Ik zie mijn nieuwe Raspberry pi 4 niet op mijn netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-03 09:29
Mijn vraag
Ik zie mijn nieuwe Raspberry pi 4 niet op mijn netwerk en daarom niet benaderbaar via putty.

Graag tips want bij mijn Raspberry 3 heb ik daar nooit een probleem mee gehad.

Groetjes André,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat zie je exact niet, waar kijk je precies?

SSH staat standaard uit in recente Raspbian versies en moet je expliciet inschakelen. Verbinding leggen via PuTTY gaat dus niet zomaar.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Heb je er wel een netwerkkabel ingestoken? Zit de kabel aan de andere kant ergens in?

(of te welk geef eens wat meer informatie, mijn glazenbol licentie is verlopen per 31/12)

Wat zie je als je er een scherm aan hang, en een toestsenbord, kan je dan inloggen?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:14
check of je de goede PI image hebt geplaatst, gebruik op dit momnet bv de pi-image tools van raspbery zelf.
Ga naar instellingen en selecteer alvast ssh aan en brand de image
Boot daarna de PI met een vast kabeltje (ja Wifi kan ook, en ook via de image tool instellen) dit is meest robuuste methode.
check daar na op je router naar het verkregen IP adress

Succes

Homey, HA, Sessy, Starlink, Sat_IoT, Ubiquti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:45

Cyphax

Moderator LNX
@andregroeneveld
Je geeft in je topic veel te weinig informatie om je te kunnen helpen. Er kan zo veel mis zijn waarbij een deel afhangt van hoe je het os (en welk os) op de SD-kaart hebt gezet. Op deze manier is het teveel gokken en aannames doen.

Ik sluit om die reden dit topic en raad je aan om een nieuw topic te openen waarin je duidelijk aangeeft wat je precies hebt gedaan om tot dit punt te komen, en wat je zelf al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen. Succes!

Saved by the buoyancy of citrus

Dit topic is gesloten.