Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:01

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Topicstarter
https://www.nrc.nl/nieuws...hte-zielenherder-a4153009

Emeritus-paus Benedictus XVI was een uitmuntend theoloog, een weinig aansprekend zielenherder en een ineffectieve bestuurder. Maar bovenal zal hij herinnerd worden als de paus die een belangrijk precedent schiep door zelf af te treden – en als de man van de rode schoenen. Zaterdag maakte het Vaticaan bekend dat hij op 95-jarige leeftijd is overleden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maar bovenal zal hij herinnerd worden als de paus die een belangrijk precedent schiep door zelf af te treden
Daar zette hij geen precedent, want dit is al eerder gebeurd. Zowel Celestinus V als Gregorius XII waren immers ook zelf afgetreden.

Maar verder een mooie leeftijd gehaald natuurlijk, als je 95 wordt mag je niet klagen lijkt me zo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:25:
[...]
Daar zette hij geen precedent, want dit is al eerder gebeurd. Zowel Celestinus V als Gregorius XII waren immers ook zelf afgetreden.

Maar verder een mooie leeftijd gehaald natuurlijk, als je 95 wordt mag je niet klagen lijkt me zo.
Als eerste in meer dan 600 jaar komt aardig overeen met precedent, maar strikt genomen heb je gelijk.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:12

CyBeRSPiN

sinds 2001

Maar wel voor het eerst dat het vaticaan hier geen protocol voor heeft toch? Is niet gedocumenteerd hoe dat met die andere 2 is gegaan dan?

Heb helemaal niks met geloof, maar vanaf de zijlijn gezien heeft ie het wel irritant gespeeld door zich na het aftreden nog volop te bemoeien met zn opvolger omdat de progressieve koers hem niet aan stond..

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik heb geleerd dat als je niks positiefs over iemand kan zeggen je soms beter niks kan zeggen.

Blijkbaar was het een kattenliefhebber.

Daar laat ik het dan ook bij.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
evilution schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:32:
Ik heb geleerd dat als je niks positiefs over iemand kan zeggen je soms beter niks kan zeggen.
En die post zegt al heel veel (te veel :? ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-07 22:05
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:28:
Maar wel voor het eerst dat het vaticaan hier geen protocol voor heeft toch? Is niet gedocumenteerd hoe dat met die andere 2 is gegaan dan?
Er zal ongetwijfeld iets gedocumenteerd zijn. Het Vaticaan heeft tenslotte één van de oudste bibliotheken ter wereld. En tevens natuurlijk een selectie aan mensen gehad die behoorde tot het selecte gezelschap dat kon lezen en schrijven.

Maar ik kan mij uiteraard voorstellen dat hetgeen al die eeuwen geleden gedaan is, mogelijk anno 2023 niet meer geheel actueel is ;).
Pagina: 1