Het viel me net op bij het doorgeven van de standen dat ik bijna afgerond 286 invoerde, maar in de bevestiging dan lekker makkelijk 285 staat. Bij een eerdere afrekening waren ze ook voor het gemak bij iets van 25 begonnen terwijl de beginstand 25,9 was (bij wijze van spreken). Weet iemand hier al hoe Eneco daarmee om zal gaan? Het gaat in dit geval maar om een paar euro en niet bijna een hele GJ als mijn eerdere voorbeeld, maar toch. Het oeverloze in hun eigen voordeel rekenen van Eneco komt me echt de keel uit inmiddels als klant.
Eens bij kuub gas en kWh, maar als je in dit geval 24,99 doorgeeft als beginstand bijvoorbeeld, betaal je bijna 1GJ onnodig het volle tarief (tientallen euro's dus). Ik vind dat zelf nogal kinderachtig als bedrijf, maar ik let wel extra op bij de afrekening dan volgend jaar.Heinemancp schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:56:
Afkappen (dus niet afronden) is heel normaal bij energie en water.
waarom is dat in hun voordeel, zat je voor 1 jan. op lager tarief dan nu ?Ik ben dus Luke schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:52:
Het viel me net op bij het doorgeven van de standen dat ik bijna afgerond 286 invoerde, maar in de bevestiging dan lekker makkelijk 285 staat. Bij een eerdere afrekening waren ze ook voor het gemak bij iets van 25 begonnen terwijl de beginstand 25,9 was (bij wijze van spreken). Weet iemand hier al hoe Eneco daarmee om zal gaan? Het gaat in dit geval maar om een paar euro en niet bijna een hele GJ als mijn eerdere voorbeeld, maar toch. Het oeverloze in hun eigen voordeel rekenen van Eneco komt me echt de keel uit inmiddels als klant.
286 verbruikt wordt nu 285, lijkt me meer in jouw voordeel nu, maar dat komt met volgende rekening terug
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
De tarieven gaan per 1 januari omhoog, eerst met prijsplafond, daarna zonder. Je betaalt dus meer volgens het nieuwe tarief als ze de afgekapte stand aanhouden. Dat scheelt met prijsplafond maar iets van 5 euro. Zonder prijsplafond bijna 50. Maar het gaat me vooral om het principe, gezien het afronden net zo makkelijk is en niet in hun oneerlijke voordeel.Hackus schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:58:
[...]
waarom is dat in hun voordeel, zat je voor 1 jan. op lager tarief dan nu ?
286 verbruikt wordt nu 285, lijkt me meer in jouw voordeel nu, maar dat komt met volgende rekening terug
@Ik ben dus Luke
In een normale marktsituatie is afronden op deze manier totaal geen probleem. Maar nu kan het dus in je nadeel uitvallen. Helaas, maar denk dat je er weinig aan kan doen.
In een normale marktsituatie is afronden op deze manier totaal geen probleem. Maar nu kan het dus in je nadeel uitvallen. Helaas, maar denk dat je er weinig aan kan doen.
Pagina: 1