Toon posts:

Deez' server! en wat denk u daarvan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Server gebaseerd op:

Intel RAID controller SRCU31
moederbord STL2
basekast SC5000

Wie heeft hier ervaring mee? We gaan een Netware 5.1 server in elkaar solderen, en willen graag deze componenten gebruiken. Het gaat me specifiek om de componenten die hierboven genoemd zijn, niet evt. hd's etc...

Verwijderd

Hoe groot is je budget, anders zou ik een compaq server nemen, die zijn toch wel heeeeel erg goed.

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 16:51 schreef Mr_Big_AL het volgende:
Hoe groot is je budget, anders zou ik een compaq server nemen, die zijn toch wel heeeeel erg goed.
BaseSite Agrees.......

Dat moederbord is ook van Intel... niet?
Ik geloof dat collega's van mij ook een server hebben met dat mobotje i.c.m. NW 5.1..... Schijnt wel goed te werken

Verwijderd

Heb op me werk alleen problemen gtehad met die stl 2 en sc5000 en een Adaptec 3200 raid kaart. Hij was steeds zijn arrays kwijt. Hoop voor jou met deze minder problemen.

Verwijderd

Topicstarter
ik kies inderdaad niet voor die adaptec omdat ik al meer rare verhalen heb gehoord, aan de andere kant hoorde ik dat die raid5 controller van Intel vrienden maakt. Daarom dit voorstel.

het is natuurlijk makkelijk om voor compaq te kiezen, omdat ze het image hebben dat "het dan wel goed zal zitten."

Compaq is echter redelijk prijzig, en voor een naam betaal ik niet. De server die ik in elkaar wil zetten baseer ik op rocksolid componenten...

Support voor losse componenten is makkelijker te krijgen dan voor Compaq systemen, dat is tenminste mijn ervaring. De hardware krijgt Compaq nog wel onder controle, maar indien het wat complexer wordt dan kan ik mijn tijd niet verdoen met het gesnuffel van Compaq...