MSI pro Z790-p wifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosgra1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-02 15:49
Mijn vraag

Ik heb net een nieuwe build in gebruik genomen. Alles werkt perfect, behalve dat wifi extreem traag is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11 64 bit, MSI pro z790-p wifi, i7-12700k, Kingston Fury 64 GB, Crucial p5 plus SSD. Nieuwste
Drivers en Bios van de msi site gehaald en geïnstalleerd/M-Flash update gedaan. In Windows hardware overzicht staan de adapters vermeld en werken goed.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nieuwste drivers geïnstalleerd, op Google gezocht, maar daar vond ik weinig over dit probleem. Daarom nu de vraag hier gesteld.
Hopelijk heeft iemand een idee.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 20:27
Het netwerkverkeer? Dus lokaal iets kopieren naar een andere PC op je netwerk is traag?
Of alleen het internetverkeer?

Ben je verbonden met een Wifi-N, G of wellicht B netwerk?

Hou er rekening mee dat Wifi nou eenmaal een stuk trager is dan een bekabelde verbinding. Dus het is onduidelijk uit je post hoe of wat er dan precies traag is

[ Voor 31% gewijzigd door Fidelity op 01-01-2023 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosgra1
Het gaat om gewone wifi verbinding voor internet. Telefoon heeft geen problemen, pc wel.
Wifi-n netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 20:27
Het wordt nog steeds niet duidelijk wat er dan precies traag is?

Heb je via deze computer al eens een speedtest geprobeerd? https://www.speedtest.net En daarna dezelfde test via een andere computer of telefoon eveneens via speedtest.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosgra1
Zal ik morgen doen, ben nu allemaal updates aan het downloaden (wat dus eeuwig duurt met traag internet via WiFi), dus dan heeft de speedtest niet zoveel zin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

We hebben geen glazen bol :o je zegt dat je een "MSI pro z790-p wifi" hebt en geeft verder nul info over waar je mee verbindt of ook maar enige informatie over hoe dat gaat...

Paar vragen naar info die eigenlijk gewoon in je topicstart had moeten staan:
- welke WiFi-adapter zit op dat moederbord (specs zeggen "Intel WiFi-6E", maar dat is geen merk+model van de M.2 module)?
- waar verbind je mee? Welke AP/router/modem/mesh-geval/wat dan ook? Geef merk+modelnr, ook als het een apparaat is van je provider. Dus niet alleen "Experiabox" of een snelheidsaanduiding als "N600".
- hoe ver staat dat ding van je PC vandaan? En hoeveel muren/vloeren/andere obstakels zitten ertussen?
- heb je wel de (RP-SMA) antennes aangesloten op het moederbord?
- als je Windows draait op die computer, draai eens netsh wlan show interface en post de uitdraai hier.

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 02-01-2023 02:13 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46
Post eens de output van “ netsh wlan show interfaces”

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1