Situatie op chronologische volgorde:
/f/image/NLw9Hx0Gxt7ZKErwUGK6jh2R.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb bij dezelfde verzekeraar een rechtsbijstand verzekering voor wonen.
Zien jullie nog een mogelijkheid voor mij om ergens iets van de factuur terug te krijgen of moet ik dit laten rusten?
/f/image/NLw9Hx0Gxt7ZKErwUGK6jh2R.png?f=fotoalbum_large)
- 6 drive-in woningen met 1 collectief platdak. Geen VVE. Bouwjaar 2007. Goede verstandhouding met buren.
- Storm Eugene komt langs in feb. 2022 en veroorzaakt bij 4 a 5 kavels zichtbare schade aan de daktrimmen van het platdak. Dakranden komen omhoog t/m 40cm op beide hoeken aan de achterkant en bij de 2e/3e kavels. Brandweer geprobeert in te schakelen, maar gaf het geen prio gezien de drukte.
- Buurman van kavel 1 regelt via zijn verzekering (andere verzekeraar dan de mijne), dat aannemer A langs komt om een offerte op te maken, deze geeft aan dat de reparatie moet gebeuren over de gehele lengte van het platdak en niet alleen bij degene waar op dat moment al schade is. Daarnaast wordt aangegeven dat ook de daktrim aan de voorkant gelijk meegenomen zou moeten worden.
- Offerte moet door iedereen ondertekend worden, anders worden er geen werkzaamheden ingepland. (Kans op verdere schade is groot). Ik heb deze ondertekend, met de veronderstelling dat ik er daarna wel uit zou komen met mijn verzekeraar.
- Voor de werkzaamheden worden uitgevoerd meld ik dit bij mijn verzekeraar. Verzekeraar stuurt aannemer B langs om schade op te nemen. Aannemer B constateert geen schade op mijn gedeelte van het dak, maar wel bij kavel 6.
- Reparaties worden uitgevoerd en factuur stuur ik bij de schademelding/dossier door naar de verzekeraar.
- Verzekeraar betaald niet uit op basis van het rapport van aannemer B.
(Alle andere kaveleigenaren krijgen wel uitbetaald)
- Uitgebreid rapport op gevraagd bij aannemer A van wat er nu geconstateerd was en wat er door hun is gerepareerd. Verzekeraar blijft bij standpunt.
Ik heb bij dezelfde verzekeraar een rechtsbijstand verzekering voor wonen.
Zien jullie nog een mogelijkheid voor mij om ergens iets van de factuur terug te krijgen of moet ik dit laten rusten?
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"