Toon posts:

Vraag over tocht in knieschot onder dakkapel en isolatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:58
Ik heb even een vraag en zie door de bomen het bos niet. Bij ons is vorig jaar een dakkapel geplaatst, alleen nu tocht het heel erg in het knieschot onder de dakkapel. Het waait er echt gewoon als het buiten waait (de folie die je op de foto ziet wappert) en daardoor is de zolder ook behoorlijk koud.

Knieschot is een houten regelwerk met een gipsplaat ervoor. Hoe kan ik dit het beste isoleren? Gewoon isolatiemateriaal (en zo ja, wat) in het regelwerk plaatsen en waar moet ik dan rekening mee houden?

Huis zelf is trouwens uit 2005 en de groene plaat op de foto is de dakkant.

Alle reacties

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 23:03
Tocht doet vermoeden dat er ergens een min of meer open verbinding naar buiten is. Ik zou eerst die proberen te vinden en dichten.

Extra Isolatie dak hangt af van huidige opbouw. Bij huis uit 2005 zou ik verwachten dat dit overigens al redelijk OK is

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Als ik moet kiezen rekening houdend met de gemiddelde bouw kwaliteit van dakkapelen is het open achter het lood onder het kozijn van de dakkapel.

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:58
@twain4me , zou dit het probleem kunnen zijn?

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
ja maar daar achter zijn ze de afdichting ook "vergeten" wat dit alleen is niet voldoende. normaal is die aansluiting dicht gepurd of bv met compriband tape of folie afgesloten.

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 19:49
Dat weet ik wel zeker. Die loodvervangers zijn veel te licht en waaien zonder plak eronder gewoon op maar ook zonder dit probleem hoort het dicht te zijn.
Ik zou de dakkapellenboer terug laten komen en vermoedelijk zullen ze er dan een purspuit tussendoor halen en als ze slim zijn wat kit tussen het “lood” en de pannen.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:51
Gewoon de dakkapel boer bellen en vragen of ie zijn werk wil komen afmaken. Dit hoort natuurlijk niet.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee