Toon posts:

Hoe tetheren met Ben abo?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Mijn vraag: zie titel.

Ik gebruik Windows10 HP laptop en Samsung A52.
Mijn modem is stuk, wacht op nieuwe. Ik dacht op laptop te kunnen internetten door Hotspot op de Samsung in te schakelen. WINDOWS geeft aan dat ik daarmee internetverbinding heb.
Echter: er komt niets door.

Staat nu op WiFi (Mijn Galaxy A52), heb ook geprobeerd met USB en Bluetooth, zonder succes.

Doe ik iets fout met de instelling? Of voorkomt provider Ben Hotspot/tethering datagebruik?
Ik kreeg vandaag verse 1000MB bundel, maar kan er dus niet mee hotspotten.

PS: Ik heb dus ook een probleem met mijn modem. Heb dit doorgenomen met helpdesk Tele2. Viel de laatste tijd vaker uit, dacht dat het kwam vanwege graafwerkzaamheden im de buurt. Lijkt nu echter echt defect, er komt een nieuwe.
Maar misschien is er iets heel erg in de war in Windows? Ik heb overigens niets bijzonders gedaan, enkel Windowsupdate.

[Voor 24% gewijzigd door Bruin Poeper op 01-01-2023 13:12]

Beste antwoord (via Bruin Poeper op 04-01-2023 01:49)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:55
Uit ervaring weet ik dat een hotspot bij Ben prima werkt. Waarschijnlijk is het een instelling op je pc waardoor het niet werkt, bijvoorbeeld een vast ip-adres of gateway.

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:53

lier

MikroTik nerd

Wat is volgens jou "niets"?

Kan je de de output van de volgende commando's hier posten:
  • ipconfig /all
  • route print
  • nslookup tweakers.net
  • ping 1.1.1.1

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Bruin Poeper
  • Niet online
@lier Ik zit hier via mijn telefoon te typen. Dan moet ik eerst zien hoe ik die gegevens van Windows hier geplaatst krijg.

Het is wel iets handiger als we antwoord hebben op de vraag of provider Ben misschien het datagebruik als Hotspot blokkeert?
Ik was er gisteren een tijd mee bezig. Plots werkte het ineens WEL. Ik ben er toen gelijk mee gestopt. Maar later kon ik het niet herhalen. Daarom denk ik dat provider Ben geen of maar een klein beetje data via Hotspot toestaat. Samsung wijst er op dat sommige providers zoiets doen.

[Voor 75% gewijzigd door Bruin Poeper op 01-01-2023 15:06]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 14:30
Bruin Poeper schreef op zondag 1 januari 2023 @ 13:08:
@lier Ik zit hier via mijn telefoon te typen. Dan moet ik eerst zien hoe ik die gegevens van Windows hier geplaatst krijg.
Desnoods maak je met je telefoon een foto van je laptopscherm ;)

The devil is in the details.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Niet toevallig handmatig een DNS ingesteld staan op je PC? Dan zou je die eerst op Automatisch moeten zetten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:55
Uit ervaring weet ik dat een hotspot bij Ben prima werkt. Waarschijnlijk is het een instelling op je pc waardoor het niet werkt, bijvoorbeeld een vast ip-adres of gateway.

• Bruin Poeper
  • Niet online
@hcQd Ik heb het ook werkend gehad.
Sterker: het werkt nu! Nadat ik heb gekeken bij de laatste updates. Toen ik die van 30-12-2022 KB2267602(versie 1.381.1372.0) aanklikte werd ik doorverbonden naar Microsoft.

Voorlopig ben ik online, ik snap nog niet waarom.
Ben benieuwd of het tijdelijk is.

EDIT: Het was al snel weer voorbij. Ik kon nog even op nos.nl kijken, maar nu is het weer schluss.

[Voor 20% gewijzigd door Bruin Poeper op 01-01-2023 15:54]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:53

lier

MikroTik nerd

Bruin Poeper schreef op zondag 1 januari 2023 @ 13:08:
@lier Dan moet ik eerst zien hoe ik die gegevens van Windows hier geplaatst krijg.
Prioriteiten

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Bruin Poeper
  • Niet online
OK, ik heb Windows probleemoplossers voor netwerk gedraaid. Succes!
Resultaat is dat ik nu via USB gebruik maak van Ben bundel met Samsung A52.
Bij 'Mobiele hotspot en tethering' staat nu alleen het schuifje USB tethering aan, rest staat uit!
Windows noemt deze verbinding Remote NDIS based Internet Sharing Device.
(Na Windowsupdate heet het nu: "SAMSUNG Mobile USB Remote NDIS Network Device")

Gevolg van de probleemoplossers is wel dat ik geen WiFistations meer te zien krijg. "Er is een mogelijk probleem met het stuurprogramma voor Wi-Fi"
"De IP-protocolstack kan niet automatisch worden gebonden aan de netwerk adapter."
Hoe los ik dit probleem op?

[Voor 35% gewijzigd door Bruin Poeper op 04-01-2023 01:07]

• Bruin Poeper
  • Niet online
(Mijn modem doet het weer, ik geloof dat "ze (van Tele2)" geen DNS'en doorgaven.)

De oplossing voor het herstellen van WiFi (het Draadloze Netwerken Icon was helemaal verdwenen).
Ik heb een systeemherstelpunt van 1 week voor de troubles kunnen vinden, en de WiFi werkt weer.
Het aan de gang krijgen van tethering verliep bepaald niet vlekkeloos.
Zorg dat je een herstelpunt hebt vóór je er aan begint!!!

Om opnieuw de USB-tethering met Samsung tot stand te brengen moest ik eerst de Ethernetkabel van de bestaande internetverbinding verwijderen, om USB-tethering actief te krijgen.

Je kan dus niet eenvoudig kiezen in het systeemvak welk draadjesnetwerk (Ethernet of USBtethering) je gebruikt, zoals bij WiFi.

Om een netwerkadapter uit te schakelen is wat omslachtig, maar het kan zo: kies "Adapteropies wijzigen" rechts in het scherm, als je WiFi of ethernet hebt aangeklikt in de rubriek "Netwerk en internet" van Instellingen

[Voor 31% gewijzigd door Bruin Poeper op 04-01-2023 01:47]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee