Toon posts:

kWh meter voor groepenkast dubbel tarief

Pagina: 1
Acties:

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 21:33
Hi,
Ik ben op zoek naar een kWh meter voor in de groepenkast die het verbruik van een groep kan bijhouden. Liefst ook verschillende tarieven, niet perse de kosten maar wel verschil kWh verbruik tijdens normaal uren en dal uren. Dit zou ook via een internet koppeling mogen zijn.

Ik zie nl verschillende kWh meters voor de groepenkast waarbij steeds alleen "enkeltarief" wordt vermeld. Dus als dat via een omweg bepaald moet worden dat het via wifi naar extern gestuurd wordt, mag dat ook.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

Geen idee waar je die haalt, bel evt met een installateur ?

Maar let er wel even op dat deze moet werken op een ingebouwde klok voor bepalen dag/nacht.
Oude apparatuur werkte op een signaal die over het stroomnetwerk gestuurd werd, maar die is medio 2022 opgeheven

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• TheGabeMan
dank voor de tip!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:31
Welke dual-tariff meters heb je zelf al gevonden?

Wat wil je uiteindelijk doen met de data? Wellicht zijn er wel andere opties.

[Voor 16% gewijzigd door jeroen3 op 02-01-2023 13:49]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:05
Ik ben wel benieuwd wat het doel precies is, wellicht zijn er betere/makkelijkere/goedkopere oplossingen. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• TheGabeMan
Zelf dus geen dual-tariff meters kunnen vinden, vandaar dat ik dacht dat ik misschien via een andere oplossing het verbruik tijdens normaal en daltarief moet bepalen. Maar alleen totaal telling is te weinig.

De toepassing is dat de energie kosten van een ruimte die verhuurd wordt, op maand basis apart afgerekend moeten kunnen worden, rekening houdend met normaal en dalverbruik. De ruimte zit op een aparte groep. Adhv verbruik kan ik zelf wel de kosten berekenen. Zelf elke 1e vd maand de stand op dat moment noteren is ook geen probleem als normaal en dal uren maar apart inzichtelijk zijn.

Wifi koppeling met upload naar app of website is ook geen probleem en dikke plus.

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:36
Eltako 15-serie DSZ15D-3X80AMID Elektriciteitsmeter | 28380015
Hager Elektriciteitsmeter | ECP380D

2 stuks die bij de TU te bestellen zijn. Zijn er vast meer, maar dit waren de eerste hits.

Ze moeten beiden wel een extern signaal krijgen om van tarief te wisselen. Dit zou je zelf kunnen doen op basis van tijd natuurlijk.

Kant en klare oplossing bestaan naar mijn weten niet. De signalen die de netbeheerder voor zijn meters gebruikt zijn niet openbaar en er bestaat daarom geen apparatuur die daar op werkt (officieel dan, er zijn vast mensen die het wel werkend hebben gekregen, maar niet officieel en dus ook niet commercieel verkrijgbaar).

Je zou wel bij je netbeheerder een 2e meetpunt (secundaire allocatiepunten) kunnen aanvragen. Dan komt je netbeheerder een 2e meter plaatsen en kun je het gedeelte wat je verhuurt daar op aansluiten.
Op elke meter kan een ander contract afgesloten worden, dus kun zelfs je huurder zijn eigen contract laten afsluiten.

Uiteraard zitten hier ook kosten aan vast.

• TheGabeMan
Thanks. Technische Unie site kende ik nog niet.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:31
Er zijn apparaatjes te krijgen die via de P1 poort een relais bedienen op basis van het actieve tarief.
Dat is te koppelen met een van de door @pickboy genoemde energiemeters, schneider electric heeft er ook een aantal.
Alternatief is inderdaad een energiemeter die zelf de tariefperiodes kent, maar die zal dan ook een klok moeten hebben, en die klok dient ingesteld en gesynchroniseerd te worden, en dat is ingewikkeld.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
pickboy schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:52:
Je zou wel bij je netbeheerder een 2e meetpunt (secundaire allocatiepunten) kunnen aanvragen. Dan komt je netbeheerder een 2e meter plaatsen en kun je het gedeelte wat je verhuurt daar op aansluiten.
jeroen3 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:04:
Er zijn apparaatjes te krijgen die via de P1 poort een relais bedienen op basis van het actieve tarief.
Dat is te koppelen met een van de door @pickboy genoemde energiemeters, schneider electric heeft er ook een aantal.
Dit lijken me de enige goede oplossingen.
Alternatief is inderdaad een energiemeter die zelf de tariefperiodes kent, maar die zal dan ook een klok moeten hebben, en die klok dient ingesteld en gesynchroniseerd te worden, en dat is ingewikkeld.
Zelf goed piek/daltarief bepalen lijkt me lastig. Dat gaat niet alleen op tijd, daltarief is er ook in het weekend, op feestdagen. Zie dat maar eens in je tijdklok te programmeren.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee