hardware-lover schreef op zondag 1 januari 2023 @ 18:03:
[...]
Nu heb ik de bekabelde 2k uitvoering (met lokale opslag), maar ik zie in mijn historische opnames vrijwel geen opnames van personen die het huis verlaten, enkel die van aanbellen en bij benadering van de Eufy.
Geen idee hoe groot de verschillen zijn met de batterij versie maar het lijkt mij dat daar toch ook wel een draai aangegeven moet kunnen worden. Zoals eerder gezegd, spelen met de instellingen voor de deurbel.
Hier denk ik hetzelfde model, lokale opslag bedraad met batterijondersteuning. Zover ik kan zien in de Eufy app zie ik ook 'gewoon' de vertrekkende personen. Nogmaals vermoed ik dat het apparaat geen idee heeft van komen en gaan en alleen de bewegingen registreert ongeacht welke kant men opgaat.
Ik moet wel zeggen dat hier geen personen herkenning is, alleen op elke beweging.
Instellingen:
Detection Type: All motions
Sensitivity: midden
Activity zone: All motions*
*omdat ik vermoed dat dectection type human only het gehele lichaam moet zien lukt dat bij ons niet omdat de camera rechtstreeks op de buren gericht is. Ik wil wel dus al een opnamen maken als ik bijv. alleen de voeten al kan zien in de activity zone die de buren eruit knipt zegmaar.
Maar nogmaals ik ben benieuwd hoor, want hoe zou je het moeten zien als de deurbel niet weet of iemand weggaat en alleen de motion kan zien .. van links naar rechts? of andersom? .. het zal mij benieuwen iig.