eufy doorbel - Beginnersvragen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoeffie
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-04 19:40
Mijn vraag

Hallo, ik heb de eufy doorbel en de home base 2. Waar kan ik in de app het gebied van "scannen" aangeven. (ik mag de voorbijgangers niet filmen) Ook wil ik weten hoe ik de detectie uit kan zetten voor personen die weggaan.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Binnen de instellingen > bewegingsdetectie > activiteiten zone

Daarnaast spelen met de instellingen, helemaal uitzetten dat er niet geregistreerd wordt dat iemand het pand verlaat lukt niet altijd, maar je hoeft het niet perse ook gemeld te krijgen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoeffie
Hallo hardware-lover, dank voor je snelle reactie. Ms dom, maar welke instellingen (waar vind ik die) bedoel je?

"Verder zeg je "Daarnaast spelen met de instellingen, helemaal uitzetten dat er niet geregistreerd wordt dat iemand het pand verlaat lukt niet altijd, maar je hoeft het niet perse ook gemeld te krijgen."

Dat is wat ik zoek. Dat er niet gemeld wordt als iemand weggaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:44

grimson

domeingrommer

Sjoeffie schreef op zondag 1 januari 2023 @ 16:48:
Ook wil ik weten hoe ik de detectie uit kan zetten voor personen die weggaan.
Wij hebben ook zo'n deurbel maar het lijkt mij onmogelijk om dit voor elkaar te krijgen.
Alle bewegingen worden geregistreerd, het lijkt mij niet dat deze zo intelligent is om te zien of iemand vertrekt of aankomt (verschil). Zelf heb ik dit ook niet in de instellingen gezien maar iemand anders kan (nogmaals onwaarschijnlijk) mij corrigeren hierin.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14
Weggaan of komen zal de deurbel inderdaad niet kunnen onderscheiden. Je kan wel instellen dat 'ie alleen opneemt als er aangebeld wordt, en niet bij detectie van beweging.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoeffie
Waar geef ik dit aan?

"Weggaan of komen zal de deurbel inderdaad niet kunnen onderscheiden. Je kan wel instellen dat 'ie alleen opneemt als er aangebeld wordt, en niet bij detectie van beweging."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

grimson schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:13:
Wij hebben ook zo'n deurbel maar het lijkt mij onmogelijk om dit voor elkaar te krijgen.
Alle bewegingen worden geregistreerd, het lijkt mij niet dat deze zo intelligent is om te zien of iemand vertrekt of aankomt (verschil). Zelf heb ik dit ook niet in de instellingen gezien maar iemand anders kan (nogmaals onwaarschijnlijk) mij corrigeren hierin.
Nu heb ik de bekabelde 2k uitvoering (met lokale opslag), maar ik zie in mijn historische opnames vrijwel geen opnames van personen die het huis verlaten, enkel die van aanbellen en bij benadering van de Eufy (vaak ook niet altijd vastgelegd).

Geen idee hoe groot de verschillen zijn met de batterij versie maar het lijkt mij dat daar toch ook wel een draai aangegeven moet kunnen worden.

Edit: kijk wat er geschreven staat...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6eTOoFZmGHsmo-gUODBTltkxqk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jk9tSkNZjqotq1TDbdfdDlj8.png?f=fotoalbum_large
Zoals gezegd, spelen met de instellingen...
@grimson, hierboven gezien?

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 01-01-2023 18:10 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson

grimson

domeingrommer

hardware-lover schreef op zondag 1 januari 2023 @ 18:03:
[...]

Nu heb ik de bekabelde 2k uitvoering (met lokale opslag), maar ik zie in mijn historische opnames vrijwel geen opnames van personen die het huis verlaten, enkel die van aanbellen en bij benadering van de Eufy.

Geen idee hoe groot de verschillen zijn met de batterij versie maar het lijkt mij dat daar toch ook wel een draai aangegeven moet kunnen worden. Zoals eerder gezegd, spelen met de instellingen voor de deurbel.
Hier denk ik hetzelfde model, lokale opslag bedraad met batterijondersteuning. Zover ik kan zien in de Eufy app zie ik ook 'gewoon' de vertrekkende personen. Nogmaals vermoed ik dat het apparaat geen idee heeft van komen en gaan en alleen de bewegingen registreert ongeacht welke kant men opgaat.

Ik moet wel zeggen dat hier geen personen herkenning is, alleen op elke beweging.
Instellingen:

Detection Type: All motions
Sensitivity: midden
Activity zone: All motions*
*omdat ik vermoed dat dectection type human only het gehele lichaam moet zien lukt dat bij ons niet omdat de camera rechtstreeks op de buren gericht is. Ik wil wel dus al een opnamen maken als ik bijv. alleen de voeten al kan zien in de activity zone die de buren eruit knipt zegmaar.

Maar nogmaals ik ben benieuwd hoor, want hoe zou je het moeten zien als de deurbel niet weet of iemand weggaat en alleen de motion kan zien .. van links naar rechts? of andersom? .. het zal mij benieuwen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson

grimson

domeingrommer

hardware-lover schreef op zondag 1 januari 2023 @ 18:03:
Zoals gezegd, spelen met de instellingen...
@grimson, hierboven gezien?
Ja ik zie idd deze instelling :)

Ik vermoed dat de camera op gezichten / lichamen detecteert en als je niet in de camera kijkt dan word je dan niet 'gezien'?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

grimson schreef op zondag 1 januari 2023 @ 18:12:
Ja ik zie idd deze instelling :)

Ik vermoed dat de camera op gezichten / lichamen detecteert en als je niet in de camera kijkt dan word je dan niet 'gezien'?.
Dat ja..., gezichten niet lichamen.

Maar zodra de persoon/personen zich omdraaien om houdoe te zeggen dat volgt er alsnog een registratie 😉

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 01-01-2023 18:18 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson

grimson

domeingrommer

Nog even gekeken maar dat lijkt mij de enige 'workaround' zo te zien met betrekking tot weggaande mensen.
Hier wordt nogmaals geen intelligentie gebruikt omdat ik niet het hele gebied kan selecteren zeg maar wel al motion wil detecteren indien vanaf de enkels al het gebied wordt betreed.

Maar zo te zien filtert hij ook false positives bij de gewone motion detection en zal niet elk vallend blaadje een video opleveren.
Misschien dat iemand anders nog iets weet, ik ben ook benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Met de instellingen zoals ik ze nu heb ben ik dik tevreden. Het eea is natuurlijk ook afhankelijk van je omgeving daar bij je voordeur, maar ik krijg zeiden meldingen/registraties die niet kloppen. Ik vind het soms wel prettig dat er iets wordt vastgelegd van een persoon zonder dat de bel geactiveerd wordt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoeffie
eea gevonden qua instellingen. Ik ga "spelen". Wat ik nog wilde vragen is dat ondanks de bekabeling de batterij capaciteit gebruikt blijft worden. Is er aan te geven dat de camera bekabeld is?
Pagina: 1