Toon posts:

Hoeveel gewicht kan een gipsplaat dragen?

Pagina: 1
Acties:

• xlvg
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-01 20:15
Ik heb een muur van gipsplaat waar achter alleen een paar houten balkjes achter zitten waar de gipsplaten aan vast zitten en isolatie er tussen.

Ik dacht erover na om een beeldscherm en tv op te hangen aan deze muur (onder elkaar)

Is dit mogelijk of is dit te zwaar voor een gipsplaat?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Zou ik persoonlijk niet doen. Beter OSB of underlayment onder de gipsplaat.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je de tv en het scherm aan de houten balken die erachter zitten monteert mogelijk wel, maar puur aan het gips niet.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Als je de juiste pluggen gebruikt en een beugel waarbij de tv/monitor zo strak mogelijk op de muur zit moet dat best willen, tenzij idioot grote/zware tv.

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 30-01 17:15
Hoe ver zitten de balken in de wand van elkaar?, anders op de balken de steunen plaatsen.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
natural colour schreef op zondag 1 januari 2023 @ 13:57:
Hoe ver zitten de balken in de wand van elkaar?, anders op de balken de steunen plaatsen.
doorgaans is dat 30 of 60.. meestal 30 maar goed als er ooit een paar cent bespaard is... :-)

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:43

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Direct in de houten latten boren of stuk gips weghalen en een achterplaat tussen het hout monteren.

Gips kan best wat hebben, zeker met brede spreid pluggen(hier hingen zware radiatoren aan 12.5mm gips..), maar het gaat ook wel eens fout..

Appeltaart is lekker!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Jeltel
  • Niet online
Zou gewoon moeten kunnen. Zo'n hollewandplug heeft een uittrekkracht van 70kg. En dat is dus loodrecht op de plaat.
Een tv en scherm hangt er juist paralel aan. Dan kom je niet aan die 70kg.

https://www.toggler.nl/product/52/hollewandplug-tb-6-stuks

Wel goed monteren natuurlijk :)
En ja ideaal is om het in die houten balken te schroeven. Maar die zitten vast niet op de juiste plek.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:11

MLLL

Palm Treo 650

18mm Mulltiplex van 300x300mm op de gipsplaat monteren met montagekit en daar de beugel aan bevestigen

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:25

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ik heb een zware 55" Sony Bravia aan een muurbeugel met 4 hollewandpluggen. Hangt als een huis. Dit is wel met een vaste beugel die niet kantelbaar is.

Beneden heb ik een beweegbare beugel en daar zie je dat de constructie trekt aan de achterwand. Hier heb ik dan ook alles vastgeschroefd in de balken achter de voorzetwand. Daarvoor een OSB plaat en dan in ons geval panelen met houten latjes.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:32
Nielson schreef op zondag 1 januari 2023 @ 13:55:
[...] en een beugel waarbij de tv/monitor zo strak mogelijk op de muur zit
Jeltel schreef op zondag 1 januari 2023 @ 14:01:
Zou gewoon moeten kunnen. Zo'n hollewandplug heeft een uittrekkracht van 70kg. En dat is dus loodrecht op de plaat.
Houd dus wel even het soort beugel in de gaten. Ik heb hier zo'n zwenkbare TV-beugel, als je de TV recht naar voren trekt hangt de TV nog steeds parallel maar wel 65cm vóór de muur. :+ Dan komen er wat meer krachten op dan bij vlakke montage.

(Mijn beugel hangt trouwens ook aan een wand van gipsplaten, met 3x houtdraadbout M8x70 in één van de houten staanders, dat gaat ook meer dan prima.)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:06
Als je mazzel hebt boor je net in een houten balk. Anders goede hollewand pluggen gebruiken, die van Toggler. Spreid het gewicht over zoveel mogelijk pluggen. Indien geen houten balk, dan beslist geen zwenkarm gebruiken of je TV ligt op de grond over een jaar.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-01 13:39

MrMonkE

★ no cloud = no worries ★

Kun je niet gewoon spijkers zoeken. Weet je waar hout achter de plaat zit.
Heb ik bij mijn plafond gedaan met een magneetje.
Dan daarop monteren.

"Identicon"? More like "Obfuscaton".

Acties:
  • +3Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:13

En ja ideaal is om het in die houten balken te schroeven. Maar die zitten vast niet op de juiste plek.
Die last is loodrecht op de plaat, zoals je zelf zegt. Hoe die pluggen reageren bij een totaal andere belasting is natuurlijk een raadsel.
Dat ze 70KG loodrecht kunnen hebben, wil niet zeggen dat je ook 70KG schuin aan die schroef en plug kan hangen. Die pluggen zijn vaak juist heel goed in het houden van loodrechte belasting, daar is de plug ook voor ontworpen. Schuine belasting kunnen ze meestal veel minder goed tegen.

[Voor 7% gewijzigd door WEBGAMING op 01-01-2023 16:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
WEBGAMING schreef op zondag 1 januari 2023 @ 15:59:
[...]

Die last is loodrecht op de plaat, zoals je zelf zegt. Hoe die pluggen reageren bij een totaal andere belasting is natuurlijk een raadsel.
Dat ze 70KG loodrecht kunnen hebben, wil niet zeggen dat je ook 70KG schuin aan die schroef en plug kan hangen. Die pluggen zijn vaak juist heel goed in het houden van loodrechte belasting, daar is de plug ook voor ontworpen. Schuine belasting kunnen ze meestal veel minder goed tegen.
Inderdaad, ze kunnen dan veel meer hebben.
Ook als 1 plug 70kg kan hebben, dan heb je al meer dan voldoende draagvermogen voor een tv van 20kg.

Doe er een stuk of 6 in, en die tv gaat nergens heen.

---

@xlvg

Bij mijn vorige werkgever hingen we 50-70 inch plasma monitoren in een vandalisme bestendige aluminium behuizing met 2laags gelamineerd veiligheidsglas ervoor op aan gipsplaten bij de NS stations, winkelcentra en bij Schiphol.

Een tv aan gipsplaat ophangen is dus geen enkel probleem.

Zoals hierboven al aangegeven is een vlakke muurbeugel wel aan te raden, een zwenkarm is niet geschikt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:22
Togler geeft bij de specificaties de volgende disclaimer m.b.t. de belasting:
gemiddelde uittrekwaarde van vijf proeven. Gemeten met een schroefdiameter van 6 mm. Een kwart van de gemeten waarde is de geadviseerde belasting per plug (kg). De uittrekwaarden zijn bedoeld als richtlijn en kunnen niet worden gegarandeerd.
70 kg is de uittrekwaarde bij bezwijken. Veilige belasting is 70/4 = 17,5 kg, maar dat is niet gegarandeerd. Het is natuurlijk ook erg afhankelijk van de montage van de pluggen.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Laatst online: 10:13
FRANQ schreef op zondag 1 januari 2023 @ 16:08:
[...]

Inderdaad, ze kunnen dan veel meer hebben.
Ook als 1 plug 70kg kan hebben, dan heb je al meer dan voldoende draagvermogen voor een tv van 20kg.

Doe er een stuk of 6 in, en die tv gaat nergens heen.
Meer ja? Nou, vertel. Dan heb je daar ook bewijs voor?

Dat klopt natuurlijk wel, maar dat was mijn punt niet.

Die pluggen zijn vaak ontworpen zodat ze uitzetten, en zich borgen met een paar delen achter het gips. Als je daar recht aan gaat trekken kunnen ze veel hebben, als je er schuin aan gaat trekken word het een heel ander verhaal.

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:10
Dikte gipsplaat?
Hart op hart afstand?
Gewicht tv?
Komt de ophangbeugel op 2 verschillende platen hangen?

Gyproc/Knauf hebben hier duidelijke tabellen voor.
Hier een tv van +-30kg hangen aan puur de gipsplaten (3 schroeven).
Metalen hollewandplug bij een Knauf diamond board 12,5mm

• Jeltel
  • Niet online
JukeboxBill schreef op zondag 1 januari 2023 @ 16:11:
Togler geeft bij de specificaties de volgende disclaimer m.b.t. de belasting:

[...]

70 kg is de uittrekwaarde bij bezwijken. Veilige belasting is 70/4 = 17,5 kg, maar dat is niet gegarandeerd. Het is natuurlijk ook erg afhankelijk van de montage van de pluggen.
Ok, dus met 4 pluggen kun je 70kg hebben. Hoe zwaar is de tv?

• Ivow85
  • Laatst online: 10:05
Met een beugel vlak tegen de muur geen enkel probleem als je goede kwaliteit pluggen en de juiste bijbehorende schroeven gebruikt.

Met een uittrekbare en draai/kantelbare beugel wel even oppassen. Want dan komen er heel wat grotere krachten op (bovenste) bevestigingspunten te staan. Iets met kracht x arm.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-01 14:27
Zelf heb ik bij iemand een Multiplex plaat, van 4x de grootte van de plaat van de uittrekbare en draai/kantelbare beugel, op de gipsplaten wand bevestigd op de plaatsen waar de stijlen zaten, met lange schroeven. De schroeven zitten om de 7cm in de stijlen vast;

Op de hoeken heb ik nog holle wand pluggen geplaatst en daar de multiplex vast gezet.
Rondom aan de binnen zijde had ik nog een soort dunne doorzichtige kit ( soort montage kit/lijm ) rupsje gelegd zodat de zijkanten het de multiplex nooit zouden kunnen gaan openstaan of uberhaupt kunnen bewegen.

Totaal ~16 Lange schroeven, 4 holle wand schroeven, 4 holle wand M6 bout pluggen met M6 bouten + Lijm

De schroeven weggewerkt, geplamuurd, gronden en afgelakt in de zelfde kleur als het spaksel op de muur.

Met holle wand pluggen voor bouten de beugel vast gezet en het zit goed vast op de muur. TV beugel kan volledig uitgetrokken worden, zonder enige bolling van de muur of plaat. Zwakste punt is nu de beugel; niet dat deze zwak is maar als je wat extra gewicht ( lees - aan trekt ) erop zet buigt het wat door; maar is ook wel normaal.

Ik wist wat het gewicht van de TV zou zijn maar verder vergeten, de TV ~125-127 breed is.
Ik dacht dat eigenlijk rond de ~24 kg was. Ze hebben kinderen die dus wel eens langrennen en hun kop tegen de wind, eh tv gooien.

HTH

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:13
Hangt hier al een paar jaar zonder problemen. Gewoon hollewand pluggen gebruiken. Ik heb Toggler m8 hollewand ankers, die kunnen volgens de specificatie op een gipswand van 12.5mm 174kg dragen. Ik neem aan dat ze dat getest hebben. TV beugel ophangen staat zelfs genoemd als een van de toepassingen.

En dan heb ik ook nog eens 4 van die ankers gebruikt want dan zit het lekker stevig. Deze dus: https://www.toggler.nl/product/56/hollewandanker-m8-1-stuk

Ik maak me echt geen zorgen dat mijn TV van de muur afkomt.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• DexterDee
  • Laatst online: 23:11

DexterDee

I doubt, therefore I might be

In deze video worden vrijwel alle populaire hollewand pluggen / systemen gedemonstreerd met uitgebreide uitleg wat de voor- en nadelen zijn:

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:06
Kracht maal arm (uitgezwaaide zwenkarm) kom je op veel meer kg uit dan de pluggen aangeven.

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:27

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik zou het in de houten balken bevestigen (daar heb je geen hollewandplug voor nodig).
De 70 kg is alleen wat die hollewandplug van Toggler aankan. Je weet niet of gipsplaat zelf 70 kg aan.

De houten balken die verstopt zitten achter een gipsplaat kan je met een detector van de bouwmarkt terugvinden. Misschien willen je buren of je familie/vrienden wel een detector uitlenen.

[Voor 13% gewijzigd door MedionAkoya op 04-01-2023 12:05]

Trein?

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ik gebruik gewoon mijn leidingdetector om de balk te vinden, die detecteert namelijk ook de schroeven die in de balk zitten. Mocht je de TV tussen de balken willen ophangen, dan schroef je eerst een plank tegen de 2 balken.

[Voor 7% gewijzigd door TwiSteD1 op 04-01-2023 12:10]

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:45

Saffie_time

Why use this? 42!

DexterDee schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:34:
In deze video worden vrijwel alle populaire hollewand pluggen / systemen gedemonstreerd met uitgebreide uitleg wat de voor- en nadelen zijn:

[YouTube: How to Fix into Plasterboard]
De meest voor de hand liggende zit er dan niet bij: de gipsplaat pluggen...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• DexterDee

DexterDee

Saffie_time schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:10:
Zeker wel, dan heb je denk ik niet goed opgelet. Die komen heel kort voorbij als "totaal ongeschikt" :P

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Hier hangt zelfs een afzuigkap van ongeveer 30kg in de keuken aan een holle gipsplaat wand, tot dusver nog niet eraf gevallen.

Wordt dagelijks gebruikt en de motor geeft viberaties.
Een TV kun je ook wel ophangen zolang het vlak aan de wand is.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:25
Saffie_time schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:10:
[...]

Max 8 KG draag gewicht dus leuk voor een schilderij maar meer ook niet.

Zelf voor het werk tientallen tvs (presentatie systemen) geplaatst. Neem altijd toggler kunstof holle wand pluggen (let wel op de juiste maat/dikte) en bij echt grote tvs holle wand ankers met m6 bouten. Let bij de ankers wel op dat je ze niet te vast draaid, anders draai je de achterkant van de gipsplaat stuk en is de draagkracht weg. Nog nooit losgekomen.

Gebruiken dan wel vaste ophangbeugels van vogel. Met in het midden 1 plug en de buitenkanten elke 2 pluggen.

[Voor 6% gewijzigd door Jan-man op 04-01-2023 14:54]

• Mathijs22
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:55
xlvg schreef op zondag 1 januari 2023 @ 13:43:
Is dit mogelijk of is dit te zwaar voor een gipsplaat?
Met goede pluggen werkelijk geen enkel probleem.
Afzuigkap hier van 34 kg aan twee plugjes.

[Voor 9% gewijzigd door Mathijs22 op 04-01-2023 15:30]

• mcsluis
  • Laatst online: 23:29
Hier een houtskeletbouw woning. Binnenwanden zijn gips. Hangt een 65 inch met drie schroeven aan de wand dmv dit soort pluggen. https://www.gamma.nl/asso...AiN0EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

• Jeltel
  • Niet online
mcsluis schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 07:14:
Hier een houtskeletbouw woning. Binnenwanden zijn gips. Hangt een 65 inch met drie schroeven aan de wand dmv dit soort pluggen. https://www.gamma.nl/asso...AiN0EALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Oeh... Kijk het filmpje van hierboven eens. Daarbij worden dit soort pluggen als volledig ongeschikt verklaard.
Alhoewel het bij jou dus wel goed kijkt te gaan (tot nu toe).

• DropjesLover
  • Laatst online: 03:50

DropjesLover

Dit dus ->

Tegelijkertijd ging een staal+glazen schuifdeur van ~40kg bij ons thuis bijna mis op het deel dat slechts gipsplaat was, ook met goed ankers. Goed, die bewoog ook, trilling is funest.

Het kan, maar met een wandbeugel met 4 gaten bij voorkeur minimaal 30cm uit elkaar en goede holle wand pluggen, en geen 83" OLED tv van 33kg (gewicht valt me nog mee eigenlijk!) :P

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Jeltel
  • Niet online
DropjesLover schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:08:
[...]

Tegelijkertijd ging een staal+glazen schuifdeur van ~40kg bij ons thuis bijna mis op het deel dat slechts gipsplaat was, ook met goed ankers. Goed, die bewoog ook, trilling is funest.

Het kan, maar met een wandbeugel met 4 gaten bij voorkeur minimaal 30cm uit elkaar en goede holle wand pluggen, en geen 83" OLED tv van 33kg (gewicht valt me nog mee eigenlijk!) :P
wat ik heb onthouden van mijn werktuigbouwkunde studie is dat Dynamica inderdaad heel anders is dan Statica.
Als we het over deuren hebben zou ik het absoluut niet durven met alle genoemde pluggen uit het filmpje. Dan moet er zeker een fatsoenlijk kozijn tussen.

Een tv, hoe zwaar ook, hangt stil (zolang geen zwenkarm). Dat moet goed gaan met genoeg spullen.

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:52

BazzH

Kei-goed...

Mijn grootste bezwaar tegen zware spullen ophangen aan gipsplaat, is wat er mogelijk kan gebeuren als iemand een ongelukje krijg en de gipsplaat beschadigd raakt. Ik ben dan altijd bang dat juist op zo'n moment de TV dus naar beneden komt. Zolang de gipsplaat netjes intact is, komt het allemaal wel goed als je de juiste ankers of pluggen gebruikt hebt.

En inderdaad, vaste montage, de krachten die komen kijken bij een zwenkarm zullen variabel zijn en echt heel fors op hun maximum.

Think smart........ Act stupid........

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:10
BazzH schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:39:
Mijn grootste bezwaar tegen zware spullen ophangen aan gipsplaat, is wat er mogelijk kan gebeuren als iemand een ongelukje krijg en de gipsplaat beschadigd raakt. Ik ben dan altijd bang dat juist op zo'n moment de TV dus naar beneden komt. Zolang de gipsplaat netjes intact is, komt het allemaal wel goed als je de juiste ankers of pluggen gebruikt hebt.

En inderdaad, vaste montage, de krachten die komen kijken bij een zwenkarm zullen variabel zijn en echt heel fors op hun maximum.
Gips platen beschadigen zomaar niet. Ze worden niet voor niets heel veel in de bouw gebruikt. Je kan er tegenaan vallen en er gebeurd niets mee. Mits de steunbalken er achter afdoende van elkaar zijn geplaatst.

Als je bang bent voor een ongelukje, wat altijd kan voorkomen. Is het zo dat men dan aan de zware spullen gaat hangen. Dan zullen ook ankers in beton het kunnen begeven.

Als maar de juiste kracht op een plug wordt gezet begeeft deze het.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

To_Tall schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:10:
[...]

Gips platen beschadigen zomaar niet. Ze worden niet voor niets heel veel in de bouw gebruikt. Je kan er tegenaan vallen en er gebeurd niets mee. Mits de steunbalken er achter afdoende van elkaar zijn geplaatst.

Als je bang bent voor een ongelukje, wat altijd kan voorkomen. Is het zo dat men dan aan de zware spullen gaat hangen. Dan zullen ook ankers in beton het kunnen begeven.

Als maar de juiste kracht op een plug wordt gezet begeeft deze het.
Met genoeg steun erachter zijn ze heel sterk, dat klopt. Maar een wandje van gipsplaten op 1 balk/lat per 60cm sloop je zonder gereedschap (zeker als er niet heel veel isolatie in zit). Toen mijn schoonouders een ander huis kochten enkele jaren terug, wilden ze het gipswandje op zolder weg hebben. Dat gips heb ik er zonder gereedschap uitgetrokken. Gewoon 1 keer meppen met je vuist en uit elkaar trekken. Als ze daar iets zwaars aan op hadden gehangen, dan had ik dat best eens een keer mis zien gaan.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:23
Geweldig topic dit, alles komt wel langs.

Ja het kan
Nee het kan niet
Ja met een plaat mdf achter de gipsplaat
Ja met een plaat mdf voor de gipsplaat
Ja als je in de latten erachter schroeft
Ja, met spijkers in de latten erachter
Ja met gipsplaat pluggen
Nee juist niet met gipsplaat pluggen

Man man man..

TS, met een beugel strak tegen de muur, niet uittrekbaar dan gewoon goede pluggen gebruiken en is het geen probleem.

Kan de beugel wel van de muur af zwenken, beter vind je dan de dwarslatten die achter de gipsplaten zitten en dat zou normaal voldoende moeten zijn de beugel daar in te schroeven. Evt voorzien van een extra plaat MDF zodat je de juiste breedte haalt.

https://wren.co/join/Devian

• mcsluis
  • Laatst online: 23:29
Jeltel schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:02:
[...]

Oeh... Kijk het filmpje van hierboven eens. Daarbij worden dit soort pluggen als volledig ongeschikt verklaard.
Alhoewel het bij jou dus wel goed kijkt te gaan (tot nu toe).
Dat soort filmpjes zijn allemaal leuk en aardig. Maar ik doe liever zelf de praktijktest. Muurbeugel, 3 pluggen, met mijn 82Kg aan de beugel hangen. Aangezien dat allemaal goed ging durfde ik ook de TV wel op te hangen. ;-)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:04
mcsluis schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:29:
[...]

Dat soort filmpjes zijn allemaal leuk en aardig. Maar ik doe liever zelf de praktijktest. Muurbeugel, 3 pluggen, met mijn 82Kg aan de beugel hangen. Aangezien dat allemaal goed ging durfde ik ook de TV wel op te hangen. ;-)
En als je dan met 82kg op de grond ligt heb je mooi een opening om alsnog een lat aan te brengen ;)

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

_JGC_ schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:36:
[...]

En als je dan met 82kg op de grond ligt heb je mooi een opening om alsnog een lat aan te brengen ;)
Maar alsnog missie geslaagd. TV nog heel.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:32
Devian schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:22:
Dus je denkt, ik herhaal alles wat gezegd is nog maar even? :D

Ondertussen is @xlvg sinds de topicstart gevlogen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• DexterDee

DexterDee

mcsluis schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:29:
Heb je het filmpje gezien? In het laatste stuk doet 'ie een behoorlijke praktijktest met alle pluggen. En dat vind ik betrouwbaar genoeg om op af te gaan en niet zelf m'n muur te hoeven slopen.

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-01 14:27
Devian schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:22:

Ja het kan
Nee het kan niet
Ja met een plaat mdf achter de gipsplaat
Ja met een plaat mdf voor de gipsplaat
Ja als je in de latten erachter schroeft
Ja, met spijkers in de latten erachter
Ja met gipsplaat pluggen
Nee juist niet met gipsplaat pluggen

Man man man..

TS, met een beugel strak tegen de muur, niet uittrekbaar dan gewoon goede pluggen gebruiken en is het geen probleem.

Kan de beugel wel van de muur af zwenken, beter vind je dan de dwarslatten die achter de gipsplaten zitten en dat zou normaal voldoende moeten zijn de beugel daar in te schroeven. Evt voorzien van een extra plaat MDF zodat je de juiste breedte haalt.
En dan die van jou zit er nog tussen. Gewoon goede pluggen; of dwarslatten en een extra plaat. Man man man wat een gemopper en aanvulling. In je lijstje heb je zelfs dingen verzonnen. >:)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:10
Gips platen kunnen heel veel hebben. Als je kijkt hoe winkels zijn opgebouwd is 99% interieur wanden gipsplaten. Je moet eens zien wat ze er aan hangen en bevestigen.

Zolang je binnen de specs van de pluggen blijf en afdoende spreid kan je alles er op bevestigen.

Sterker nog. Aan de andere kant van de plas 9000km verderop zijn alle woningen bekleed met gipsplaten.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee