Wifi access points

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefky
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15-04 09:23
Ik zoek een?
2 Wifi access points om op elk verdiep wifi te hebben. Overal (in elke kamer) is er patching voorzien. Kleine switch waarmee ik meerdere kamers kan patchen is een plus.

Wat is je budget?
Ongeveer 100 euro per component tenzij het echt een zeer goede/makkelijke oplossing is, dan mag het altijd iets meer zijn :)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wifi 6 is een grote plus aangezien dit toekomstbestendiger is.
De switch moet minimum 5 poorten hebben indien de access points geen extra poorten hebben (of dus gewoon een router zijn).
Mesh lijkt me niet echt nodig/beter omdat ik overal kabel ter beschikking heb.
Eigen configuratie is niet nodig dus mogen 'domme' componenten zonder extern beheer zijn.
Deze had ik al gezien maar is helaas geen wifi 6 (als dit nog wat jaren kan meegaan is dat uiteraard ook goed): TP-link RE650

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Basis router is een b-box 3V+ van Proximus. Deze kan ik er niet tussenuit halen (en heb ik eigenlijk ook geen voorkeur voor).

TL;DR
Ik ben op zoek naar goede prijs/kwaliteit access points.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:55
Fijnste wifi vind ik AVM fritz! en Ubiquiti Unifi. Het 1e werkt gewoon top. Het 2e is meer voor de prosumer / tweaker en vereist meer inrichting. TP-Link / Huawei komt er bij niet in.

AP’s met 1x ethernet voor backhaul: uitvoering: AVM Fritz!Repeater 1200 AX
Router ipv switch: uitvoering: AVM FRITZ!Box 7590 AX v2 (internationaal model)

Zie nieuws: Proximus certificeert FritzBox 7590- en 7530-modems van AVM

Router bevat 4x ethernet. In de toekomst heb je vast meer dan 5x nodig dus pak een simpele switch als je meer nodig hebt: Bijvoorbeeld uitvoering: Netgear Prosafe GS105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-07 14:49

Silence

Godlike

Laatst zelf over gegaan naar de TP-Link Deco XE75 Mesh Wifi 6E

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefky
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15-04 09:23
Djarune schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:51:
Fijnste wifi vind ik AVM fritz! en Ubiquiti Unifi. Het 1e werkt gewoon top. Het 2e is meer voor de prosumer / tweaker en vereist meer inrichting. TP-Link / Huawei komt er bij niet in.

AP’s met 1x ethernet voor backhaul: uitvoering: AVM Fritz!Repeater 1200 AX
Router ipv switch: uitvoering: AVM FRITZ!Box 7590 AX v2 (internationaal model)

Zie nieuws: Proximus certificeert FritzBox 7590- en 7530-modems van AVM

Router bevat 4x ethernet. In de toekomst heb je vast meer dan 5x nodig dus pak een simpele switch als je meer nodig hebt: Bijvoorbeeld uitvoering: Netgear Prosafe GS105
Een paar vragen:
  • Is dit niet enkel te gebruiken met bijhorende router?
  • Gezien het over een mesh netwerk gaat komt zijn 2 repeaters (bovenop de reeds extra router) niet voldoende. Hoe loont dit dan tov een gewone access point?
  • Zijn access points niet gewoon beter? Een repeater brengt altijd snelheidsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:55
Lefky schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:22:
[...]

Een paar vragen:
  • Is dit niet enkel te gebruiken met bijhorende router?
  • Gezien het over een mesh netwerk gaat komt zijn 2 repeaters (bovenop de reeds extra router) niet voldoende. Hoe loont dit dan tov een gewone access point?
  • Zijn access points niet gewoon beter? Een repeater brengt altijd snelheidsverlies.
1. Kun je ook los van de router gebruiken
2 en 3. Deze repeaters zijn enkel repeater als ze niet verbonden worden met ethernet. Zo wel dan zijn het gewoon access points.

• snufje8
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09-11-2023
Silence schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:03:
Laatst zelf over gegaan naar de TP-Link Deco XE75 Mesh Wifi 6E
bevalt dit? mag ik vragen hoe hoog je wifi abonnement is en hoe hoog je snelheden zijn?
Pagina: 1