Advies Gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiskam
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-01-2023
Beste Tweakers,

Graag zou ik jullie hulp inschakelen, omdat ikzelf door de bomen het bos niet meer zie helaas.

Gezocht een goede (High-End) gaming laptop ter vervanging van mijn huidige MSI GE73 Raider RGB 8RF (4 jaar oud).

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is vooral voor gaming, afgezien van shooters, speel ik geregeld een breed scala aan games, de meeste hebben niet perse een enorme videokaart nodig, maar met oog op de toekomst en dingen die uitkomen zou dit wel de voorkeur hebben.

Wat is je budget?
Mijn budget is tussen de 2000-3000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal voornamelijk ter vervanging zijn van mijn huidige gaming laptop, deze wordt alleen binnenshuis van de ene naar de andere kamer vervoerd. Al zou het fijn zijn om eventueel de laptop ook mee te kunnen nemen op vakantie.Stevige beeldscherm is een vereiste, aangezien het altijd dat stuk is wat breekt bij mijn laptops.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn voorkeuren:
Groot scherm (wil geen extern scherm aansluiten op de laptop).
Goed toetsenbord + numeriek (Prefereer ook geen externe toetsenborden).
Niet merk gebonden, qua voorkeuren, maar vooral ervaring met MSI, als er een ander merk is die mij kan bieden wat ik zoek, binnen het budget en mogelijk een betere upgrade is voor minder geld zie ik

Daarnaast zijn er nog een aantal vragen die ik eventueel beantwoord zou willen zien:
Aangezien deze laptop niet aan een extern scherm vast wordt gezet is het nuttig te kijken naar HD vs hogere resoluties?
Zijn er grote verschillen in kwaliteit van de Wi-FI kaart tegenwoordig met betrekking tot bereik in laptops?
Het aloude gevecht Intel of AMD, wat is het advies voor een laptop processor in dit geval bij jullie?

Heel erg bedankt voor al de antwoorden alvast.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanghelios
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-07 13:44
Ik ben zelf ook in dezelfde situatie en heb altijd een desktop gehad.
Ik gebruik wel "gewone" laptops en ben erg tevreden over de kwaliteit van HP, maar ook Asus is qua onderdelen erg goed.
Zelf zou ik dus voor een van deze twee merken gaan waarschijnlijk.
Met 2000-3000 euro kan je al een heel eind komen, want ik vind de prijzen tegenwoordig echt goed meevallen.

Deze bijvoorbeeld: https://www.bol.com/nl/nl...5AoQ_0_10.18.ProductTitle

RTX 3070 ti met een 300Hz scherm.
Het scherm is 15.6 Inch.
Ik weet niet of dat qua grootte voldoende is? Of ben je echt op zoek naar een 17 inch laptop?

Dat lijkt mij naar de toekomst toe zeker een goede config.

Wifi gaat zeker wel ok zijn. Je gaat met alle laptops wellicht gelijkaardige prestaties halen.
Ik heb zowat altijd Intel gehad, maar de AMD processors zijn erg goed tegenwoordig dus naar mijn mening kan je met beiden niet echt mis zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Ik denk dat TS iets over het hoofd ziet en dat is: on site service.

Probeer een merk te nemen waarbij ze bij defecten de laptop on site repareren. Als het de enigste computer is/wordt om op te werken/gamen dan zou dat een mooie back-up zijn. Zo hebt ik naast mijn desktop nog een goede gaming- en werklaptop achterhanden die ik elke maand bijwerk en oplaad zodat deze direct kan worden ingezet als mijn desktop het zou begeven. Ook mijn desktop heeft on site service en dan duurt het hooguit een paar dagen om hem te maken. Ik denk dat dit voor jou een hele zorg minder zou worden. De specs komen op de tweede plaats.

Met specs valt nog heel veel te vogelen en het zou makkelijker zijn voor ons als je zelf wat ging zoeken en dan postten zodat we je veel gerichter advies kunnen geven. Dat wordt verwacht op Tweakers én dit is ook een leuk werkje om te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanghelios
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-07 13:44
jimh307 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:37:
Ik denk dat TS iets over het hoofd ziet en dat is: on site service.

Probeer een merk te nemen waarbij ze bij defecten de laptop on site repareren. Als het de enigste computer is/wordt om op te werken/gamen dan zou dat een mooie back-up zijn. Zo hebt ik naast mijn desktop nog een goede gaming- en werklaptop achterhanden die ik elke maand bijwerk en oplaad zodat deze direct kan worden ingezet als mijn desktop het zou begeven. Ook mijn desktop heeft on site service en dan duurt het hooguit een paar dagen om hem te maken. Ik denk dat dit voor jou een hele zorg minder zou worden. De specs komen op de tweede plaats.

Met specs valt nog heel veel te vogelen en het zou makkelijker zijn voor ons als je zelf wat ging zoeken en dan postten zodat we je veel gerichter advies kunnen geven. Dat wordt verwacht op Tweakers én dit is ook een leuk werkje om te doen ;)
Ik denk dat je dan vlug klaart bent met zoeken.
Hangt dat niet af van een contract wat je kan afsluiten bij een shop?
Bij mijn weten is dit enkel bij Dell mogelijk qua fabrikanten om een extra contract af te sluiten voor snelle reparatie als particulier.
Ik ken vrijwel niemand die snel geholpen werd toen er iets aan de laptop scheelde met standaardgarantie. Een vriend van mij is zijn toestel op 3 jaar tijd zelfs drie keer kwijt geweest voor herstelling en moest telkens 6 weken wachten. Echt een schande.

Dus ik denk dat je daarvoor eerder bij een shop moet gaan die goede supportformules aanbiedt of voor een Dell gaan?