Ik zoek een?
Nieuwe videokaart. Ter vervanging voor de MSI GeForce GT1030. Achteraf bleek het geheugen van 2gb niet toereikend voor het doel.
Wat is je budget?
Tussen de 500 en 800 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
ik wil graag bij Geforce blijven.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben newborn- en babyfotograaf met een studio. Ik schiet uitsluitend in RAW en werk voornamelijk met Photoshop en Lightroom naast elkaar. Photoshop bevat ook de nodige filters en plugins. Helaas heb ik bij Photoshop vaak last van een knipperend scherm. Photoshop en Lightroom naast elkaar is een ramp, pc loopt vast dus ik draai ze nu niet meer samen
Bij de bouw van deze config had ik een kleiner budget, waardoor we gekozen hebben voor een instap videokaart. In het begin ging dit goed, maar naarmate ik meer shoots ben gaan doen is het systeem niet meer soepel bij fotobewerking. Ik moet vaak wachten op ladende tools, wisselen van gereedschappen gaat traag. Liquify/uitvloeien met een foto op 42% levert traagheid en vastlopers op, ik mòet uitzoomen.
Meerdere programma's gaat meestal goed. Ik heb gekeken naar de Geforce RTX lijn, maar kom er niet uit welke hoeveelheid videogeheugen voor mij toereikend zou zijn.
Config nu:
Nieuwe videokaart. Ter vervanging voor de MSI GeForce GT1030. Achteraf bleek het geheugen van 2gb niet toereikend voor het doel.
Wat is je budget?
Tussen de 500 en 800 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
ik wil graag bij Geforce blijven.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben newborn- en babyfotograaf met een studio. Ik schiet uitsluitend in RAW en werk voornamelijk met Photoshop en Lightroom naast elkaar. Photoshop bevat ook de nodige filters en plugins. Helaas heb ik bij Photoshop vaak last van een knipperend scherm. Photoshop en Lightroom naast elkaar is een ramp, pc loopt vast dus ik draai ze nu niet meer samen

Meerdere programma's gaat meestal goed. Ik heb gekeken naar de Geforce RTX lijn, maar kom er niet uit welke hoeveelheid videogeheugen voor mij toereikend zou zijn.
Config nu:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 485,21 | € 485,21 |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 Aorus ELITE AX V2 | € 149,95 | € 149,95 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC | € 79,91 | € 79,91 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Phantom Black | € 28,95 | € 28,95 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 185,- | € 185,- |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 550W | € 100,05 | € 100,05 |
1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 1TB | € 109,- | € 109,- |
1 | Solid state drives | XPG SX8200 Pro 2TB | € 213,53 | € 213,53 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.416,50 |
[Voor 21% gewijzigd door Fotogeak op 02-01-2023 21:13]