Toon posts:

Macbook pro 2017 valt uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bleeuw
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 27-01 07:11
Ik ben in het bezit van een Macbook pro uit 2017. Sinds kort valt de macbook uit <30 seconden na het opstarten.

Het merkwaardige is dat dit gebeurd bij alle batterijpercentages. Als ik de laptop via de aan-knop tracht aan te zetten krijg ik het symbool te zien dat de batterij leeg is en opgeladen dient te worden.

Zodra ik de oplader bevestig start de laptop wel weer op. De macbook sluit zich echter niet af zodra ik de oplader weer verwijder, ook niet als ik dit enkele seconden na het opstarten doe.

Herkent iemand dit probleem en is het te verhelpen? Ik heb de batterij gekalibreerd door deze volledig leeg te laten lopen waarna deze weer volledig op te laden.

Met vriendelijke groet,

Bas

Alle reacties

• Elalith
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:27
Hoi Bas!

Dit klinkt als een accu probleem, waarbij je accu niet meer voldoende spanning kan leveren. (Ik herken het vanuit diverse laptops (MacBooks en Windows laptops)). Vaak zie je dan dat de laptop niet meer zonder lader kan opstarten en afsluiten, maar eenmaal opgestart wel blijft draaien. Dit komt doordat tijdens het opstarten en asluiten de laptop even harder moet werken. Het zou dus ook zo kunnen zijn dat - wanneer je een zwaarder programma start - je laptop ook uitvalt.

De enige oplossing is dan het vervangen van je accu.

Op iFixit staan handleidingen om dit zelf te doen (mocht je dat aandurven)
Voorbeeld: https://www.ifixit.com/Gu...attery+Replacement/125636

• dvanormondt
  • Laatst online: 20-01 12:56
Hi Bas,
Is je probleem opgelost?
Wij hebben hier precies hetzelfde met een MacBook Pro 2017.
Batterij is net vervangen en staat op 100%.
Het probleem lijkt te zijn ontstaan na het vervangen van de batterij.

• Elalith
@dvanormondt, wat vervelend! Heb je een originele batterij geplaatst (of laten plaatsen)?

• dvanormondt
Ja, er is een originele nieuwe batterij geplaatst.

• Elalith
Hmm.. dan zou het mogelijk aan de spanningsregeling kunnen liggen. Ik ga er hierbij even voor het gemak vanuit dat de batterij in orde is en dat er tussen de batterij en de vragende hardware een component niet voldoende spanning doorlaat.

Ik vermoed dat je dan toch een reparateur op zult moet gaan zoeken die wat metingen kan doen en eventueel het defecte onderdeel kan vervangen. Als je een goede reparateur vindt kan hij/zij zelfs losse weerstanden, chips en dergelijke vervangen.

• dvanormondt
Dank voor je antwoord Elalith!
Het rare is dat de laptop na even aan de lader gehangen te hebben het weer gewoon doet alsof er niks aan de hand was.
Hij is in ieder geval terug naar de reparateur. We gaan merken hoe goed die is….

• Bleeuw
  • Laatst online: 27-01 07:11
Hi!

Bedankt voor de reacties! Het merkwaardige is dat als ik de batterij ook maar 1 seconde oplaad de macbook functioneert zoals hij moet functioneren. Als test diverse programma's open gezet die veel batterij verbruiken, ook dan valt de macbook niet uit..

Het lijkt dus niet zozeer aan de batterij te liggen maar aan een storing in vraag-aanbod..

Het probleem is helaas nog niet opgelost. Andere suggesties zijn welkom!

Ik ben benieuwd wat er uit het advies van de reparateur komt :)

[Voor 7% gewijzigd door Bleeuw op 15-01-2023 11:34]

• dvanormondt
Precies hetzelfde hier 🤔
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee