Toon posts:

MS Excel - Cell laat Image niet zien bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:30
Hoi,

Bij het openen van een excel workbook krijg ik een "dynamische" image niet te zien in een cell (zie foto).

Zodra ik in de formula bar (=IMAGE(M32)) op Enter druk, dus laat rekenen, krijg ik de QR-Code wel te zien.

Is er een mogelijkheid om alleen een cell te laten recalculaten bij het opstarten van de workbook? Of moet ik dieper graven naar het "probleem"?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Alle reacties

• flexje
Iemand?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:07
Je kunt een macro maken om die we code te genereren bij het opstarten.
Je hebt ook ergens een setting dat excel alles opnieuw uitrekent bij het opstarten, dat zou ook kunnen helpen.

• flexje
Kheos schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:47:
Je kunt een macro maken om die we code te genereren bij het opstarten.
Je hebt ook ergens een setting dat excel alles opnieuw uitrekent bij het opstarten, dat zou ook kunnen helpen.
Het is eigenlijk een verwijzing naar een andere cell die gegevens uit verschillende cellen bij elkaar verzameld...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-01 15:24
Wat staat er in M32? Op je screenshot lijkt die leeg, maar is waarschijnlijk verborgen door de opmaak.
Is dat een vaste URL naar een image, of ook weer een formule.

En staat automatisch herberekenen wel aan?

[Voor 24% gewijzigd door dixet op 08-01-2023 16:41]

• flexje
dixet schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:40:
Wat staat er in M32? Op je screenshot lijkt die leeg, maar is waarschijnlijk verborgen door de opmaak.
Is dat een vaste URL naar een image, of ook weer een formule.

En staat automatisch herberekenen wel aan?
Idd een url naar een image, maar wel opgemaakt door een “formule”. Een verzameling van cell waardes in een complete url.

Automatisch herberekenen staat idd aan.

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-01 15:24
ik zou toch de oorzaak in de formule die de URL opbouwt zoeken.
De IMAGE() functie doet niet zoveel. Aan de foutmelding zie je ook dat hij wel probeert een afbeelding te renderen, maar dat dit niet lukt.

Aangezien wij M32 niet kunnen niet zien kunnen we niet voor je kijken of die formule goed gaat.

Ik heb zelf een testje gedaan met een Excelsheet met een formulie die een URL opbouwt en een verwijzing daarnaar met de IMAGE() formule. Dat gaat goed na heropenen.

Wat wel opvalt is de foutmelding: als ik een foute URL opgeef krijg ik #WAARDE, niet #FIELD zoals jij. Dat impliceert al dat er iets mis is met de formule die de URL opbouwt.

• flexje
dixet schreef op maandag 9 januari 2023 @ 08:41:
ik zou toch de oorzaak in de formule die de URL opbouwt zoeken.
De IMAGE() functie doet niet zoveel. Aan de foutmelding zie je ook dat hij wel probeert een afbeelding te renderen, maar dat dit niet lukt.

Aangezien wij M32 niet kunnen niet zien kunnen we niet voor je kijken of die formule goed gaat.

Ik heb zelf een testje gedaan met een Excelsheet met een formulie die een URL opbouwt en een verwijzing daarnaar met de IMAGE() formule. Dat gaat goed na heropenen.

Wat wel opvalt is de foutmelding: als ik een foute URL opgeef krijg ik #WAARDE, niet #FIELD zoals jij. Dat impliceert al dat er iets mis is met de formule die de URL opbouwt.
Ik vind het heel raar, want de formule doet het perfect zodra ik gewoon op cell K35 druk en dan op Enter, dan opent hij gewoon de QR-Code.

In M32 staat:
code:
1
=CONCAT(Instellingen!D33;Instellingen!D34;"%0a";Instellingen!D35;"%0a";Instellingen!D36;"%0a";Instellingen!D37;"%0a";Instellingen!D38;"%0a";Instellingen!D2;"%0a";Instellingen!D11;"%0a";"EUR"&M33;"%0a%0a";"Factuurnummer "&J14)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Test het in stapjes, bv elke stap in een nieuwe cel: helemaal uitgeschreven (=IMAGE(c:\....jpg); een met =IMAGE(concat(.....); een met de inhoud van D33 en D34 opgenomen, etc.

Zo kan je in ieder geval zien waar het fout gaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• flexje
F_J_K schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:26:
Test het in stapjes, bv elke stap in een nieuwe cel: helemaal uitgeschreven (=IMAGE(c:\....jpg); een met =IMAGE(concat(.....); een met de inhoud van D33 en D34 opgenomen, etc.

Zo kan je in ieder geval zien waar het fout gaat.
Ik denk dat ik de fout heb gevonden...

Als ik de spatie na "Factuurnummer" weghaal doet ie het wel...

Opgelost:
Een spatie vervangen voor een +

Dus wordt het:
=CONCAT(Instellingen!D33;Instellingen!D34;"%0a";Instellingen!D35;"%0a";Instellingen!D36;"%0a";Instellingen!D37;"%0a";Instellingen!D38;"%0a";Instellingen!D2;"%0a";Instellingen!D11;"%0a";"EUR"&M33;"%0a%0a";"Factuurnummer+"&J14)
Thanks allemaal!

[Voor 26% gewijzigd door flexje op 09-01-2023 21:04]

• flexje
Hmm nu krijg ik deze melding:

https://tweakers.net/i/kLB-ohT7JFQYGZqPU1yyetUarjw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DKuaZHRAO2cL2bqVC3anWJQu.png?f=fotoalbum_large

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

"Factuurnummer "&J1
Dat doe je zo correct ja - mits die spatie ook in de filename staat natuurlijk, en niet ook in J1. .

Maar dan zou selecteren en enter niets uit mogen maken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

linked data types have been disabled (schrijf ik voor de mensen die die kleine tekst niet kunnen lezen :Y) ;) )

Gebruik je die, ergens in de gelinkte cellen? Al kan je dat in de instellingen inschakelen als nodig. Al geldt dan des te meer dat een selectie en enter niets mag uitmaken.

• flexje
F_J_K schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:10:
"Factuurnummer "&J1
Dat doe je zo correct ja - mits die spatie ook in de filename staat natuurlijk, en niet ook in J1. .

Maar dan zou selecteren en enter niets uit mogen maken.
Ik denk dat de API url (https://qrcode.tec-it.com/en/SEPA) geen spatie accepteert ofzo? Nu ik de spatie heb vervangen voor een + doet de image het wel.
linked data types have been disabled (schrijf ik voor de mensen die die kleine tekst niet kunnen lezen :Y) ;) )

Gebruik je die, ergens in de gelinkte cellen? Al kan je dat in de instellingen inschakelen als nodig. Al geldt dan des te meer dat een selectie en enter niets mag uitmaken.
De link naar de API denk ik

In mac os x kan ik deze instelling helaas niet terugvinden, op internet lees ik dat dit alleen te enablen is in de Trust Center? :'(

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

flexje schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:23:
In mac os x kan ik deze instelling helaas niet terugvinden, op internet lees ik dat dit alleen te enablen is in de Trust Center? :'(
Ik heb geen Mac, maar https://answers.microsoft...42-42d1-92f3-2cc10616d471 suggereert dat het in de settings staat.

• flexje
F_J_K schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:27:
[...]

Ik heb geen Mac, maar https://answers.microsoft...42-42d1-92f3-2cc10616d471 suggereert dat het in de settings staat.
Helaas werkt dat niet, al geprobeerd idd.

Als ik de + weer verander in een spatie krijg ik geen security warning maar wel de #field error weer haha, het is het een of ander denk ik :D

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Nu ik de API pagina heb gezien: kan het zijn dat het aanmaken van de QR-code iets te lang duurt voor Excel, dat die een paar ms later is aangemaakt?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee