Vraag

• amelsander
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-01 20:57
Hallo iedereen, na een lange tijd met mijn vorige build te hebben gezeten had ik vorige maand besloten om eindelijk eens te gaan voor een mITX build. Ik heb de processor (Ryzen 5 5600g), Ram (Corsiar vengeance pro rgb 3200) gehouden en een nieuw moederboard (AsRock B550 mITX) en case (Fractal design meshify 2 nano) gekocht. Mijn probleem zit echt in het feit dat ik probeerde mijn vorige cooler te gebruiken, de Deepcool AK400 Zero Dark Plus, de cooler past in de case MAAR het AM4 connectiestuk past niet op het moederboard (ik zou de connectoren pletten) Is hier directe oplossing voor of gaat het betekenen dat ik voor een andere cooler moet gaan, momenteel gebruik ik de stock cooler van AMD maar die trekt het niet altijd.

Ik zoek een?
Cooler die past op mijn moederboard zonder iets te vernielen, liefts een AIO zodat ik die kan mounten vanvoor in de case. (240mm max)?

Wat is je budget?
Ik heb niet direct een vast bedrag, ik zou liever niet over 150euro gaan, misschien kijken in de solden moest er iets uitspringen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik moet niets te opzichtig, ik heb een vrij sober thema, all black met TG van mijn case. Momenteel enkel een klein beetje RBG op mijn RAM en van mijn GPU (Hellhound van powercolor, dus een blauwe schijn onderaan mijn case. Liefst iets van Corsair of iets wat bestuurbaar is met iCue.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is een build die ik hoofdzakelijk voor gaming gebruik, maar niet extreem intensief. Ik speel een uurtje of 2 per dag als ik de kans heb. De build zelf is vrij sober (geen oplichtende fans gemonteerd, enkel RBG op mijn RAM en GPU voor de rest niets. Nadruk gaat vooral liggen op stille performance en niet zozeer op veel lichtjes.

Beste antwoord (via amelsander op 31-12-2022 21:28)

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01 23:04
Ik heb even de componenten gekoppeld ("Koppel onderwerp" linkje bovenaan) en de handleiding opgezocht van de koeler. https://www.deepcool.com/download/pdf/AK400.pdf
Net als de anderen vraag ik me af waarom het niet zou passen. De handleiding is vrij duidelijk. Gebruik je misschien de verkeerde standoffs (ophogers)?

Addicted to silent computing

Alle reacties

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:20

Thomg

Aww yiss

Kan je een foto maken om toe te lichten wat het probleem precies is?

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Bene

list incomprehension

Dit zou toch moeten passen, AMD heeft specificaties gesteld aan moederborden en koelers. Hooguit moet je een fan wat hoger boven het geheugen ophangen.

Maar, als het echt niet wil, je zou naar de Coolermaster 212 black kunnen kijken. Die is stil, zwart en voldoende voor een 5600G. Alleen geen RGB fan, dus niets te besturen met iCue.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01 23:04
Ik heb even de componenten gekoppeld ("Koppel onderwerp" linkje bovenaan) en de handleiding opgezocht van de koeler. https://www.deepcool.com/download/pdf/AK400.pdf
Net als de anderen vraag ik me af waarom het niet zou passen. De handleiding is vrij duidelijk. Gebruik je misschien de verkeerde standoffs (ophogers)?

Addicted to silent computing

• amelsander
Thomg schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 12:55:
Kan je een foto maken om toe te lichten wat het probleem precies is?
Dit koppelstuk (het vierkant) moet vastgemaakt worden, maar het past niet op mijn moederbord, de uiterste rand raakt de connectoren.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:00
Hoe kan het wat raken,zit ik me af te vragen, je moet er wel eerst die afstandsbusjes op doen en dan pas dat vierkante deel.Ik zie niet waarom dit niet zou moeten passen :o

En je moet de allerhoogste standoffs hebben die erbij zitten

[Voor 34% gewijzigd door freaky35 op 31-12-2022 17:17]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Volg gewoon de handleiding vanaf pagina 14 (met 1 fan is wel genoeg)

https://www.deepcool.com/...U-Cooler/2022/16141.shtml

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• amelsander
Dank aan allen, ik was verkeerd bezig, ik had de juiste bracket maar verkeerde oriëntatie.
Alles werkt zoals het hoort nu.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee