Toon posts:

Gta 5 met een 3060 low fps

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• DamianP
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 02-01 12:42
Mijn vraag

Goeiedag,
Ik heb sinds kort een 3060 in mijn pc laten bouwen. En merk dat ik met gta 5 vooral in online op de laagste settings drops heb naar de 50 fps soms nog lager. Ik vind dit lage prestaties voor een 3060 en de cpu. In benchmarks van het internet krijgen ze allemaal meer fps iemand die kan helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Amd ryzen 5 3600
3060 12 gb
16 gb ram 2400 mhz
b450 tomahawk max

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nieuwe drivers geïnstalleerd
Settings op het hoogst gezet zonder succes

Alle reacties

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:09
systeem geheugen is wel erg laag,dat heeft zeker invloed bij een cpu intensieve game als GTA5

Welke setje geheugen gaat het om?

Draai 3d mark is en post de score hier als je wilt

Wat haal je nu voor fps met GTA 5?,dan de laagste en hoogste fps

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-02 13:18
Er zijn een aantal dingen die missen om dit echt te achterhalen. Ik zet hieronder een paar dingen die nodig zijn om dit te kunnen achterhalen.

-Welke 3060 is het? Denk dus aan het merk zoals ASUS, MSI, Gigabyte etc. (Graag het exacte model)
-Op welke resolutie speel je?
-Wat zijn de settings precies? Dit is inclusief de "Advanced Graphics" tabblad.
-Wat zijn je temperaturen tijdens het spelen van zowel de CPU als de GPU?
-Wanneer de FPS dropped naar 50, in welke area ben je dan precies in de game? Gebeurt dit bijvoorbeeld ook in een rustiger gebied zoals bij de outskirts dichtbij de Prison?
-Wat zijn de clocksnelheden van zowel de CPU als de GPU? Dit kun je zien door MSI Afterburner te gebruiken bijv.

Post eventueel ook een screenshot van een benchmark met de in game benchmark tool. Hier kunnen we ook redelijk wat info uit halen.

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-02 13:18
Toevoeging het is inderdaad best wel een laag setje RAM, zeker voor een Ryzen CPU. Gaat het dan om 1 stick van 16GB in single channel of 2 stickjes RAM in Dual channel?

• BenJG
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:09
Ik ben het eens met de heren. Die CPU staat er bekend om ondermaats te presteren met werkgeheugen lager dan 3200 Mhz. Ik zou daar eerst eens iets aan doen; want dat is echt zonde van de rest van je onderdelen. Ik weet ook vrij zeker dat al die benchmarks waaraan je refereert gebruik maken van minimaal 3200 mhz werkgeheugen.

Voor de helderheid; 16 GB is voldoende, maar het gaat om de snelheid waarop ze functioneren.
Bijgaand komt uit de BBG van december 2022 van Tweakers.
uitvoering: G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS

Daar moet je vast mee uit de voeten komen. Let wel op; je moet deze niet alleen bijprikken, maar de oude er ook daadwerkelijk uit halen.

[Voor 13% gewijzigd door BenJG op 03-01-2023 09:16]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 15:01
Gebruik hier een oudere 1660 super met een i5 en 16GB intern (volgens mij 3200mhz) en herken het probleem niet. Aangezien jouw GPU recenter is, ga ik er niet vanuit dat daar je bottleneck zit.

Ik sluit me aan bij bovenstaande mbt je geheugen maar de Ryzen 5 3600 is volgens mij ook niet de snelste.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gadgeteer schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:22:
Ik sluit me aan bij bovenstaande mbt je geheugen maar de Ryzen 5 3600 is volgens mij ook niet de snelste.
Maar ik kan je uit ervaring vertellen dat de R5-3600 in GTAV prima 120 fps of meer kan halen. (De game kan daar overigens niet altijd even goed tegen maar da's een ander verhaal.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 15:01
CyBeR schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:24:
[...]

Maar ik kan je uit ervaring vertellen dat de R5-3600 in GTAV prima 120 fps of meer kan halen. (De game kan daar overigens niet altijd even goed tegen maar da's een ander verhaal.)
Dan kunnen we volgens mij de CPU ook uitsluiten ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee