Ik ben/was van plan een PV systeem aan te schaffen. Nu kreeg ik onlangs een tip van iemand om naar een podcast te luisteren van V for Valentine (#84 Problemen met de energietransitie).
In die podcast zeggen ze dat je de meeste opbrengst hebt als je het juist niet nodig hebt. Dus lever je terug! En in de winterperiode levert je PV systeem bijna niks op en dan heb je het juist nodig.
Ook word er in die podcast gesuggereert dat we straks moeten gaan betalen voor de teruglevering van onze opgewekte kWh-tjes. Nu weet ik niet waar ik goed aan doe.
- Moet ik een PV systeem aanschaffen met micro's die in de toekomst aan de accu kunnen?
- Moet ik een PV systeem aanschaffen die 70% zit van je actuele gebruik?
- Moet ik een PV systeem aanschaffen die juist veel meer kWh opbrengt?
- Of gewoon geen PV syteem aanschaffen?
Wat is jullie ervaring en advies?
In die podcast zeggen ze dat je de meeste opbrengst hebt als je het juist niet nodig hebt. Dus lever je terug! En in de winterperiode levert je PV systeem bijna niks op en dan heb je het juist nodig.
Ook word er in die podcast gesuggereert dat we straks moeten gaan betalen voor de teruglevering van onze opgewekte kWh-tjes. Nu weet ik niet waar ik goed aan doe.
- Moet ik een PV systeem aanschaffen met micro's die in de toekomst aan de accu kunnen?
- Moet ik een PV systeem aanschaffen die 70% zit van je actuele gebruik?
- Moet ik een PV systeem aanschaffen die juist veel meer kWh opbrengt?
- Of gewoon geen PV syteem aanschaffen?
Wat is jullie ervaring en advies?