Toon posts:

Ik zie mijn nieuwe Raspberry pi 4 niet op mijn netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views

Vraag

• andregroeneveld
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:01
Mijn vraag
Ik zie mijn nieuwe Raspberry pi 4 niet op mijn netwerk en daarom niet benaderbaar via putty.

Graag tips want bij mijn Raspberry 3 heb ik daar nooit een probleem mee gehad.

Groetjes André,

Alle reacties

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat zie je exact niet, waar kijk je precies?

SSH staat standaard uit in recente Raspbian versies en moet je expliciet inschakelen. Verbinding leggen via PuTTY gaat dus niet zomaar.

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Heb je er wel een netwerkkabel ingestoken? Zit de kabel aan de andere kant ergens in?

(of te welk geef eens wat meer informatie, mijn glazenbol licentie is verlopen per 31/12)

Wat zie je als je er een scherm aan hang, en een toestsenbord, kan je dan inloggen?

Everything is better with Bluetooth

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:37
check of je de goede PI image hebt geplaatst, gebruik op dit momnet bv de pi-image tools van raspbery zelf.
Ga naar instellingen en selecteer alvast ssh aan en brand de image
Boot daarna de PI met een vast kabeltje (ja Wifi kan ook, en ook via de image tool instellen) dit is meest robuuste methode.
check daar na op je router naar het verkregen IP adress

Succes

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:47

Cyphax

Moderator LNX
@andregroeneveld
Je geeft in je topic veel te weinig informatie om je te kunnen helpen. Er kan zo veel mis zijn waarbij een deel afhangt van hoe je het os (en welk os) op de SD-kaart hebt gezet. Op deze manier is het teveel gokken en aannames doen.

Ik sluit om die reden dit topic en raad je aan om een nieuw topic te openen waarin je duidelijk aangeeft wat je precies hebt gedaan om tot dit punt te komen, en wat je zelf al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen. Succes!

Saved by the buoyancy of citrus

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee