Pennetje afgebroken

Pagina: 1
Acties:

• Targeter
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 13:02
Hai,

k zit net in me kast te wroeten, doe me writer ut nie meer :( ...
Nou blijkt het meest rechter pennetje van de voedingsconector nog in het stekkertje te zitten |:(

Hoe kan ik dat het beste weer vastmaken? gewoon solderen? of is er een andere manier?

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 13:56 schreef Targeter het volgende:
Hai,

k zit net in me kast te wroeten, doe me writer ut nie meer :( ...
Nou blijkt het meest rechter pennetje van de voedingsconector nog in het stekkertje te zitten |:(

Hoe kan ik dat het beste weer vastmaken? gewoon solderen? of is er een andere manier?
Als er niks afgebroken is op de print zou je inderdaad kunnen proberen om het ontbrekende pennetje weer vast te solderen.
Maar kijk voor de zekerheid toch eventjes of je nog garantie hebt, die pennetjes horen niet zomaar los te laten.

Verwijderd

Open trekken, kijken of het spoor niet al te
beschadigd is op de printplaat.

Weer vast solderen, en eventueel wat mechanische
verbeteringen aanbrengen.

Lijm ofzo.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Zet er een nieuwe connector aan en haal het pinnetje met een tangetje eruit. Je hebt vast nog wel een oude voeding liggen, nou een echte tweakert heeft kroonsteentjes in z'n kast dusse >:).. of misschien is er nog een connector over in de kast.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 14:05 schreef Klaas_Baas het volgende:
Open trekken, kijken of het spoor niet al te
beschadigd is op de printplaat.

Weer vast solderen, en eventueel wat mechanische
verbeteringen aanbrengen.

Lijm ofzo.
Inderdaad goed plan (die lijm).
Als je het helemaal op safe wilt spelen haal je de hele voedingsconnector er af (zat blijkbaar toch niet goed vast) en soldeer je een stukje kabel aan je printplaat (een Y-splitter opofferen). Dan kun je nog makkelijker bij je aansluiting ook (alleen moet je dan wel weer zorgen voor een degelijke trek-ontlasting)

• Slackware
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
LOL, dit heb ik ook een keer gehad. Ik heb gewoon een pennetje uit een oude (kapotte) cd-rom speler gehaald en deze in de ander terug gesoldeert. Nu doet ie 't weer perfect. :)

• Targeter
Op donderdag 30 augustus 2001 14:08 schreef laupro het volgende:
Zet er een nieuwe connector aan en haal het pinnetje met een tangetje eruit. Je hebt vast nog wel een oude voeding liggen, nou een echte tweakert heeft kroonsteentjes in z'n kast dusse >:).. of misschien is er nog een connector over in de kast.
Connector is het probleem niet, ben meer bezorgd over de brander, het ouwe trouwe beessie :Y)

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 14:09 schreef Targeter het volgende:

[..]

Connector is het probleem niet, ben meer bezorgd over de brander, het ouwe trouwe beessie :Y)
Als er op de printplaat geen beschadigingen te zien zijn (geen stukken afgebroken etc), dan is er meestal niets aan de hand.
Of de elektronica er goed over kan (wel 5volt maar geen 12) weet ik zo even niet, gewoon proberen.

Als je een beetje kunt solderen is een chassisdeel van zo'n voedingsconnector goed te vervangen (de meeste "betere" elektro-boeren hebben die dingen wel liggen)

• Targeter
ik heb net effe die print eraf gehaald, maar rondom het pennetje wat afgebroken is zit een stukje plastig, wat ook nog es om die hele connector zit, en ik krijg het er niet af zonder grof geweld... maar solderen gaat dus niet zo makkelijk, te weinig ruimte en dat plastic smelt geheid...

heeft iemand een suggestie?

• Targeter
hmm ik zit es trug te lezen, misschien ben ik wat onduidelijk geweest.

ik bedoel dus dat het pennetje waar je normaal zo'n voedingstekker overheen schuift afgebroken is en nog in het stekkertje zat (inmiddels niet meer)... tis een soort hol dingetje en zit dus vast aan het plastic aan de achterkant van de brander waar je normaal alles inprikt.

ik ben bang dat solderen niet gaat...

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

een beetje superlijm en eventueel een kloddertje artic silver voor de geleinding?

/edit
of is het gelijding?
t gaat niet zo goed met me :)

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Als de pinnetjes door de print heengaan naar de andere kant van de print toe en je die witte behuizing er niet afkrijgt...
Soldeer dan een kabeltje met molex aan de andere kant van je print....

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

[quote]
Op donderdag 30 augustus 2001 14:33 schreef lange
/edit
of is het gelijding?
[/quote]

geleiding

:)
en het gaat met meerdere soms wel eens slecht...

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

Verwijderd

heb je nog garantie, zo ja, gewoon ff kijken of je het daarop kunt verhalen, zo niet zelf knutselen :)

Verwijderd

als je nog garantie hebt, moet je niet gaan solderen. Stel dat het mislukt en je stuurt hem alsnog op, dan zien 'zij' het, en kan je fluiten naar je garantie omdat je er zelf aan gesleuteld heb.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op donderdag 30 augustus 2001 16:44 schreef mdkiller het volgende:
als je nog garantie hebt, moet je niet gaan solderen. Stel dat het mislukt en je stuurt hem alsnog op, dan zien 'zij' het, en kan je fluiten naar je garantie omdat je er zelf aan gesleuteld heb.
Tja en dan opsturen zeker! Als ik ergens een hekel heb is het dat wel! :( Ze sturen hem op en als gevolg krijg je de reactie dat het probleem niet kom worden opgelost!!! :X :X

Maar je krijgt dan wél vaak weer een nieuwe(re) >:) :) totdat je hoort dat je weer 100 piek moet bij betalen :( :( })

Zoals je zie & hoort ben ik dus niet blij met opsturen O-)

* LauPro vind dat hij een beetje veel smiles heeft gebruikt

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Targeter
hij is niet meer in de garantie, hijs al wat oud, en ik heb dr al wat meer mee gedaan (verf dr op, veertjes vervangen, dat soort spul). Bovendien heb ik em op een beurs gekocht bij een of ander vaag duits bedrijf. Perfecte brander overigens, en kostte bijna nix
Pagina: 1