Toon posts:

ICMP Delta XGS-PON

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:56
Hey allen,

Ik heb deze vraag op meerdere plaatsen gedropt en ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen. Delta klantenservice kan me ook geen antwoord geven behalve "het staat niet in de handleiding dus ondersteunen we het niet".

Mijn ouders hebben Delta glasvezel over het XGS PON netwerk, met het inmiddels voor de Delta mensen welbekende Nokia-modem. Daarachter hangt, in de DMZ, een pfsense firewall. Ik wil IPv6 kunnen communiceren met de firewall van mijn ouders.

Omdat Delta geen IPv6 ondersteund dacht ik bij mezelf; simpel, tunnelbrokertje!

Maar nu komt ie... De broker moet wel ICMP kunnen pingen met het modem. Ik kan in het modem geen optie vinden om ICMP toe te staan en als ik kijk in de originele handleiding van het modem, zou die optie er wel moeten zijn. Delta heeft die vermoedelijk weggehaald...

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of dit wel aangezwengeld heeft gekregen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

dat soort dingen kan je tegenwoordig inderdaad beste doen via een vpn tunnel, goede oplossing is om tailscale te gebruiken, de app die je voor pfsense moet installeren regelt dan alles vanzelf. je krijgt van de VPN een vlan en alles daar tussen gaat dus via de tailscale servers buitenom en los van de ISP.

https://www.wundertech.ne...-up-tailscale-on-pfsense/

tailscale is gratis tot 20 devices, als je meer nodig hebt moet je wireguard gebruiken en moet zelf wat meer handmatig configureren.

hier is een goede uitleg met wat sample settings

https://blog.frehi.be/202...-wireguard-vpn-with-ipv6/

je kan ook ipv6 tunnels opzetten naar internet zoals Netmaker. of gebruik maken van cloudflared tunnels voor bijvoorbeeld een wordpress docker app.

bottomline je kan eindeloos vpn tunnels maken, en zo je eigen softwarematige overlay network bouwen je zit dus niet vast aan 1 dns provider of hardware.

[Voor 51% gewijzigd door bbstreams op 03-01-2023 04:53]

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01 16:41

NielsNL

DigiCow

Er zijn bepaalde IP ranges van Delta die je niet kunt pingen. Heeft niets met jouw instellingen te maken, maar met die van Delta.
[bron]

M'n Oma is een site aan het haken.

• Computer guy
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Naar mijn ervaring gebruikt Delta cg-nat wat pingen onmogelijk maakt (oftewel ze blokkeren het dan) de oplossing die voor mij werkte was een business pakket te nemen was ongeveer €6p/m met de eerste 6 maanden gratis. Zo moet het ook voor port forwarding. (Ik kan ook fout zitten trouwens)

[Voor 14% gewijzigd door Computer guy op 05-01-2023 21:02]

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:56
Hey allen,

Inmiddels is het gelukt door tunnelbroker Route48 te gebruiken, die het ook aanbiedt over WireGuard.

Super irritant dat ze dat niet pingable gemaakt hebben....

Bij mijn ouders gebruiken ze in ieder geval geen CG-NAT, want ik kan hun publieke IP wel gewoon gebruiken om een VPN server bij hun te draaien.

Vind het wel bijzonder hoe ze zaken instellen...

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee