Toon posts:

Storing audiosignaal sinds nieuwbouw woning

Pagina: 1
Acties:

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-02 19:42
Ik ben van de zomer verhuisd naar een nieuwbouw woning en heb natuurlijk mijn pc en audio interface aangesloten.

Vooral over de monitor speakers krijg ik een storing signaal, ook heel zacht hoorbaar over de hoofdtelefoon die aangesloten is op dezelfde audio interface.

Opmerkelijk want dit had ik in mijn vorige woning niet.

Ik heb tot nu toe andere stopcontacten in andere ruimtes in mijn nieuwe appartement geprobeerd, maar dit maakt geen verschil het storing signaal blijft.

Ik heb ook andere stekkerdozen geprobeerd en heb andere apparaten uit de stekkerdoos getrokken waar de pc op aangesloten zit, ook dit maakt geen verschil.

Ik heb een zelfbouw pc, zie mijn inventarisatie. De audio interface is een usb van stroom voorziene Focusrite Scarlett 4i4 3e generatie. Ik gebruik gebalanceerde audio kabels voor opnemen analoge mixer en afspelen naar monitor speakers.

Ik vermoed dat misschien de aarde van de elektra in de woning niet goed aangesloten is, ik heb nu helaas geen multimeter om dit door te meten.

Het is ook een paar keer voorgekomen dat mijn spot verlichting verspringt en dat 1 spot een andere lichtsterkte geeft dan andere in dezelfde 3 spot lampen aan het plafond. Wat dan helpt is lamp aanzetten en de afwijkende spot er opnieuw indraaien. Ander probleem maar wel opmerkelijk..

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:38
Maakte je in je oude woning ook gebruik van geaarde stopcontacten?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:48
Gebruik je (oude) dimmers met nieuwere LED lampen?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:53
Kun je de stekker van de voeding van de focus rite ook eens omdraaien ? Sommige voedingen zijn fase gevoelig.

• Jovas
Xander schreef op zondag 1 januari 2023 @ 18:46:
Maakte je in je oude woning ook gebruik van geaarde stopcontacten?
Ja
FuaZe schreef op zondag 1 januari 2023 @ 18:47:
Gebruik je (oude) dimmers met nieuwere LED lampen?
Nee ik gebruik led spot lichtbronnen die je in drie standen kunt dimmen door de wandschakelaar herhaaldelijk aan en uit te klikken.
BCC schreef op zondag 1 januari 2023 @ 18:49:
Kun je de stekker van de voeding van de focus rite ook eens omdraaien ? Sommige voedingen zijn fase gevoelig.
De audio interface is usb bus powered en krijgt dus stroom via de usb kabel aangesloten op de pc. Ik kan een andere usb kabel proberen maar blijft opmerkelijk dat ik het in mijn vorige woning niet had.

[Voor 75% gewijzigd door Jovas op 01-01-2023 18:57]

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Hoor je het geluid ook via de hoofdtelefoon, als de jacks van de luidsprekers niet zijn ingeplugd in de focusrite?

[Voor 19% gewijzigd door TBTL op 01-01-2023 20:10]

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-02 09:15
De audio interface is usb bus powered en krijgt dus stroom via de usb kabel aangesloten op de pc. Ik kan een andere usb kabel proberen maar blijft opmerkelijk dat ik het in mijn vorige woning niet had.
De kabel kan beschadigt zijn geraakt bij de verhuizing, dus ik zou een andere kabel uitproberen.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• Jovas
Ik heb een ongeaarde stekkerdoos gekocht en de pc voeding daarop aangesloten en het is weg. Typisch ook dat het pas volledig weg was als ik ook het beeldscherm of de Yamaha monitor speakers op de ongeaarde stekkerdoos aansloot anders was er nog wat storing hoorbaar over de monitor speakers. Blijkbaar liep er dus alsnog een aardelus weg via het beeldscherm wat nog op de geaarde stekkerdoos zat. Ruis in hoofdtelefoon direct op audiointerface is ook weg.

Aardelus storing ruis dus. Wel bizar omdat in mijn oude woning blijkbaar de wandcontactdoos dus achteraf niet geaard was terwijl het wel een stopcontact met aarde pinnen was..

Niet de veiligste oplossing met pc en monitor speakers of beeldscherm op een ongeaarde stekkerdoos maar voor 6.49 euro wel de goedkoopste en zeer effectief.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:02

Reptile209

- gers -

Jovas schreef op zondag 29 januari 2023 @ 22:03:
Ik heb een ongeaarde stekkerdoos gekocht en de pc voeding daarop aangesloten en het is weg. Typisch ook dat het pas volledig weg was als ik ook het beeldscherm of de Yamaha monitor speakers op de ongeaarde stekkerdoos aansloot anders was er nog wat storing hoorbaar over de monitor speakers. Blijkbaar liep er dus alsnog een aardelus weg via het beeldscherm wat nog op de geaarde stekkerdoos zat. Ruis in hoofdtelefoon direct op audiointerface is ook weg.

Aardelus storing ruis dus. Wel bizar omdat in mijn oude woning blijkbaar de wandcontactdoos dus achteraf niet geaard was terwijl het wel een stopcontact met aarde pinnen was..

Niet de veiligste oplossing met pc en monitor speakers of beeldscherm op een ongeaarde stekkerdoos maar voor 6.49 euro wel de goedkoopste en zeer effectief.
In dat geval: bonuspunten als je dit verhaal aan de nieuwe bewoner van je oude huis meldt, met de tip om de aarding te laten controleren. Wel een kansje dat je er zelf gezeik over krijgt, hoewel je met dit verhaal aannemelijk kunt maken dat je het niet wist en dus niet verborgen hebt proberen te houden. :)

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

• Jovas
Reptile209 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 22:08:
[...]

In dat geval: bonuspunten als je dit verhaal aan de nieuwe bewoner van je oude huis meldt, met de tip om de aarding te laten controleren. Wel een kansje dat je er zelf gezeik over krijgt, hoewel je met dit verhaal aannemelijk kunt maken dat je het niet wist en dus niet verborgen hebt proberen te houden. :)
Het was een huurwoning, er was een technische controle voordat ik de sleutel inleverde. Dat maakt het nog vreemder omdat alles in orde was, ze hebben ook de wandcontactdozen doorgemeten haha..
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee