Vraag

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-01 14:22
Deze pc bestelt en in elkaar gezet vd week, alles gaat aan behalve het beeld.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-13700K Boxed€ 478,17€ 478,17
1MoederbordenMSI MAG B660M Mortar€ 184,90€ 184,90
1VideokaartenMSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO 24G€ 2.237,25€ 2.237,25
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 Black Edition Rev.C€ 64,97€ 64,97
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B5600C36K€ 174,90€ 174,90
1VoedingenNZXT C1000 Gold v2€ 159,90€ 159,90
1Solid state drivesSamsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB€ 129,-€ 129,-
Totaal€ 3.429,09

Vervolgens een voor een alles eruit gehaald totdat ik alleen een mobo, cpu, 1 bankje ram (in het juiste slot) en een voeding over had. Nog steeds geen beeld, andere ram bankje geprobeert, zelfde resultaat.
Daarna mn 'oude' voeding gebruikt, een 650watt corsair ding die 100% zeker nog werkt, zelfde resultaat.
CMOS gecleared dmv de batterij vervangen en de pins verbinden, zelfde resultaat.

Bij alles wat ik gedaan heb blijft het lampje vd cpu op rood branden in het EZ debug vakje op het mobo.
Ram springt op oranje en gaat daarna uit.

Mn ideeen zijn onderhand wel op, iemand nog een suggestie?

Even vd duidelijkheid, nee ik heb geen bios update gedaan, want geen beeld, nee ik weet geen temps want geen beeld (en ja er zit een dikke Scythe koeler op), ik heb nix gedaan waar je ook maar enigzins beeld bij nodig hebt, want geen beeld. En ja ik heb zowel HDMI als DP geprobeert op zowel de RTX als het mobo.

Beste antwoord (via DraZ666 op 05-01-2023 14:04)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:47

DarkSide

theres no place like ::1

welke bios versie heb je nu dan?
volgens mij wordt je CPU pas ondersteund vanaf 7D42v17.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• DraZ666
DarkSide schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:43:
Degene waar het mobo mee uit de verpakking kwam, kan het niet zien want geen beeld...

Dus bios update laten uitvoeren bij een winkel die dat kan?

• DarkSide

DarkSide

Soms staat het op het mobo zelf of op de doos.
maar het is een 12e gen bordje volgens mij dus ouder bios heeft nog geen ondersteuning voor 13e gen.

Ook heeft ie volgens mij geen support voor flashen zonder CPU.
Dus idd kijken of je hem ergens kunt laten flashen.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:12
Deze cpu werkt alleen op dat bord als dat bord een bepaalde bios versie heeft.
Heeft die deze niet,dan werkt het niet simpelweg.

dus of je moet iemand kennen met een 12 gen cpu en daarmee de bios flashen,of het door de winkel laten doen

• DraZ666
Thnx, ga ik dat proberen!

• DraZ666
Dat was idd het probleem, 6900 erin gestopt, update draaien en gaan :-)

Thnx!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee