Vraag over tocht in knieschot onder dakkapel en isolatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik heb even een vraag en zie door de bomen het bos niet. Bij ons is vorig jaar een dakkapel geplaatst, alleen nu tocht het heel erg in het knieschot onder de dakkapel. Het waait er echt gewoon als het buiten waait (de folie die je op de foto ziet wappert) en daardoor is de zolder ook behoorlijk koud.

Knieschot is een houten regelwerk met een gipsplaat ervoor. Hoe kan ik dit het beste isoleren? Gewoon isolatiemateriaal (en zo ja, wat) in het regelwerk plaatsen en waar moet ik dan rekening mee houden?

Huis zelf is trouwens uit 2005 en de groene plaat op de foto is de dakkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnE9gaO7KjhJxbsG7gtFFRiRJxY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3EsGUrEFUSb6rRpnoG6WZLJG.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

pietje63

RTFM

Tocht doet vermoeden dat er ergens een min of meer open verbinding naar buiten is. Ik zou eerst die proberen te vinden en dichten.

Extra Isolatie dak hangt af van huidige opbouw. Bij huis uit 2005 zou ik verwachten dat dit overigens al redelijk OK is

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als ik moet kiezen rekening houdend met de gemiddelde bouw kwaliteit van dakkapelen is het open achter het lood onder het kozijn van de dakkapel.

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
@twain4me , zou dit het probleem kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDLWMIYwz5udK7tMn-PbENnDwoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AbSeiQleZLr7m9jAofeyoU80.jpg?f=fotoalbum_large

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
ja maar daar achter zijn ze de afdichting ook "vergeten" wat dit alleen is niet voldoende. normaal is die aansluiting dicht gepurd of bv met compriband tape of folie afgesloten.

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:26
Dat weet ik wel zeker. Die loodvervangers zijn veel te licht en waaien zonder plak eronder gewoon op maar ook zonder dit probleem hoort het dicht te zijn.
Ik zou de dakkapellenboer terug laten komen en vermoedelijk zullen ze er dan een purspuit tussendoor halen en als ze slim zijn wat kit tussen het “lood” en de pannen.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Gewoon de dakkapel boer bellen en vragen of ie zijn werk wil komen afmaken. Dit hoort natuurlijk niet.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• robbbosman75
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-05 09:46
Uit nieuwsgierigheid. Is dit nog naar wens opgelost. We hebben hebben een huis uit 2018 gekocht en de dakkapel heeft het zelfde euvel. Behoorlijke tocht achter het knieschot. Is geplaatst tijdens de bouw door de hoofdaannemer. Maar die geeft niet thuis, aangezien de vorige bewoners er 4 jaar langs “geen last” van hadden

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-12 12:23
-

[ Voor 100% gewijzigd door pennywiser op 21-04-2023 13:38 ]

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-12 12:23
robbbosman75 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:28:
Uit nieuwsgierigheid. Is dit nog naar wens opgelost. We hebben hebben een huis uit 2018 gekocht en de dakkapel heeft het zelfde euvel. Behoorlijke tocht achter het knieschot. Is geplaatst tijdens de bouw door de hoofdaannemer. Maar die geeft niet thuis, aangezien de vorige bewoners er 4 jaar langs “geen last” van hadden
Waarschijnlijk exact hetzelfde als hier. Niet heel spannend, maar moet wel even gebeuren.

Dus waar nu dat folie zit moet wat degelijker isolatie materiaal komen, en dat daklood moet aangeklopt worden.

[ Voor 9% gewijzigd door pennywiser op 21-04-2023 13:39 ]

• robbbosman75
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-05 09:46
Dank voor je snelle reactie, heeft bij jullie de oorspronkelijke bouwer van de dakkapel het nog netjes opgelost of het toch zelf moeten doen?

Ik zit zelf te denken om steenwol te gebruiken om de holtes te vullen aangezien dit ook in de prefab sporen kap zit.

Verder de loodslap optillen en daarachter afpurren. Denk dat ik dan al een heel eind ben.
Pagina: 1