Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Game PC voor mijn zoon die nu op een afgedraaide PS4 speelt en een niveau hoger wilt spelen. Hij heeft een curved monitor met toetsenbord en muis dus die hoeven niet bij deze config
Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder de 1500 (minder geld is fijn voor mij
) maar wel klaar voor de komende jaren (hij kan natuurlijk upgraden door ervoor te sparen of voor verjaardag ed)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals boven aangeven, alleen toetsenbord, muis en monitor zijn er
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht vooralsnog aan het volgende:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren, gewoon beste waar voor mijn geld
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij speelt met koptelefoon, niet overdreven lawaaiig gewenst. hoeft ook niet speciaal stil te zijn
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf 25 jaar geleden voor het laatst zelf een pc gebouwd dus ben niet meer thuis in de huidige specs en wat ik het beste met dit budget kan doen zodat mijn zoon de komende jaren goed vooruit kan om op hoog niveau multiplayers te spelen (fortnite, cod, rocket league, apex). Dus heb ik de juiste keuzes gemaakt?
Game PC voor mijn zoon die nu op een afgedraaide PS4 speelt en een niveau hoger wilt spelen. Hij heeft een curved monitor met toetsenbord en muis dus die hoeven niet bij deze config
Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder de 1500 (minder geld is fijn voor mij

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals boven aangeven, alleen toetsenbord, muis en monitor zijn er
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht vooralsnog aan het volgende:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 239,- | € 239,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550M AORUS Elite | € 119,- | € 119,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3060 EAGLE OC 12G (rev. 2.0, LHR) | € 409,- | € 409,- |
1 | Behuizingen | Corsair Carbide 200R Closed | € 89,- | € 89,- |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Pro (NL, OEM) | € 149,- | € 149,- |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX 32GB, DDR4, 3200 MHz | € 127,95 | € 127,95 |
1 | Voedingen | Corsair CV650 (CP-9020236-EU) | € 67,51 | € 67,51 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 90,92 | € 90,92 |
Totaal | € 1.321,28 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren, gewoon beste waar voor mijn geld
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij speelt met koptelefoon, niet overdreven lawaaiig gewenst. hoeft ook niet speciaal stil te zijn
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf 25 jaar geleden voor het laatst zelf een pc gebouwd dus ben niet meer thuis in de huidige specs en wat ik het beste met dit budget kan doen zodat mijn zoon de komende jaren goed vooruit kan om op hoog niveau multiplayers te spelen (fortnite, cod, rocket league, apex). Dus heb ik de juiste keuzes gemaakt?