• michelstreurman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-01 15:04
Ik heb sinds enige tijd een vaag probleem met Youtube en HDR content.

Ik heb een DisplayHDR600 monitor van Philips (de Momentum 326M6VJRMB/00) en een RTX 2080TI verbonden met een DisplayPort kabel (die bij de monitor zat) alle HDR content werkt prima, en Youtube heeft ook altijd goed gewerkt, echter sinds enige tijd zijn alle HDR video's een paar seconden goed om daarna flets te worden, alsof HDR is uitgeschakeld, als ik de video reload is het weer een paar seconden goed om daarna weer te verspringen... en dit is op ieder punt in de video: scroll naar halverwege tijd? paar seconden goed, daarna flets. Scroll naar 30 seconden? zelfde, Scroll naar eind van de video, zelfde. Netflix werkt prima in HDR echter daar heb ik weer een ander probleem mee en Netflix is niet behulpzaam (ik krijg geen 4K op al mijn computers, niet op de HTPC met een GTX1650, niet op bovenstaande machine. Echter, mijn telefoon en de smart apps op onze TV's hebben geen enkel probleem hiermee, ja ik heb Premium, alle content op de computers blijft op 1080p HDR hangen)

Wat heb ik al gedaan om dit op te lossen?
Herinstallatie van de nieuwste drivers
Herinstallatie Windows 11 22H2
Andere browser (ik ben een New Edge gebruiker, echter FF en Chrome hebben hetzelfde)
Andere video (dit is mijn main test: YouTube: COSTA RICA IN 4K 60fps HDR (ULTRA HD) maar het gebeurt op iedere HDR video)

Niets heeft dit opgelost :( Wat zie ik hier over het hoofd?

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-01 16:11
Reset je monitor eens naar zijn fabrieksinstellingen in het OSD. Al is het apart dat Netflix wel blijft werken.

[Voor 26% gewijzigd door Degrader op 01-01-2023 22:21]

• michelstreurman
Degrader schreef op zondag 1 januari 2023 @ 22:19:
Reset je monitor eens naar zijn fabrieksinstellingen in het OSD. Al is het apart dat Netflix wel blijft werken.
Games etc. werken ook allemaal prima, het is puur en alleen Youtube op New Edge. Ik heb alleen Netflix als andere internet source voor HDR video, dus als je nog een andere non-paid site weet om te testen dan zou ik het graag willen weten.

EDIT:
Net geprobeerd de monitor te resetten, echter lijkt dit ook niets op te lossen.

[Voor 8% gewijzigd door michelstreurman op 02-01-2023 16:21]

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06:58

Sharky

Skamn Dippy!

En in een andere browser?

This too shall pass

• michelstreurman
om mijzelf te quoten:
michelstreurman schreef op zondag 1 januari 2023 @ 21:56:
Wat heb ik al gedaan om dit op te lossen?
Herinstallatie van de nieuwste drivers
Herinstallatie Windows 11 22H2
Andere browser (ik ben een New Edge gebruiker, echter FF en Chrome hebben hetzelfde)
Andere video (dit is mijn main test: YouTube: COSTA RICA IN 4K 60fps HDR (ULTRA HD) maar het gebeurt op iedere HDR video)
Dus ja, dat had ik al geprobeerd, en zojuist nog een keer HDR video in New Edge > nog steeds zelfde probleem.
Om nogmaals er zeker van te zijn dat het echt niet rechtstreeks aan Edge ligt, toch nog eens Chrome geinstalleerd... Lo and Behold... het werkt daar nu... Dus ik nu New Edge weer geprobeerd... en het probleem is daar nu ook opgelost... Ik sta perplex... ik weet niet wat het is geweest maar het lijkt er op dat het probleem op dit moment is opgelost.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee