Dag tweakers, al een hele lange tijd geleden heb ik een PC gebouwd met jullie hulp (en van een vriend die hem in elkaar kon zetten). Dit is mij zeer goed bevallen. Alleen heb ik een spel ontdekt, die mijn pc volgens mij letterlijk de das omdoet (Escape from Tarkov). Waarbij hij weer games als OW2/CS Go perfect draait.
Ik zit te twijfelen of het mogelijk is om deze pc nog enigszins te upgraden, of dat het gewoon beter is om deze te vervangen. Daarbij weet ik ook dat de 40x0 sectie komt, daar zit ik zelfs over te twijfelen of het het afwachten waard is. Maar ik denk dat deze vanaf release te duur zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk werk (niet arbeidsintensief voor de pc), en verder zoals hierboven al staat Escape from Tarkov en mogelijk games als Final Fantasy XII.
Daarbij wil ik wel normale frames kunnen halen, want dat is nu de boosdoener (30 fps drops en 43 max is niet te spelen).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa 1700, vorig systeem heeft ongeveer 1400 gekost, en deze heeft het 6.5 jaar volgehouden. Dus ik wil weer een toekomstproof systeem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik stuur mijn eigen build mee, maar deze is volgens mij volledig outdated (behalve 8gb aan geheugen die bij geplaatst is).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk een heel systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur. Daarbij ben ik als enige bang dat een systeem niet functioneert met elkaar (bijvoorbeeld AMD met een videokaart etc.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoeft geen energieslurper te worden. Verder zit ik wel te denken aan een 3060ti +
En ik zit te denken aan een WIFI (ik wil eigenlijk geen kabel meer in huis), terwijl de pc ongeveer 10 meter van mij vandaan zit.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil een build die toekomstproof is, daarbij heb ik mij verdiept in veel 1500 builds, maar dan is het weer AMD- Intel etc. en of de onderdelen met elkaar goed functioneren. Daarbij zit ik ook te kijken bij Vraag & Aanbod (als daar iets goed tussenzit, zou ik overwegen om hem gewoon daar te kopen.
Oude PC:
Nieuwe PC waar ik aan zit te denken:
Daarbij is de nieuwe prijslijst nog wel aan de hoge kant, dus ik zit ook te kijken waar te besparen valt.
Alvast bedankt voor de hulp.
Ik zit te twijfelen of het mogelijk is om deze pc nog enigszins te upgraden, of dat het gewoon beter is om deze te vervangen. Daarbij weet ik ook dat de 40x0 sectie komt, daar zit ik zelfs over te twijfelen of het het afwachten waard is. Maar ik denk dat deze vanaf release te duur zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk werk (niet arbeidsintensief voor de pc), en verder zoals hierboven al staat Escape from Tarkov en mogelijk games als Final Fantasy XII.
Daarbij wil ik wel normale frames kunnen halen, want dat is nu de boosdoener (30 fps drops en 43 max is niet te spelen).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa 1700, vorig systeem heeft ongeveer 1400 gekost, en deze heeft het 6.5 jaar volgehouden. Dus ik wil weer een toekomstproof systeem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik stuur mijn eigen build mee, maar deze is volgens mij volledig outdated (behalve 8gb aan geheugen die bij geplaatst is).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk een heel systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur. Daarbij ben ik als enige bang dat een systeem niet functioneert met elkaar (bijvoorbeeld AMD met een videokaart etc.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoeft geen energieslurper te worden. Verder zit ik wel te denken aan een 3060ti +
En ik zit te denken aan een WIFI (ik wil eigenlijk geen kabel meer in huis), terwijl de pc ongeveer 10 meter van mij vandaan zit.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil een build die toekomstproof is, daarbij heb ik mij verdiept in veel 1500 builds, maar dan is het weer AMD- Intel etc. en of de onderdelen met elkaar goed functioneren. Daarbij zit ik ook te kijken bij Vraag & Aanbod (als daar iets goed tussenzit, zou ik overwegen om hem gewoon daar te kopen.
Oude PC:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-4790K Boxed | € 294,10 | € 294,10 |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-Z97P-D3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 1.0) | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 33,85 | € 33,85 |
1 | Voedingen | Cooler Master GM G550M | € 115,25 | € 115,25 |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 500GB | € 186,94 | € 186,94 |
Totaal | € 630,14 |
Nieuwe PC waar ik aan zit te denken:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 274,90 | € 274,90 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650M-PLUS WIFI | € 254,99 | € 254,99 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G (rev. 2.0, LHR) | € 638,90 | € 638,90 |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Wit | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid PL240 Flux White Edition | € 149,89 | € 149,89 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMSX32GX5M1A4800C40 | € 137,90 | € 137,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 Platinum 750W | € 134,95 | € 134,95 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 90,92 | € 90,92 |
Totaal | € 1.782,35 |
Daarbij is de nieuwe prijslijst nog wel aan de hoge kant, dus ik zit ook te kijken waar te besparen valt.
Alvast bedankt voor de hulp.