Toon posts:

Qfile op iPhone verbindingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-01 13:53
Sinds enkele dagen in bezit van een QNAP Nas waar ik al mijn documenten op zet. Nu wil ik het ook op mijn iPhone en heb dit nu via de Qfile app. Het inloggen heb ik via Myqnapcloud en duurt vrij lang om een verbinding op te zetten (10sec). Op internet zag ik dat Myqnapcloud slecht is qua beveiliging en het wordt afgeraden. Is het mogelijk om op een andere manier de verbinding op te zetten zodat ik buiten mijn thuisnetwerk bij de bestanden kan komen?

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Ja, met een VPN, maar dan moet je wel zelf een VPN server hosten of een router hebben die VPN functionaliteit heeft. Die VPN moet dan ook een compatibele app hebben of ondersteund worden door je telefoon.

Verwar dit overigens niet met een VPN in de trant van PIA of bekende geo IP omzeilende producten. Die werken uitgaand, jij zoekt dan een remote access VPN (ipsec, openvpn, wireguard).

[Voor 12% gewijzigd door nelizmastr op 02-01-2023 18:21]

I reject your reality and substitute my own

• thekvnz
Oké fijn dat die optie er is. Zou je in het kort kunnen uitleggen hoe je die verbinding tot stand brengt?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:30

nelizmastr

Goed wies kapot

thekvnz schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:02:
Oké fijn dat die optie er is. Zou je in het kort kunnen uitleggen hoe je die verbinding tot stand brengt?
Je zult eerst een VPN server moeten inrichten op je thuisnetwerk. Dan stel je die VPN in op je iPhone.
Helaas is daar geen kant-en-klare oplossing voor, dat zul je zelf moeten ontdekken.
Ik kan namelijk niet ruiken wat jij aan hardware hebt staan en aan netwerkkennis hebt.

Als het antwoord "modem van provider X" en nihil is dan is het m.i. de beste optie om toch de trage cloud app te blijven gebruiken en alleen op vertrouwde netwerken.

I reject your reality and substitute my own

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Ik ben niet bekend met QNAP. Maar ik kan me zomaar voorstellen dat zij net als Synology een package hebben zodat je op de NAS een VPN server kunt draaien. Check die mogelijkheid dus.

• thekvnz
Het is gelukt om een via OpenVPN een verbinding op te zetten. Ik kan deze via de iPhone nu verbinden. Nu weer ik alleen niet hoe ik bij mijn bestanden van de nas kan komen

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-01 21:57

skate master

Autodesk Educator Expert

thekvnz schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:54:
Het is gelukt om een via OpenVPN een verbinding op te zetten. Ik kan deze via de iPhone nu verbinden. Nu weer ik alleen niet hoe ik bij mijn bestanden van de nas kan komen
Je moet qfile instellen om te verbinden met je lokale ipadres.
Ben je thuis, connect je rechtstreeks. Zodra je buiten de deur bent zet je de vpn verbinding naar je nas aan. Vervolgens kun je dan via qfile op je lokale ipadres weer connecten.

[Voor 0% gewijzigd door skate master op 05-01-2023 20:57. Reden: Typo]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee