doen. Even navragen bij werkgever in dat geval.

I reject your reality and substitute my own

• Endpoint
Storefront etc heb je niet nodig, want Citrix Cloud.

Xenapp/Xendesktop is oude terminologie.

• thomas1750
Ben nu bezig om de VDA nog maar eens te installeren, wellicht dat daar iets fout gaat. tevens een tutorial gevonden hoe het zou moeten. Wellicht dat het nog goed komt! Anders alles eraf flikkeren en nog eens de tutorial volgen. Lukt dat niet, een andere manier wellicht Azure, daar heb ik al eens naar toe gemigreerd.

• thomas1750
Zo een avondje verder klikken en blijft die hierop hangen:

Kom dichterbij.. iemand hier toevallig ervaringen mee? lijkt wel of die niet kan verbinden met degene wat het bureaublad virtualiseerd. is overigens gewoon een windows 10 machine in vSphere wat in het domein zit..

• ict123
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-01 13:41
Toevallig de Citrix Receiver of Citrix Workspace op de client geüpdatet?

Regelmatig gehad dat die blijft hangen als niet de nieuwste updates geïnstalleerd is.

• thomas1750
Heb het werkend gekregen vraag me niet hoe maar t werkt haha

• ict123
Mooi om te horen, was het voor studie?

• thomas1750
Jazeker, assessment is behaald dus al gooddd

• ict123
Toppie, proficiat!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee