Sinds enkele dagen in bezit van een QNAP Nas waar ik al mijn documenten op zet. Nu wil ik het ook op mijn iPhone en heb dit nu via de Qfile app. Het inloggen heb ik via Myqnapcloud en duurt vrij lang om een verbinding op te zetten (10sec). Op internet zag ik dat Myqnapcloud slecht is qua beveiliging en het wordt afgeraden. Is het mogelijk om op een andere manier de verbinding op te zetten zodat ik buiten mijn thuisnetwerk bij de bestanden kan komen?
Vraag
Alle reacties
Ja, met een VPN, maar dan moet je wel zelf een VPN server hosten of een router hebben die VPN functionaliteit heeft. Die VPN moet dan ook een compatibele app hebben of ondersteund worden door je telefoon.
Verwar dit overigens niet met een VPN in de trant van PIA of bekende geo IP omzeilende producten. Die werken uitgaand, jij zoekt dan een remote access VPN (ipsec, openvpn, wireguard).
Verwar dit overigens niet met een VPN in de trant van PIA of bekende geo IP omzeilende producten. Die werken uitgaand, jij zoekt dan een remote access VPN (ipsec, openvpn, wireguard).
[Voor 12% gewijzigd door nelizmastr op 02-01-2023 18:21]
I reject your reality and substitute my own
Oké fijn dat die optie er is. Zou je in het kort kunnen uitleggen hoe je die verbinding tot stand brengt?
Je zult eerst een VPN server moeten inrichten op je thuisnetwerk. Dan stel je die VPN in op je iPhone.thekvnz schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:02:
Oké fijn dat die optie er is. Zou je in het kort kunnen uitleggen hoe je die verbinding tot stand brengt?
Helaas is daar geen kant-en-klare oplossing voor, dat zul je zelf moeten ontdekken.
Ik kan namelijk niet ruiken wat jij aan hardware hebt staan en aan netwerkkennis hebt.
Als het antwoord "modem van provider X" en nihil is dan is het m.i. de beste optie om toch de trage cloud app te blijven gebruiken en alleen op vertrouwde netwerken.
I reject your reality and substitute my own
Ik ben niet bekend met QNAP. Maar ik kan me zomaar voorstellen dat zij net als Synology een package hebben zodat je op de NAS een VPN server kunt draaien. Check die mogelijkheid dus.
Het is gelukt om een via OpenVPN een verbinding op te zetten. Ik kan deze via de iPhone nu verbinden. Nu weer ik alleen niet hoe ik bij mijn bestanden van de nas kan komen
Je moet qfile instellen om te verbinden met je lokale ipadres.thekvnz schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:54:
Het is gelukt om een via OpenVPN een verbinding op te zetten. Ik kan deze via de iPhone nu verbinden. Nu weer ik alleen niet hoe ik bij mijn bestanden van de nas kan komen
Ben je thuis, connect je rechtstreeks. Zodra je buiten de deur bent zet je de vpn verbinding naar je nas aan. Vervolgens kun je dan via qfile op je lokale ipadres weer connecten.
[Voor 0% gewijzigd door skate master op 05-01-2023 20:57. Reden: Typo]
Pagina: 1