Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Vraag
Alle reacties
Nog geen verandering, alle leidingen blijven even koud.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Thermostaatkranen vloerverwarming even laten zoals ze afgesteld stonden.
De woonkamerthermostaat moet ergens nog een klepje op het leidingwerk open en dichtsturen. (Of zit deze aangesloten op de warmtenet unit?)
Welke merk/type warmtenet unit heb je?
Staat je pomp wel juist ingesteld zie:
https://www.robotclimate....9e0035163dd217b3279c6.pdf
Deze moet bij de IMI Eclipse kranen op constant druk staan.
[ Voor 46% gewijzigd door DutchWing op 01-01-2023 15:05 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Thermostaatkranen staan op 44° (bijna niet te veranderen) en 35°.
De woonkamerthermostaat lijkt rechtstreeks aangesloten te zijn op de warmtenet unit.
Merk warmtenet unit is HSF ITW Set VKT ENNAT M 403 ECOADV CW4 20Kpa / 1053520
Met een Kamstrup Multical 403 meter er op.
Ik heb de pomp zojuist ingesteld op Constant Pressure / Auto adapt en de ledjes springen daarna op 25% < P1 < 50%.
Dit lijkt het probleem te zijn idd.DutchWing schreef op zondag 1 januari 2023 @ 14:58:
De woonkamerthermostaat moet ergens nog een klepje op het leidingwerk open en dichtsturen.
[ Voor 27% gewijzigd door Juup op 01-01-2023 15:26 ]
Normaliter zijn deze units van de warmtenet leverancier/netbeheerder.Juup schreef op zondag 1 januari 2023 @ 15:23:
Okee ik heb de oranje dopjes weer bijna helemaal los geschroefd.
Thermostaatkranen staan op 44° (bijna niet te veranderen) en 35°.
De woonkamerthermostaat lijkt rechtstreeks aangesloten te zijn op de warmtenet unit.
Merk warmtenet unit is HSF ITW Set VKT ENNAT M 403 ECOADV CW4 20Kpa / 1053520
Met een Kamstrup Multical 403 meter er op.
Ik heb de pomp zojuist ingesteld op Constant Pressure / Auto adapt en de ledjes springen daarna op 25% < P1 < 50%.
[...]
Dit lijkt het probleem te zijn idd.
Ik zou even bij hun informeren of zij dit moeten oplossen en/of je eventueel zelf kan of mag controleren of de thermostaat juist is aangesloten.
[ Voor 15% gewijzigd door DutchWing op 01-01-2023 16:39 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik heb ook die 2 thermostaatkranen wat lager gezet dus alles is weer goed nu :-)
Bedankt voor de hulp.
:strip_exif()/f/image/jIkWCMOejwPlFnGtfCPCldIw.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/YmaF3TlH40dpX9N4ouMtGPtA.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/OOcBWtggazR3Xv8p7YXVLr7X.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/9rlxlr2LWj186vH6qtYaXsOR.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/NkeH9RtYTqg6wPV49Dg7TiWj.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/KtS4lRToq0xu04l3l1laD7Bj.jpg?f=fotoalbum_tile)