Naar aanleiding van dit artikel nieuws: Politie stuurt als waarschuwing 'sms-bom' naar contacten drugsdealers van @YannickSpinner was ik benieuwd waarom er gesproken wordt over een ''SMS-bom. Ik heb ik idee dat dit vanwege de quotes eromheen zo de media in is geslingerd. Maar blijkbaar wordt er in de media vaak een verkeerde interpretatie hieraan gegeven.
Even vanuit Wikipedia, waar dit artikel al vanaf 2007 wordt beschreven. In 2001 schreef jullie collega-site Webwereld al over de inzet van de SMS-bom als 'bom': https://webwereld.nl/nieu...gen-gestolen-gsm-3707610/
Wikipedia
Mij lijkt het dus niet dat de politie alle mensen uit die contacten waarover het artikel gaat herhaaldelijk zullen bestoken om hun telefoon onbruikbaar te maken.
Ik zie de term SMS-bom in deze verkeerde context steeds vaker,en niet allen bij tweakers, maar ook op andere sites. Is niet een idee om het gewoon goed te doen?
Noem het dan massa-SMS. Dat klinkt al beter, logischer en duidelijker. Een massa ia een groep, met in dit geval mensen.
Even vanuit Wikipedia, waar dit artikel al vanaf 2007 wordt beschreven. In 2001 schreef jullie collega-site Webwereld al over de inzet van de SMS-bom als 'bom': https://webwereld.nl/nieu...gen-gestolen-gsm-3707610/
Wikipedia
Met een bom geeft je aan dat je ergens een eind aan wilt brengen. In dit geval van gebruik van de telefoon.Een sms-bom is een grote verzameling sms-berichten die tegelijkertijd of achter elkaar naar een telefoonnummer gestuurd worden. Een sms-bom kan worden ingezet als middel tegen telefoondiefstal.
Mij lijkt het dus niet dat de politie alle mensen uit die contacten waarover het artikel gaat herhaaldelijk zullen bestoken om hun telefoon onbruikbaar te maken.
Ik zie de term SMS-bom in deze verkeerde context steeds vaker,en niet allen bij tweakers, maar ook op andere sites. Is niet een idee om het gewoon goed te doen?

Noem het dan massa-SMS. Dat klinkt al beter, logischer en duidelijker. Een massa ia een groep, met in dit geval mensen.
[Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 30-12-2022 21:50]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️