Target display mode - Ventura

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
Ik probeer een antwoord te vinden op het volgende

Kan ik target display gebruiken in de volgende setup:

iMac 1:
Late 2017

iMac 2:
Late 2012

Connectie: Thunderbolt 3 naar Thunderbolt 2 adapter van iMac 1 en thunderbolt 2 kabel van adapter naar iMac 2

De 2012 iMac heb ik nog niet aangeschaft dus kan het niet testen en zou graag weten of het mogelijk is alvorens ik de 2012 iMac aanschaf. Heb al rond gezocht en weet dat het met Monterey en Catalina gaat maar kan niks vinden over Ventura.

Ik wil een 2de scherm naast mijn iMac en mijn ocd kan een 3rd party scherm ernaast echt niet aan.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:43
https://support.apple.com/en-us/HT204592

Deze pagina zegt het al: de displaymac (2012) moet op High Sierra of een oudere MacOS draaien, en je zendende mac (2017) moet op Catalina of een oudere MacOS draaien.

Dus dit gaat niet lukken met respectievelijk Catalina (op de iMac 2012) en Ventura (op de iMac 2017). Ik raad aan ook niet terug te gaan naar oudere versies voor je 2017-iMac want da's uiteindelijk vragen om problemen door end of support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
Merethil schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 07:06:
https://support.apple.com/en-us/HT204592

Deze pagina zegt het al: de displaymac (2012) moet op High Sierra of een oudere MacOS draaien, en je zendende mac (2017) moet op Catalina of eeb oudere MacOS draaien.

Dus dit gaat niet lukken met respectievelijk Catalina (op de iMac 2012) en Ventura (op de iMac 2017). Ik raad aan ook niet terug te gaan naar oudere versies voor je 2017-iMac want da's uiteindelijk vragen om problemen door end of support.
Support had ik al gelezen maar er is genoeg bewijs van mensen die monterey op hun nieuwere Mac hebben en catalina op de oudere en het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
boosterbosch schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 12:07:
[...]

Support had ik al gelezen maar er is genoeg bewijs van mensen die monterey op hun nieuwere Mac hebben en catalina op de oudere en het werkt perfect.
Ik zou een aanschaf als dit niet laten afhangen van "het lijkt soms wel te werken als je het juist instelt" - unsupported houdt in dat vroeg of laat de functie niet meer zal werken. Maar dat is slechts mijn mening :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:56

nelizmastr

Goed wies kapot

boosterbosch schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 12:07:
[...]

het is toch echt goedkoper om een fatsoenlijk 24 of 27" beeldscherm en een adapter naar Thunderbolt 3 / usb-c te kopen dan een hele 10 jaar oude iMac en bijbehorend stroomverbruik.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

boosterbosch schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 00:08:

Ik wil een 2de scherm naast mijn iMac en mijn ocd kan een 3rd party scherm ernaast echt niet aan.
Koop dan gewoon lekker een Apple Studio Display of Pro Display XDR ;)

https://www.apple.com/nl/displays/

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Greatsword schreef op zondag 1 januari 2023 @ 10:27:
[...]

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obimk1
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-04 08:53
Greatsword schreef op zondag 1 januari 2023 @ 10:27:
[...]

Erg duur voor wat je krijgt, Samsung heeft een nieuwe 5K monitor aangekondigd, "Viewfinity S9", heeft betere en meer specificaties dan Apple Studio Display. (Heeft 27" 5K, Aluminium, stand is beter te manipuleren, 4K webcam, Samsung Smart TV, kleur kalibratie, 3 USB C poorten, 1 TB 4 poort, PC's en Mac te gebruiken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
obimk1 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:25:
[...]

Erg duur voor wat je krijgt, Samsung heeft een nieuwe 5K monitor aangekondigd, "Viewfinity S9", heeft betere en meer specificaties dan Apple Studio Display. (Heeft 27" 5K, Aluminium, stand is beter te manipuleren, 4K webcam, Samsung Smart TV, kleur kalibratie, 3 USB C poorten, 1 TB 4 poort, PC's en Mac te gebruiken.)
En voldoet niet aan de eis van de TS want dat is een 3rd party scherm. Als die eis er niet was had @Greatsword die schermen waarschijnlijk niet zomaar aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obimk1
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-04 08:53
Wat is TS?

Nog nooit van deze Monitor specificatie gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

obimk1 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:55:
Wat is TS?

Nog nooit van deze Monitor specificatie gehoord.
TopicStarter, de persoon dus die het topc heeft aangemaakt ;)

Forum lingo.

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 25-02-2023 10:31 ]

Pagina: 1