Ik zoek een dubbele 10 GbE netwerkadapter voor mijn Windows 11 pc.
Voor mijn PC zoek ik een netwerkadapter met twee RJ45 poorten. Minimaal één van de twee moet een 10 GbE poort zijn. De ander liever ook. Ik wil met de ene poort mijn pc direct op mijn 10 GbE NAS aansluiten. De andere poort is voor internet en de rest van het interne netwerk.
Wat is je budget?
Ik vind zo'n €200 wel genoeg.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifiek merk dat ik graag wil. Ik wil graag dat het simpel werkt en gewoon werkt. Geen poespas behalve het installeren van drivers etc.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Moederbord: Gigabyte Aorus X570
Processor: AMD 5800X
Geheugen: 32 GB
Videokaart: AMD RX7900XTX
Software: Windows 11 home edition
Internet: Ziggo 600 mbit down/40 up, straks T-Mobile 1 Gbit up-down
Router: Netgear Orbi Quad-band AXE11000
Switch: 10 GbE switch van TP-Link
Mijn vraag is ook gewoon, past min of meer elke netwerkswitch die ik filter op Tweakers in mijn pc of moet ik verder ergens rekening mee houden?
En kan iemand mij simpelweg een aanbeveling doen?
Voor mijn PC zoek ik een netwerkadapter met twee RJ45 poorten. Minimaal één van de twee moet een 10 GbE poort zijn. De ander liever ook. Ik wil met de ene poort mijn pc direct op mijn 10 GbE NAS aansluiten. De andere poort is voor internet en de rest van het interne netwerk.
Wat is je budget?
Ik vind zo'n €200 wel genoeg.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifiek merk dat ik graag wil. Ik wil graag dat het simpel werkt en gewoon werkt. Geen poespas behalve het installeren van drivers etc.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Moederbord: Gigabyte Aorus X570
Processor: AMD 5800X
Geheugen: 32 GB
Videokaart: AMD RX7900XTX
Software: Windows 11 home edition
Internet: Ziggo 600 mbit down/40 up, straks T-Mobile 1 Gbit up-down
Router: Netgear Orbi Quad-band AXE11000
Switch: 10 GbE switch van TP-Link
Mijn vraag is ook gewoon, past min of meer elke netwerkswitch die ik filter op Tweakers in mijn pc of moet ik verder ergens rekening mee houden?
En kan iemand mij simpelweg een aanbeveling doen?