Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Vraag
Alle reacties
Hang er een USB hubje aan, en dan aan de hub een SD reader en een externe harddisk.
Dan met je telefoon kopieren van de SD naar de harddisk.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Je zou kunnen kijken voor een 2e hands exemplaar.
Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
Dit wordt op basis van een rpi met een kaartlezer en usb stick (omdat dat minder stroom nodig heeft). Kost in totaal minder dan 100 euro. Ik ga het binnenkort even uitproberen en kijken of ie gelijk heeft
Ik neem de foto's al op 2 sd kaarten, maar wil ook nog een backup hebben die ik in het hostel/hotel kan achterlaten. Een usb stick lijkt me daarvoor goed genoeg.
Edit: @bovenstaande reacties
Ik wil juist geen laptop meenemen of afhankelijk zijn van het wifinetwerk. Als ik via een of andere brakke verbinding 0,5-1GB per dag (geen idee hoeveel foto's ik ga maken) moet verschepen, kom ik nergens meer aan toe.
De imagetank en passports met kaartlezer zijn inderdaad niet of nauwelijks te krijgen, of kosten enorm veel geld).
[ Voor 26% gewijzigd door DirtyBird op 02-01-2023 13:53 ]
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Een kleine tablet met externe Samsung T5 en iets van een usb-hub kan misschien een oplossing zijn?
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Rpi's zijn nu lastig te krijgen, maar als ik er een te pakken krijg (zonder scrapers te spekken) ga ik het maken ja. In eerste instantie zonder scherm en dan even testen of het werkt.Ventieldopje schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:18:
Zoiets staat nog wel een keer op mijn todo lijst om te maken met een raspberry pi. Klein (touch) scherm en ingebouwde of externe SSD en gaan met die banaan, dat moet voor een fractie van de kosten van reguliere image tanks te doen zijn.
Er bestaan alternatieven. B.v. een OrangePi, BananaPi, etc etc. En de meesten draaien prima met Armbian Linux.DirtyBird schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:20:
[...]
Rpi's zijn nu lastig te krijgen, maar als ik er een te pakken krijg (zonder scrapers te spekken) ga ik het maken ja. In eerste instantie zonder scherm en dan even testen of het werkt.
OrangePi Zero is erg klein, goedkoop en zou vlot genoeg moeten zijn voor jouw toepassingen.
Verder zou ik eigenlijk gewoon doen wat @PageFault zegt, en ik ook al eerder aankaartte.
Koop een USB-OTG kabeltje en kopieer de fotos naar je telefoon. Dan van je telefoon naar je USB stick.
Of doe het fancy met een USB hub en copy direct van kaartje naar USB stick.
In MicroUSB-B uitvoering: uitvoering: Value USB 2.0 Kabel, USB A Female - Micro USB B Male, OTG 0,15 m ...
of in USB-C variant: uitvoering: Alcasa 2811-OTG Zwart
[ Voor 47% gewijzigd door McKaamos op 03-01-2023 13:30 ]
Ik heb nu een sony xperia 10iv gekocht en een usb-c kaartlezer van transcend.
In de telefoon zit een micro sd. Ik wil de sd kaart in de kaartlezer backuppen naar de micro sd in de telefoon.
De transcend elite app lijkt niet te werken, omdat ik daarin de sd kaart in de kaartlezer niet als bron kan kiezen. Blijkbaar gaat die er vanuit dat je alleen naar de externe kaart toe wilt kopieren

De file manager van android/sony werkt opzich wel met simpelweg kopieren van a naar b, maar die dupliceert alle bestanden die al bestaan. Dat is heel onhandig als ik elke dag een backup wil maken.
Ik heb nog twee andere apps geprobeerd, Resilio Sync en solid explorer, maar beide hadden geen echte backup-functionaliteit.
Mijn vraag; heeft iemand ervaring met een app die kan doen wat ik wil, of misschien een tip voor hoe ik ervoor kan zorgen dat het werkt met de google file manager?
Total Commander misschien?DirtyBird schreef op zondag 7 mei 2023 @ 09:04:
Even een schop in dit topic omdat ik een nieuwe vraag heb binnen dezelfde case:
Ik heb nu een sony xperia 10iv gekocht en een usb-c kaartlezer van transcend.
In de telefoon zit een micro sd. Ik wil de sd kaart in de kaartlezer backuppen naar de micro sd in de telefoon.
De transcend elite app lijkt niet te werken, omdat ik daarin de sd kaart in de kaartlezer niet als bron kan kiezen. Blijkbaar gaat die er vanuit dat je alleen naar de externe kaart toe wilt kopieren
De file manager van android/sony werkt opzich wel met simpelweg kopieren van a naar b, maar die dupliceert alle bestanden die al bestaan. Dat is heel onhandig als ik elke dag een backup wil maken.
Ik heb nog twee andere apps geprobeerd, Resilio Sync en solid explorer, maar beide hadden geen echte backup-functionaliteit.
Mijn vraag; heeft iemand ervaring met een app die kan doen wat ik wil, of misschien een tip voor hoe ik ervoor kan zorgen dat het werkt met de google file manager?
Thanks.