Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wagemans
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-04 22:15
Mijn vraag
Beste allemaal, mijn OnePlus Nord telefoon heeft sinds 2 weken een probleem. Wanneer ik een inkomende oproep heb licht het scherm heel even op (0,5 sec.) en is vervolgens weer zwart. Dit maakt het opnemen van een oproep bijna onmogelijk met name als de telefoon in je broekzak zit. Er gebeurt niks als ik eenmaal of meerdere malen tik op het scherm. Het enigste wat ik in dit geval kan doen is de ontgrendel knop indrukken, het probleem hierbij is dat de oproep wordt opgehangen. Dat betekent dat ik dus altijd moet terug bellen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
OnePlus Nord
Type: AC2003
Processor: Qualcomm SDM765G 5G Octacore
Android 12

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
-Alle laatste updates zijn geïnstalleerd
-Opnieuw opstarten en terug naar fabrieksinstellingen
-Beschermingsglas en hoesje verwijderd maar probleem blijft
- Instellingen veranderen
- Mischien dat de afstandsensor kapot is, ik heb een app gedownload waar je de Proximity waarde kunt aflezen en deze is constant 0.0 cm terwijl bij mijn werk telefoon deze altijd 5.0 cm is. Maar idk wat dit precies betekent.

Alvast bedankt ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:52
Probeer je telefoon te bellen als die op tafel ligt.
Herhaal dat met de proximity sensor uitgeschakeld, daar is een instelling voor om die uit te schakelen.

Als het bij de eerste fout gaat en de tweede goed, weet je de oorzaak en kun je of reparatie, of vervanging overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagemans
Bedankt voor je antwoord. Dit heb ik gedaan, er is alleen geen verschil. Het oproepscherm blijft 0,5 seconden in beeld en telefoon blijft vervolgens op zwart beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:52
Wagemans schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 17:12:
Bedankt voor je antwoord. Dit heb ik gedaan, er is alleen geen verschil. Het oproepscherm blijft 0,5 seconden in beeld en telefoon blijft vervolgens op zwart beeld.
Dan is het niet de broekzak sensor, en gezien je ook al een fabrieksinstellingen reset gedaan hebt, en hopelijk geen backup terug gezet voor geval het toch een instelling is, wordt het een hele kluif uit te zoeken welk hardware onderdeel defect is.

De vraag is of reparatie dan nog opweegt tegen vervanging. Ik ga ervan uit dat je geen garantie meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Die 0.0 afstand geeft toch wel aan dat er waarschijnlijk iets met de afstandssensor aan de hand is.

Het is voor een andere OP Nord variant, maar wellicht werkt het ook voor de reguliere Nord (afstandssensor test en calibratie): https://forum.xda-develop...oot-changing-rom.4342691/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagemans
RepareerDroid schreef op zondag 1 januari 2023 @ 14:42:
Die 0.0 afstand geeft toch wel aan dat er waarschijnlijk iets met de afstandssensor aan de hand is.

Het is voor een andere OP Nord variant, maar wellicht werkt het ook voor de reguliere Nord (afstandssensor test en calibratie): https://forum.xda-develop...oot-changing-rom.4342691/
Als ik *#*#5646#*#* invoer dan gebeurt er niks, heb de stappen die er boven staan wel kunnen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagemans
swhnld schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 22:17:
[...]

Dan is het niet de broekzak sensor, en gezien je ook al een fabrieksinstellingen reset gedaan hebt, en hopelijk geen backup terug gezet voor geval het toch een instelling is, wordt het een hele kluif uit te zoeken welk hardware onderdeel defect is.

De vraag is of reparatie dan nog opweegt tegen vervanging. Ik ga ervan uit dat je geen garantie meer hebt.
Ik heb de telefoon in Mei 2 jaar, dus zou nog garantie hebben. Alleen de achterkant van de telefoon heeft val schade (barsten in glas) dit staat los van het probleem want is al een geruime tijd zo. En heb de spelregels even doorgelezen van de garantie, hier in zeggen ze eigelijk dat alle schade die te zien is gerepareerd wordt en dus ook gefactureerd. Ook al heeft deze niets met het probleem te maken. Een deel reparatie is niet mogelijk. Eigenlijk wel jammer want de telefoon doet het verder prima, op het opnemen van een inkomende oproep na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Wagemans schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:02:
[...]

Als ik *#*#5646#*#* invoer dan gebeurt er niks, heb de stappen die er boven staan wel kunnen uitvoeren.
Je zou in plaats van *#*#5646#*#* nog *#9434# kunnen proberen.
Pagina: 1