Toon posts:

Vloerverwarming aanbouw goed aangesloten?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• JasperW
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 03-01 20:45
Wij hebben een vloerverwarming in onze nieuw aanbouw (25m2) gekregen.
De installateur kreeg deze helaas niet werkend...

Na een tip van een kennis heb ik de aanvoerthermostaat omlaag gedraaid en nu lijkt de vloer het te doen!
Opwarmen heb ik gedaan door de Tado thermostaten op 22 gr te zetten, nu heb ik die terug gedraaid naar 19 graden. De vloer is aangenaam warm.

Alleen weet ik nu niet of ik de instellingen van de pomp etc goed heb.

Hieronder de foto's van de opstelling, de temperaturen en de pompstanden.

Zouden jullie eens mee willen kijken of alles goed staat?

Ketel Nefit Topline
rest van het huis (ong 15) radiatoren met Tado

Aanvoerende thermostaat ong 28 graden

We houden het bij één topic, cross posts zijn niet toegestaan

[Voor 50% gewijzigd door septillion op 02-01-2023 18:49]

Alle reacties

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Dus als je de thernostaatknop op bijv 35 of 40 zet werkt het niet? Dan is dat in ieder geval niet goed.

De pomp heeft 3 standen met alle 3 ook weer 3 intensiteitniveaus. Zie ook de handleiding.

Je kiest dit obv meerdere factoren o.a. aantal groepen en lengte van die groepen. Je houdt in de gaten of je retour een beetje warmer wordt. Is de retour heel dicht bij je aanvoer ? Dan pompt hij wss te snel en isbhet warme water er te snel doorheen.

Ik zou eens beginnen met pomp op de middelste stand, en dan intensiteit 1 of 2.

• JasperW
35gr gaat wel goed.
50 graden was te hoog

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:41
JasperW schreef op maandag 2 januari 2023 @ 18:45:
35gr gaat wel goed.
50 graden was te hoog
Zal de beveiliging naar de pomp (zwarte blokje met tyrap) wel ingegrepen hebben bij 50C.

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
JasperW schreef op maandag 2 januari 2023 @ 18:45:
35gr gaat wel goed.
50 graden was te hoog
50 ia inderdaad te hoog,maar je gaf aan dat de vloer dan helemaal niet warm wordt?
Dan klopt er namelijk iets niet.

Of bovenstaande kan idd ook. Wel warm water naar je verdeler, maar werd niet in de vloer gepompt omdat deze uit werd geschakeld omdat jet water warmer was dan max veilige temp.

Dan dus gewoon even spelen met de pomp en ieder half uur even de aanvoer en retour metertjes bekijken.

Zou beginnen met.middelste stand en dan dus op 1 of 2

[Voor 39% gewijzigd door pentaw1nz op 02-01-2023 19:11]

• JasperW
Nou, hij wordt nu wel goed warm met deze instellingen.

Vraag me alleen af of ik t zo moet laten staan, of dat het energiezuiniger/beter is om de pomp of temperatuur anders te zetten.

En de onderste temperatuur op 23-27 graden is prima toch?

• JasperW
Ik merk dat ie er wel iets meer moeite heeft op stand 2 en snelheid 2 van de pomp.
Komt op ong 23 graden op de meter uit.

Wat kan ik t beste doen?
De pomp een standje sneller?
Of beter de aanvoer temperatuur wat omhoog?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee